Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dutchy's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dutchy's
irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-09-27 - 17:06:23 send message to irri

hoi, ik heb een paar vraagjes, wie heeft er ervaring met het gebruik van dutchy's? (roofmijten tegen bloedmijten)en hoe gaat dat in de praktijk? doet het produckt ook wat het beloofd? en zit je dan niet met een complete kolonie roofmijten in je voliere?

groetjes marjan




ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-09-27 - 17:14:18 send message to ParkietenPeter

Zelf heb ik hier geen ervaring mee.
Begin van het jaar is hier ook al een vraag over geweest. Misschien dat er nu iets meer kennis over is?

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=4349
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=4953

wink ;) Peter


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-09-27 - 18:02:51 send message to irri

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hoi, bedankt voor je reactie, ik kon in die topics nog niet zoveel vinden...ik zou graag wat uitgebreidere info willen, het is namelijk voor een vriendin die haar vogeltjes in huis heeft (kleine tropen) en het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze straks een roofmijten plaag in haar huiskamer heeft, en op haar gaan zitten, en of die kleine tropische vogeltjes er niet te veel hinder van krijgen.
dus hopelijk heeft iemand nog wat meer info?
groetjes marjan


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-09-27 - 18:14:27 send message to zebraonline

Ik vraag mij af wat er gebeurd als die roofmijten via je hok zich over gans je woning gaan verspreiden?


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-09-27 - 19:27:37 send message to goulds

Nou men zegt dat deze mijt andere mijten eet en larven van insecten,wanneer er geen voeding meer is treedt kannibalisme op daarna hongersdood.

van vogels reptielen en zoogdieren blijven ze af.

ze zijn actief tussen de 15-25 graden eronder of erboven houden ze siesta,dus ook geen voortplanting.
ze zijn verkrijgbaar vanaf euro of 7.Is dus geen rib uit je lijf.


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2007-01-02 - 01:23:43 send message to vandervliet

Ik heb maar eens een kleine dosis besteld. Want de middelen waar ik zelf ook onpasselijk van wordt, gun ik mijn vogels niet.
Zie hier een discussie welke bij reptielenforum wordt gevoerd: http://www.reptielenforum.nl/forums/index.php?s=6eccc68d1043aa4308d58a8a1077979a&showtopic=26360&st=0


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-01-02 - 11:54:23 send message to paintim

Eenieder doet maar.Ik moet al dat gefriemel
niet in mijn hokken.laugh :D
Vr.groeten van
Antoni


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2007-01-04 - 23:42:05 send message to BZB

quote
Eenieder doet maar.Ik moet al dat gefriemel
niet in mijn hokken.



getuigd niet echt van openstaan voor nieuwe dingen.
Als je er wel voor open stond had je begrepen dat dutchy's bedoeld zijn om van het gefriemel !EN! van het GIF af te zijn. Dus win-win. en idd spotgoedkoop.
snap niet dat je zoiets typed, als je er geen ervaring mee hebt of wilt hebben plaats dan niets???!!!

Ik heb zelf het idee dat ze prima hun werk doen, maar het komend broedseizoen zal het leren.

In je huiskamer leven talrijke spinnen insecten en andere diertjes, als ze wat te eten hebben blijven ze leven, anders gaan ze dood.
Dus ik denk dat wanneer je nu geen pissebedden kakkerlakken huismijten vlooien of ander ongedierte hebt de roofmijt ook niet kan overleven in je huis.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-01-05 - 02:45:59 send message to zebraonline

Hoe plaats je die roofmijten in je hok?In de kooien zelf of gewoon ergens willekeurig in het hok?Verlaten de broedende vogels het nest niet als die roofmijten rondkruipen?


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-01-05 - 17:43:13 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je hokken en vogels vrij zijn van luis,dan vreten die roofmijten elkaar op.
Plaatsen heeft m.i.alleen nut als je luis hebt.
Ik heb ze niet in mijn kooien omdat ik de nodige
maatregelen tref.
E.e.a. heeft niets te maken met het openstaan voor nieuwe dingen.
Om zo maar voor de aardigheid roofmijten in je kooien te plaatsen,zonder dat ze iets te vreten hebben,is toch een beetje vreemd.
Dus geen gefriemel van roofmijten in mijn hokken.
Vriendelijke groeten van
Antoni


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2007-01-05 - 18:36:24 send message to BZB

quote
Hoe plaats je die roofmijten in je hok?In de kooien zelf of gewoon ergens willekeurig in het hok?Verlaten de broedende vogels het nest niet als die roofmijten rondkruipen?


je kunt ze willekeurig in je hok plaatsen. bijvoorbeeld in een lege broedkooi of op een schapje voor de kooien. De dutchy's komen niet op de vogels.

paintim: bedankt voor de aanvullende info.

Het probleem met bloedluis en vedermijt is vaak dat als je ze ziet je te laat bent. In tegenstelling tot gif kun je bij dutchy's wel zeggen: baat het niet dan schaadt het niet.


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2007-01-10 - 21:31:40 send message to vandervliet

korrekt BZB. Voorheen deed ik elk jaar voor de broed alles met ocepou, en alle ne3sten na het schouwenh met ardap. Ik heb hele broedseizoenen met jongen bij anderen verloren zien gaan. Vorig broedseizoen had ik 6 broedsels tegelijk, en dus met ardap in de weer. Ik moest de deur ff opendoen om weer een beetje normaal te kunnen ademhalen. En als je regelmatig bij dierfokkerijen komt (OA. VARKENSMESTERIJEN), heeft de een nog steeds het insektcidengebruik, en de ander heeft insekteneters rondvliegen. Geef mij maar het laatste! En ik heb de dutchy's nu een week hangen in plastic bakjes, zowel in het kweekgedeelte (nog buiten gebruik), als op de scheidingen van de binnenvluchten. Als het goed is (je hebt dus geen bloedluis), merk je hier niets van. Maar ik vind het zeker het proberen waard. Een ieder het zijne Antoni, maar dat gefriemel heb ik dus ook niet.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-01-11 - 17:11:54 send message to paintim

Dutchies of anderszins .Ik wens een ieder een luisvrij fokseizoen.
Vriendelijke groeten van
Antoni


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-01-12 - 00:35:34 send message to tonnl

Zonder bedoeling reclame te maken: in Apeldoorn zijn de dutchy's te zien bij een van de stands achterin de hal. Er wordt ook uitleg gegeven. Vaak is dit helderder dan wanneer je alleen de reclametekst te zien krijgt.

Ton.
Apeldoorn 2007 is nogal een mooie show weer, zeer de moeite waard.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-01-14 - 22:08:05 send message to paintim

Helemaal met je eens Ton.Allemaal duidelijk en verhelderend voor eenieder.
Heb achterin ook nog een Bio stand gezien met o.a.gemalen brandnetels,bessen enz.Leek me erg interessant voor degenen die iets willen toevoegen op natuurlijke basis.
Vr.groeten van Antoni



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede