Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > edelpapegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : edelpapegaai
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-01-20 - 15:55:12 send message to natasja

Hallo ,
Ik heb mij na een tip van iemand hier aangemeld omdat ik hier bij kwekers terecht kan met mijn vragen .

Wij willen in de toekomst een edelpapegaai aanschaffen de voornaamste reden van deze keuze is dat hij mij qua uiterlijk niet doet denken aan onze overleden grijze roodstaart en vroegere amazone , verder zijn het uiteraard ook prachtige vogels !

Mijn voorkeur gaat uit naar een Pop echter hoorde ik vandaag dat een Pop minder of zelfs helemaal niet zal gaan praten ? heeft iemand hier meer informatie over ?
Ik wil als wij onze definitieve keuze hebben gemaakt zeker boeken aanschaffen over de Edel maar aangezien ik niet lid ben van de bieb en ik het zonde vind om een hoog bedrag voor een boek neer te leggen wanneer de keuze nog niet geheel vaststaat hoop ik dat ik hier ook aan wat informatie geholpen kan worden ..
( daarbij is mijn ervaring qua praktijk en theorie niet altijd even positief geweest..)

alvast bedankt.



duqie
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-01-20 - 16:10:22 send message to duqie

kijk eens op www.edelpapegaai.nl

groetjes Duqie


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-01-20 - 19:16:43 send message to natasja

dan je , daar had ik alles al gelezen maar vond er geen verdere informatie over terug wat betreft de spraak verschillen tussen een pop of een man...


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-01-20 - 19:40:53 send message to agabird

Ik hoop dat iemand zich meld die dat weet, natasja. Ik zelf heb geen ervaring met pratende edelpapegaaien, dus ik kan je helaas niet helpen.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-01-20 - 21:00:25 send message to Ramon

Zelf heb ik momenteel een Edelpapegaai pop, die tam is en een scala aan woorden zegt, en veel geluiden kan nadoen. Alleen heb ik de pech, dat ze niets van mij wil weten. Daarom heb ik haar niet meer in de huiskamer staan, maar ben ik al een tijdje opzoek naar een Edelman, zodat ik haar in kan zetten voor de kweek. Maar als je een goeie hebt kunnen ze bijna net zoveel geluiden en woorden leren als een Grijze.

Groeten, Ben


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-01-20 - 21:45:15 send message to natasja

dank jullie wel ,

Inmiddels ook contact gehad met www.edelpapegaaien.nl en ook zij vertelde mij dat het niets uitmaakt , gelukkig maar ! want ik val echt op de pop

en ramon .. op jou ben ik best een klein beetje jaloers nuhappy :)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-01-21 - 21:57:11 send message to wiechmann

ik heb een koppel edels ze praten heel goed zo wel de pop als de man het zijn perfecte vogels om te hebben


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2004-01-24 - 13:34:40 send message to Hubert

Natasja,ik heb nu 14 jaar edelpapegaaien,van nature zijn de vrouwtjes agressiever ongeacht de soort die gebruikelijk gehouden wordt in Europa.
Spraakvermogen is per vogel verschillend, ze produceren minder stof dan grijze roodstaarten en kaketoes. Sommige vogels kunnen behoorlijk schreeuwen.
Veel succes met het maken van een keuze,tussen een vrouwtje of mannetje.Beter zou een koppel zijn.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-01-25 - 11:51:41 send message to natasja

allemaal erg bedankt voor de reacties ,
ik ben er ondertussen uit dat ik toch echt een pop wil , benop de hoogte van hun moeilijkere karakter dan de man , maar wil het er toch op gaan wagen.

alleen nu .. nog een redelijk betaalbare pop zien te vinden van rond de 8 a 10 weken .. dat is nog het minst makkelijke van de keuze wink ;)


aaron
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-02-17 - 08:05:42 send message to aaron

ik weet wel iemand die ze kweet. alleen woont hij wel in zee-land shocked 8O


aaron
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-02-17 - 08:06:28 send message to aaron

ikbedoelde dus ik ken iemand die ze kweekt. hij woont zee-land


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-02-17 - 08:26:48 send message to natasja

heej aaron , dank je wel voor de tip , gelukkig heb ik mijn pop al gevonden maar misschien heeft iemand anders er nog baat bij .

bedankt voor de moeite happy :)


verkoulen2
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-07-14 - 19:51:42 send message to verkoulen2

Hallo ik ben Riny en ik kweek met edels maak ook jonge tam voor de huiskamer en ik zal je aanraden neem geen pop.Ik zal nooit een tamme pop verkopen omdat die niet tam te maken zijn.Neem een mannetje.Poppen zijn dominante vogels, praten ook heel goed maar die blijven niet tam het zijn krengen.Als ik ze voer met de hand en ze binnen mij al te bijten (en flink)met 6 weken dan vergeet het maar.groetjes en succes Riny


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-14 - 19:57:36 send message to natasja

haha nou riny ik ben inmiddels al 6 maanden in het zeeeeeeer gelukkige bezit van een zeer handtamme edelpapegaai Pop .. ja inderdaad een pop dus , ze is zeer gehecht aan me en erg lief , niet dominanter als andere soorten die ik heb gehad en zou haar voor geen 20 edel mannen willen ruilen wink ;)

Ze slaapt meestal in m'n hals ,zo half op d'r zij tegen m'n aan dus tam is ze zeker .

Ik denk dat met een goede manier van omgaan en soms de nodige tips ( erwin bedankt nog wink ;) ) je aan een edelpop geweldige huisdieren kan hebben.
Jammer dat jij als kweker andere ervaringen hebt.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-14 - 21:41:45 send message to Hawkeye_NL

Het klinkt idd een beetje vreemd dat je als kweker de pop afraad voor in de huiskamer sad :(

Als je op de juiste manier met de dieren omgaat zou het niets uit mogen maken of je nu een man of een pop neemt met betrekking tot het handtam maken. Misschien moet je bij sommige soorten bij de pop iets harder werken als bij de man maar ik blijf geloven dat bijde geslachten evengoed te temmen zijn!

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-14 - 23:19:41 send message to natasja

mij werd de pop ook door verschillende kwekers afgeraden hoor , dus helemaal vreemd is het niet althans .. ik wist al dat de pop werd afgeraden vanwege de dominantie.

waar ik me alleen wel erg over verbaas is dat er gesproken word over dominantie bij een pop van 6 weken ? als ik bedenk hoe klein kicah toen nog was kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat daar de term dominantie bij kan bestaan ..

Met edelmannen heb ik geen ervaring , maar ik zelf vond de edelpop ,althans mijn kicah dan verder reikt mijn ervaring niet , niet lastiger als andere soorten ofzo .. sterker nog ik heb amazone's en grijze roodstaarten gehad en dan is mijn band met kicah toch veel beter , zij toont geen dominantie .. probeerd ook niet hoger te zitten bij me of dergelijke.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede