Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > valkparkiet en parkiet bang voor vuurwerk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : valkparkiet en parkiet bang voor vuurwerk
madam mikmak
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-01-20 - 12:39:14

Goedenmiddag, het is alweer achter de rug, maar ik wilde het toch even kwijt, wij hadden vorig jaar 2 valkparkieten en 2 parkieten, met het fijne geknal van het vuurwerk zijn 1 valkparkiet en 1 parkiet zich letterlijk dood geschrokken, en dit is nu al voor het 3e jaar dat dit gebeurt, nu zaten de andere 2 vogels dus alleen sad :(, begonnen gelijk te schreeuwen shocked 8O, dus heh ik voor allebei weer een maatje erbij gekocht, maar wat kan ik nou het beste doen, want voor je het weet zitten we weer met dat geknal, en als ze het nu weer niet overleven, dan schei ik er toch echt mee uit, want het is geloof ik wel de bedoeling dat de vogels ouder worden dan 1 jaar, groetjes Elly


groat
Website Member
Posts :8

Website Member
2004-01-20 - 15:30:48

een vogel kan schrikken van het vuurwerk. er is maar een manier om het uit te bannen nl. laat het (kleine) licht aan tot 3.00 uur snachts.
probleem is over. ik spreek uit ervaring.
succes.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-01-20 - 16:39:24

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

komt het wel door het geknal of komt het door de felle lichtflitsen die sommige stukken vuurwerk veroorzaken als het door de knallen komt denk ik dat het licht aandoen weinig helpt maar meestal zijn het de flitsen terwijl de vogels in het donker zitten het probleem ik zelf doe altijd om 11.30 een lampje aan een 25 watt en doe deze afhankelijk van hoe lang ze door knallen weer uit meestal is dat rond een uur of twee dit doe ik al jaren en heb gelukkig nog geen vogel verloren door het vuurwerk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 254 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede