Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > vogelkweker Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogelkweker
Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-10-14 - 09:29:43 send message to Riny

Hallo nu wil toch ff mijn hart luchten, want wat ik nu toch heb mee gemaakt!!!!!!!!!!!!!
Zoals jullie weten heb ik 9 koppels edels gehad maar door mijn ziekte alles moeten weg doen,mijn man wil wel vogels maar geen grote papegaaien,dus wat doen we Over naar kleinere papegaaien.Ik vind kraag papegaaien erg mooi en wilde daar graag een koppel van kopen.Ik heb een advertentie geplaatst op arena te koop gevraagd kraag papegaaien.Daar reageerde een goeie kennis op en belde me ik heb een koppel dat moet ik weg doen i.v.m de ruzie met de buurt,ik zei oke ik kom ze halen.Wij er naar toe en ik vroeg waar heb je die gekocht?
Hij noemde de naam van die kweker ,ik schrok want ik kende die toevallig.Deze man is goudeerlijk en geloofde de kweker en vertrouwde erop dat het klopte wat ie zei.De vogels waren niet geringt en niet gesekst, hij had jonge in de blok gehoord maar niet gezien,nou dat kunnen ook andere eieren zijn geweest daar zie ik hem wel voor aan dat die dat zou doen.Die man had het niet meer want die kweker is bij hem in de vereniging en zou mij toch niet bedonderen?ik met die man afgesproken we laten die vogels sexen als ze goed zijn neem ik ze gelijk mee.Oke hij wilde dna en ik niet,Dus gisteravond samen naar de dierenarts vogels sexen en wat blijkt 2 poppen.Dus jonge van 2 poppen lijkt me toch onmogelijk en hij had maar 1 koppel kraagpapegaaien Is dat nog een vertrouwde kweker DENK HET NIET.Is wel erg dat je zo moet gaan denken voor je vogels van iemand koopt,en het niet meer aandurft om nog vogels aan te schaffen wij hebben al jaren geen vogels meer hoeven kopen maar als ik toch hoor wat er kwekers bedonderd worden en niet alleen door handelaren maar ook onderling SCHRIKBAREND.
gr Riny


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-10-14 - 09:37:31 send message to johanblok

Het is ook SCHRIKBAREND. Er zijn nog wel mensen die je kunt vertrouwen, maar veel zijn het er niet. Bij koppels zonder vaste voetringen, moet je er gewoon standaard vanuit gaan dan de papieren niet deugen, en direct na aankoop zelf controleren. Natuurlijk van te voren afspreken dat je een en ander controleert met de verkopende partij.
Bij vogels met vaste voetring is het bij sommige soorten raadzaam om zelf alsnog de pop te laten controleren. En je moet bij aankoop altijd enorm secuur zijn op de papieren: kloppen de ringnummers precies met de papieren.
Verder: als je een koppel koopt loop je vermoedelijk wat meer risico dan als je ergens losse jonge vogels koopt.


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-10-14 - 11:20:25 send message to Riny

ik controleer altijd alles heb ik zelf ook al mee gemaakt dat iemand edels wou verkopen.Ik zei mag ik de pop eens bekijken,tilde zijn vleugels op en jawel hoor helemaal kapot gevreten (zijn veren waren niet zoals ze zijn moesten)daarom vertrouwde ik het ook niet maar er kwam een heel verhaal van die man achteraan.Ik zei ja maak dat de kat maar wijs maar mij niet hoor.Ik ben en blijf altijd op mijn hoede met vogels kopen koop niet zomaar zonder alles te controleren.Als ik op die manier vogels moet houden en niet meer eerlijk kan zijn zet ik de deuren open en laat ze los vliegen dan stop ik onmiddelijk


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-10-14 - 11:43:33 send message to hdra

Riny

Goed gehandeld, maar dat hoef ik zo een goede kweker natuurlijk niet te vertellen. Ja wat een schande zo iemand liet ik direct uit de vereniging verwijderen. Het is helaas zo dat in onze mooie hobby deze praktijken steeds meer voorkomen. Ik heb dit zelfs meegemaakt met de zogenaamde goede kwekers die hier ook wel eens komen. Het is triest te moeten constateren dat je eigenlijk niemand meer in onze hobby kunt vertrouwen. Ik heb nijn lesje wel geleerd en controleer de zogenaande goede kweker net zog goed als de bekende slechte handelaren en kwekers.

Henk




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede