Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Eieren Chinese dwergkwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Eieren Chinese dwergkwartels
Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-01-25 - 14:23:40

Daar mijn chinese dwergkwartels veel eieren leggen die toch niet bebroed worden,vroeg ik mij af of deze eieren net als bij andere kwartels geschikt zouden zijn voor menselijke comsumptie.
Ik weet het ze zijn niet groot,maar zo enkele gekookt in een slaatje zou wel eens lekker kunnen zijn.


marco
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-01-25 - 14:55:00

wordt het misschien geen tijd vor een broed machine???


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-01-25 - 15:38:15

Ik hou die kwartels niet voor met te kweken maar als opvulling voor mijn voliere en een beetje als opruimers voor het morsen van mijn andere vogels.
Als ze uit hun eigen de eieren willen uitbroeden zal ik ze laten doen,maar met een broedmachine NOOIT ik ben een op en top NATUURBROED kweker.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2004-01-25 - 19:19:29

Zo mag ik het graag horen Mario.
Hier kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.

Groeten Meyer wink ;)


dutch
Website Member
Posts :8

Website Member
2004-01-25 - 20:32:21

hoi,
ik heb op een verjaardag een keer gekookte californische kuifkwartel eieren geserveerd, het is een hels karwei om ze te pellen, maar de reacties waren perfect en ze smaakten prima.
Dus bij chinese dwergkwartels kan het ook gewoon


Stefan244
Oud Lid
Posts :15

Oud Lid
2004-01-28 - 20:57:39

Zolang ze niet bevrucht zijn kun je ze DENK ik wel eten, alleen het is niet mijn smaak. In restaurants is er soms toch vraag naar?

Groeten Stefan


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2004-01-28 - 22:01:03

De eieren welke in restaurants gegeten worden
zijn van de Japanse kwartel, deze worden hier speciaal voor gekweekt.In Japan zitten deze kwartels net als hier de kippen in legbatterijen.
Maar ieder ei is te eten ook die van een zebravink.laugh :D


kollie
Website Member
Posts :7

Website Member
2004-02-19 - 07:00:38

Kwartel eieren kun je rustig eten, je hebt er alleen zoveel nodig voor een omelet. Maar ze beginnen vanzelf een keer te broeden, heeft bij mij 2 jaar geduurd maar ze zitten nou te broeden


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-02-19 - 19:06:15

mario kwrtel eieren kun je gamakkelijk eten en het is nog lekker ook ik kan me zelfs herinderen dat ze bij ons in de supermarkt te koop waren en zet smaken heel goed happy :) ik hoop dat je er wat aan hebt groet jes dirk ( spitsstaart)


dutchgerard
Website Member
Posts :1

Website Member
2006-07-26 - 12:57:57

Ook bevruchte eieren kun je eten hoor!
Wat is er mis met een broedmachine eigenlijk? Waar denken jullie dat de gewone kip vandaan komt? Als ik moet wachten totdat mijn europese kwartels gaan broeden..........de eieren gooien ze overal neer in de ren of het nachthok. Ik spaar er een aantal op en doe ze in m'n broedmachientje en dat gaat heel goed.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-07-26 - 13:18:58

quote
de eieren gooien ze overal neer in de ren of het nachthok. Ik spaar er een aantal op en doe ze in m'n broedmachientje en dat gaat heel goed.




Gelijk heb je! Zo weet je tenminste zeker dat ze nooit zelf zullen gaan broeden!shocked 8O


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-07-26 - 16:03:45

razz :p Da's nou net het hele leuke aan kwartelkweek.
Ze leggen de eieren door de hele voliere heen en toch...
...verzamelen ze zelf weer als ze genoeg gelegd hebben naar het nest toe enbroeden ze dan netjes uit. Trucje van de natuur. voordat ze een enst bij elkaar hebben zou er wel eens een rover langs zijn geweest. door ze verspreid neer te leggen is de kans groter op overblijfsel. wink ;)

Laat maar eens liggen en geef ze een mooi nestje, moet je zien.

Het waren er 23.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-07-26 - 17:10:11

Op een poffertjes bakplaat kun je overheerlijke omeletjes bakken. Ziet er heel feestelijk uit.

Bevrucht of onbevrucht maakt niets uit. Zou ze wel onbebroed willen hebben laugh :D


robke94
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-05-25 - 18:24:50

MIJN KWARTELS HEBBEN EIEREN MAAR ZE BROEDEN NIET
MOETEN ZE ERGENS KUNNEN SHUILEN OF BROEDEN ZE OOK GEVOON OP DE AARDE ?


mario163
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-06-01 - 23:22:31

hoi weet iemand hoe het kom als ik een hen bij mijn koppel dwergkwartel doe gaan ze haar achter aan en pikken haar tot bloedens toe gr mario


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-06-03 - 20:28:40

Mario,

Je koppel kwartels zijn een stel en hebben geen pottenkijkster nodig. Zo eenvoudig is het.

Bij mij broedt de hen op haar eieren en de haan houdt de wacht in een straal van ongeveer een meter. Meer moet er niet zijn.

Als de kuikens uitkomen lopen ze trouwens elke kwartel achterna die ze zien. Als dat hun vader of hun moeder niet is, vangen ze bot en raken onderkoeld en ondervoed.

Ik begrijp echt niet waar de idee vandaan komt om een kwartelhaan met meer dan één hen te zetten.

Met kippen gaat de kloekhen ook apart van de rest broeden als ze mag en kan.

Probeer het eens uit met één stel.

Veel succes gewenst.

Christine



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede