Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > rapport over (illegale) dieren handel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-22 - 16:00:24 send message to Karel

Is op zich inderdaad niets mis mee. Als de controlerende instanties en dierenbeschermers op die manier miststanden kunnen opsporen: prima! Er zijn duidelijke wetten en regels en daarenboven nog eens de morele plicht om goed voor je beesten te zorgen. Wie zich daar niet aan houdt, dient dan ook opgespoord en aangepakt te worden.

Het probleem zit hem er echter in dat de "opspoorders" ingeval van een duidelijke misstand, direct beginnen te roepen dat we het dan wel allemaal niet goed zullen doen en deze foute veronderstelling als argument aandragen voor hun pogingen in eerste instantie bepaalde vogels te verbieden, met als uiteindelijk doel het vogelshouden totaal te verbieden!


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-10-22 - 16:20:46 send message to Wickingh

Daarom moeten we zelf onze hobby reguleren en onszelf richtlijnen op leggen.
Zodra de overheid ziet dat we op een verantwoorde manier bezig zijn krijg je wel een positief verhaal.
Juist hierom ben ik met een aantal mensen het afgelopen jaar druk bezig geweest , het resultaat kunnen we over 2 weken presenteren.
Tot die tijd mag ik helaas niet te diep hier op in gaan,

mvg Frank


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2006-10-23 - 00:58:11 send message to DE MOTOR

Wickingh Grote klasse.
Eindelijk een reactie van de liefhebbers en niet met een kokerzicht op de vogelsport zoals in het rapport. Kan haast niet wachten op het resultaat. Laat wel ff weten wanneer het gepubliceert word!!.


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2007-02-25 - 16:28:37 send message to DE MOTOR

Wickingh is het raport nu al gepubliceerd??? ben er wel Benieuwd naarhappy :)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-02-25 - 18:01:54 send message to goulds



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-02-25 - 19:38:05 send message to johanblok

Is een goed rapport, een goede gedetailleerde onderbouwing, met grotendeels dezelfde resultaten als het rapport waarmee ik dit topic gestart heb! Namelijk:
- structurele illegale activiteiten met een op zijn minst behoorlijke omvang
- de cultuur binnen de vogelhouderswereld is zodanig dat deze activiteiten eerder bevorderd dan tegen gegaan worden

Hopelijk wordt er ook daadwerkelijk iets met de aanbevelingen - zoals strenge eigen controle op beurzen, tentoonstellingen en aanbod op internet - gedaan!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-02-25 - 20:42:29 send message to Niltava

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Hopelijk wordt er ook daadwerkelijk iets met de aanbevelingen - zoals strenge eigen controle op beurzen, tentoonstellingen en aanbod op internet - gedaan

Ja/en eens met een deugdelijk ringensysteem komen.

Overigens staan er wel een paar opmerkelijke zaken in.
1)Bijv. over vogelliefhebbers die niet vermelden dat ze misstanden aan de kaak stellen (maakt een aangever altijd kenbaar dat hij zelf vogels heeft??)
2)Ook de onderzoeker geeft niet aan dat hij bij misstanden dit heeft aangegeven.
3)Van een aantal soorten wordt gezegd dat die waarschijnlijk niet gekweekt worden, bevriende kwekers kweken echter al een paar jaar met die soorten(succesvol).
4) een fladderende vogel wordt gezien als wildvang, ik zeg niet dat het in die gevallen niet zo is, maar bijv. mijn nakweek mozambiquen zijn ook wild als ze uit de voliere komen en in een klein hokje komen
5)Er worden veel meer ringen besteld dan dat er jongen gebeoren worden, tjah logisch. Dat brengt de wet ook mee. Als ik voor elke mogelijke jong van te voren al de ring moet bepalen dan moet ik meer bestellen(voorbeeld met tropen om het even simpel te houden. Als ik zebravinkkoppel heb, diamantvinkkoppel en binsenkoppel met allen ringmaat 2,5. Stel dat ik van elk 15 jongen zou kunnen krijgen dan moet ik dus 45 ringen moeten bestellen. 1-15 is dan gereserveerd voor de zebra's,16-30 voor diamantvinken etc. Nu zul je bij deze tropen dit mogelijk aardig benaderen maar bij de europesen niet, misschien maar 15 jongen dus 30 over!!
6)van een aantal mensen weet ik dat ze verre reizen maken om aan vogels te komen en met euro's kan men dan wel EK's bekomen, of men ruilt daar met soorten etc, etc
Hopelijk komen we nu eens tot een goede regeling waar alle partijen tevreden mee kunnen zijn.
Laten we allen er aan werken misstanden te voorkomen.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede