Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > baby grijze roodstaartjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : baby grijze roodstaartjes
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-10-28 - 10:16:40 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ik vroeg me eigen af , of dat het normaal is , ik heb begin van de week mijn voilere winterdicht gemaakt en ik heb ook jongen in het blok maar ik schrok zo erg , de man en pop gingen natuurlijk weer eens erg tekeer , en de jongen piepte ook alles aan mekaar , ik heb de dag erna nog gekeken maar de jongen zag ik nog mankeerde niks mee gelukkig .
maar elke keer als ik sochtend mijn vogels ga voeren dan zit de man zoals altijd als te wachten bij de bakken , en de pop zit in het blok , maar uit het blok hoor ik wel elke keer vollop gegrom en gepiep !
dit is zeker een natuurlijk verschijnsel bescherming ?
ik durf nu niet meer te kijken , de jongen zijn ook nog maar 3 weken .
ik kan beter even wachten zeker met kijken of alles goed gaat ?

mvg

tim jansen


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-10-28 - 10:42:25 send message to dun grijzeroodstaart

net nog even bij de vogels gestaan , de man zat zijn eigen vol te eten , en toen het blok in gegaan , en volgens mij hoorde ik dat hij de pop voerde en daarna kwam hij weer naar buiten , en ik hoorde wel heel zacht gepiep dus de pop was de jongen aan het voeren maar bij het vorige nestje hoorde ik de jongen veel harder , of zouden de jongen dr eigen gewoon koest houden inverband dat ik ze begin van de week heb gestoord !
en voert de man de jongen niet , want de man gaat wel op en neer van de voerbakken naar het blok , en eet vollop eivoer en fruit etc etc .
ik dacht dat met de 3 weken beide ouders voerde ?
maar goed mischien doen ze dat ook wel maar ik zie alleen de man vollop op en neer vliegen .

gr

tim


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2006-10-28 - 16:16:45 send message to memaa

Hallo Tim,
aan de hoeveelheid voedsel dat weggaat kun je veronderstellen of de bebeekes genoeg te eten krijgen. Zo lang je ze hoort zal het wel in orde zijn. Om zeker te zijn dat ze genoeg eten krijgen zou ik nadat je eten hebt gegeven toch in de nestkast kijken en kun je hopelijk zien of de jongskes een volle krop hebben en of ze er levendig en gezond uit zien. Ik klop eerst voor ik het deurtje van hun nestkast open maak.
Groetjes,
Ann


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-10-28 - 16:50:34 send message to dun grijzeroodstaart

hoi memaa , ja ik heb ze net weer vollop gehoord , en voedsel gaat er genoeg weg dat zie ik wel .
ik laat ze nu maar lekker met rust ik weet van het vorig nest dat de ouders het wel kunnen .
ik zal over een weekje nog eens kijken en vers zaagsel in doen als het lukt , want die grijze zijn me een stelletje stressers af en toe .
de man zit trouwens heel de dag zijn eigen vol te eten en dan duikt hij weer het blok in , net hoorde ik ze tenminste peipen/grommen , maar wanneer gaat de pop ook meevoeren of doet ze dat nu al wel onopgemerkt zeker ?


gr

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-10-29 - 09:22:38 send message to dun grijzeroodstaart

hoi memaa ik heb nog een vraagje hoe doen de meeste kwekers dat eigenlijk met vers zaagsel , want heb net gekeken en ik had voordat ze beginnen wel een berg met zaagsel erin gedaan en wilgentakken , maar moet ik dat in de loop van de tijd niet even wat vers zaagsel bij doen , ik moet wel oppassen want het koppel is wel af en toe een beetje schuw .
of hoef ik er niks aan te doen ?
ze zijn nu 3 weken als het echt nodig is wanneer kan ik dat als het echt moet riskeren ?

mvg

tim


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2006-10-29 - 14:29:12 send message to memaa

Hallo Tim,
volgens mij voert de man de pop en die voert op haar beurt de jongen.
Of je zaagsel moet vervangen weet ik niet echt omdat ik de jongen na 10 dagen uit het nest haal.
Groetjes en veel geluk met de bebeekes,
Ann


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-10-29 - 15:22:17 send message to dun grijzeroodstaart

hoi an , ach ik hou het wel in de gaten , van de zomer had ik ook 3 jongen die heb ik omdat er veel maaien toen in het blok zaten met de 5 weken eruit gehaals , nu wil ik ze natuurbroed laten doen , met de maaien zal het wel meevallen als het wat kouder word straks .
en in de natuur zal het ook wel zo zijn .
ik hou het wel in de gaten ..
groetjes en bedankt en ik laat het wel even weten hoe het afloopt , zal wel goed komen.



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-29 - 15:54:15 send message to lennard

kdenk dat het wel zal gaan om het blok niet te verschonen in de natuur verschonen ze ook het blok niet om de 3 weken.
Maar ik begrijp wel dat je het wil schoonmaken,
ik zou het zelf dan nog 1 week uitstellen.happy :)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-10-29 - 16:50:58 send message to bert1974

ik zou ze gewoon hun gang laten gaan.
ik heb ook een koppel die vrij schuw zijn.
en daar hoef ik niks bij te veranderen tijdens de kweek ze laten zo de jongen in de steek.
ik heb dit al vaker vertelt op het forum.
veel succes
groeten bert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-10-29 - 17:09:06 send message to dun grijzeroodstaart

ja dat klopt bert .
maar heb heb jij ze ook al eens natuurbroed laten doen , en toen ook de hele ciclus niks aan gedaan ?

hier de man zeer agressief en en beschermend zoals het hoort , niet echt schuw hoor !

http://img93.imageshack.us/img93/8633/tim020mf2.jpg

gr

tim

(foto mag maximaal 600 pixels breedt zijn)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-10-29 - 18:56:12 send message to bert1974

hallo tim
ik heb tot nu toe noch maar een nest uit het blok gehaald de rest van de jongen zijn allemaal door de ouders groot gebracht.
en ik doe de hele broedtijd niets aan het nest.
je man is zeker niet bang voor je.
bij mij is de man niet overdreven schuw hij kruipt niet voor me weg en begint altijd vrolijk te fluiten.
mijn pop daar in tegen moet niks van mij hebben als die mij ziet dan gaat ze krijsen helaas.

groeten bert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-10-29 - 19:10:34 send message to dun grijzeroodstaart

bert bij mij precies eender , de pop is ook het schuwst , maar de man verdedigt het nest echt goed.
de foto is wel van een poos geleden hoor .
nou dan zal het wel goedkomen , ik kan niet wachten tot half december want dan moeten ze uitvliegen zijn ze 10 weken ben echt benieuwd zeg wat voor gezicht het zal zijn , maar bert hoe lang laat jij de jongen bij de ouders zitten tot je ze uit de voilere haalt ?

gr tim


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-10-29 - 20:07:12 send message to bert1974

ik laat ze ongeveer nog een maand bij de ouders.
maar er zijn ook mensen die ze na 14 dagen al bij de ouders weg halen. en er zijn er ook die ze beslist drie maanden bij de ouders laten.
het belangrijkste is dat je zeker weet dat ze volledig zelf eten en drinken.

groeten bert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-11-29 - 19:12:10 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ik had een vraagje , mijn jonge grijze zijn nu bijna 8 weken , maar is het normaal dat de pop nu veel vaker buiten het blok is dan eerst ?
IK kan op het moment geen blokinspectie uitvoeren omdat ik vorige week ben geopereerd dus dat gaan nog even niet.
maar ik was best nieuwsgierig hoe dat nu verder loopt de komende weken totdat de jongen uitgevlogen zijn , en komen de jongen echt pas met de 10 11e week buiten het blok , of kan dat ook wel eens wat eerder zijn ?

gr

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-11-30 - 10:00:47 send message to dun grijzeroodstaart

kan niemand mij vertellen hoe het meestal gaat ?

ik stond net wel even voor de voilere , de pop ging net naar binnen en ik hoorde allemaal piepgeluidjes en ja hoor ik zal ook al een kopje tevoorschijn komen uit de opening echt een prachtig gezicht razz :pwink ;)

gr

Tim wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-30 - 10:58:41 send message to tonnl

Volgens mij moet je gewoon een tuinstoel nemen, koffie en een dekentje erbij en wachten... happy :)
Oja, vergeet je fototoestel niet.

Ton. happy :)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede