Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Electronische voerbakken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Electronische voerbakken
hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-10-13 - 08:34:07

Ik heb een vraag namens een collega kweker van papegaaien. Zijn er op de markt voerbakken/silo's waarin men bijvoorbeeld voor meeerder dagen gedoseerd de papegaaien kan voeren?
Hij moet namelijk het komende jaar regelmatig 3 a 4 dagen voor zijn werk naar het buitenland en heeft inprincipe niet iemand die voor hem kan voere. Mijn vraag bestaat er zo iest voor water en voer (water weet ik dat het kan) en zo ja waar kan ik dit vinden en wat is evt uw ervaring ermee.

Henk


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-10-13 - 08:37:55

Sorry voor de taalfouten maar kon het niet meer veranderen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-10-13 - 11:37:36

Er bestaan voerbakken voor katten met een electronisch doseersysteem. Ook voor aquaria bestaan deze deze, voederautomaten noemt men die.
Ik heb geen idee of deze geschikt zijn en of papegaaien die "heel laten", maar je zou eens kunnen kijken in een dierenspeciaalzaak.

Groeten, Ton.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-10-13 - 16:31:20

Er is altijd wel iets voor te maken als je een beetje kunt knutselen. Ik zou dan de silo aan de buitenkant van de kooi hangen zodat ze deze niet kunnen slopen. Het mooiste zou in dit geval zijn dat er palets gevoerd worden omdat dit beter doorzakt dan de groffe papegaaienzaden. Wat je ook met zaden hebt is dat ze zo'n silo "als het zaad wel doorzakt" door een papegaai in één keer leeg gegooid word omdat ze er eerst het lekkerste uit willen halen.
Nadeel van een silo is zoals ik al zei, dat als hij één keer niet doorzakt als je niet thuis bent je vogels zonder voer zitten met alle gevolgen van dien.
Als het mij zou overkomen dat ik 3á4 dagen weg zou moeten ivm werk,zou ik dit risico niet nemen maar liever een grote voerbak met zaden voor 4 dagen wegzetten.Dit geeft minder risico dat je vogels verhongeren. Het zal dan wel een rommeltje zijn in je kooi als je terug komt maar je hebt dan je vogels in ieder geval nog, en daar gaat het hier toch omhappy :)

Groeten Meyerwink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-10-13 - 16:44:52

Ik heb nog even bij de voederautomaten voor koikarpers gekeken, deze zijn volgens mij wel te gebruiken als er pallets gevoerd worden.
Wel buiten de kooi ophangen en via een pvc buis de bak in laten lopen.
Op de link hieronder staat maar één soort maar je hebt verschillende modellen.
Het voer wat gebruikt word voor koikarpers zijn korrels van 2mm tot 1cm dus papegaaien pallets moeten er ook in gebruikt kunnen worden.
quote
http://www.aquariaveldhuis.nl/front2.php[/quote]
http://www.aquariaveldhuis.nl/front2.php

Succes.

Groeten Meyerwink ;)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-10-13 - 17:06:15

Ik zou niet op een euro kijken en ook echt het beste systeem voor handen aanschaffen.

Ik heb er enkel ervaring mee voor vissen, maar heb al gehad dat zo'n automatisch voedersysteem blokkeerde, met als gevolg dat er of helemaal geen voer meer beschikbaar was voor de vissen of dat alle korrels in één keer gegeven werden!!

Best toch ook iemand aanspreken om dit te controleren bij vakantie of andere...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede