Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Praten Equadoor amazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Praten Equadoor amazone
Geelwangamazone
Website Member
Posts :34

Website Member
2006-10-14 - 18:41:48 send message to Geelwangamazone


Hallo allemaal:
Ik ben in het bezit van een schitterende equadoor amazone van 16 maanden oud.

Ik weet dat een grijze roodstaart de beste praters is maar hoe zit dat met een equadoor amazone? en vanaf welke leeftijd?
Heeft iemand hier ervaring mee ???

Hij probeert nu hallo te zeggen maar klinkt nog niet zoals het hoort.

Ben benieuwd naar jullie reacties....

Mvgr:Jeroen



Papegaaienhulp
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-10-16 - 19:36:26 send message to Papegaaienhulp

Hoi Jeroen,

Wij hebben twee Ecuadoramazones waarvan er een 16 jaar als huisdier heeft geleefd en de ander is met de hand grootgebracht in een Franse dierentuin en heeft jaren in diverse dierentuinen gewoond maar beide spreken geen woord.
Ook de Salvinamazones die we hebben spreken vrijwel niet en hetzelfde geldt ook voor de geelwang. Ik geloof dus dat de autumnalisgroep geen grote talenten herbergt maar wie weet heb jij de uitzondering.
Onze beste prater is een Amazonica, die ook meedoet in onze show en die staan nou ook niet direct bekend om hun spraaktalent.

Overigens is de Ecuador een van de meest bedreigde van alle amazones, er leven er nog slechts tussen de 400 en 600 in de vrije natuur en dat is een stuk minder dan bijv. de Koningsamazone (nog 850). En hoewel ze in gevangenschap redelijk goed kweken is het misschien toch een beetje zonde om ze al als huisdier te verkopen (dit even voor de kweker) maar als je er eenmaal een hebt kan ik me voorstellen dat je hem niet meer kwijt wilt want het zijn prachtige vogels.
Die van ons zitten in het kweekprogramma en hopelijk kunnen ze volgend jaar een steentje bijdragen.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede