Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelpaspoort Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Vogelpaspoort
Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-11-07 - 19:02:06

Ik ben erg benieuwd naar de mening van de kwekers hier.

Eindelijk heb ik echt mijn steentje bij kunnen dragen aan de vogelwereld!

http://www.vogelpaspoort.nl


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-11-07 - 19:42:21

he Erwin eindelijk is die er dan.
Ik heb ze al mochen aanschouwen.
Een goede zaak z'n paspoort.
Ik hoop dat het een succes word en bij deze wil ik er een paar happy :)

gr Jan


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-11-07 - 21:00:44

Goed idee voor de grotere en duurdere vogelsoorten maar iemand die elk jaar een paar 100 grasparkietjes,kanaries of zebravinken kweekt is er niks mee en zeker niet aan bijna 10 euro per vogel...


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-11-07 - 21:42:31

Er werd veel over gesproken, dus het werd tijd dat iemand de daad eens bij het woord zou gaan voegen. Complimenten voor dit initiatief.

Nu alleen nog een mooi mapje ontwerpen waar je het paspoort tezamen met de cites, herkomstverklaring en geslachtsbepaling in kunt opbergen.

Wat de prijs betreft ben ik het overigens wel een beetje met zebraonline eens, die is even slikken.

Bert en Erwin, veel succes gewenst met dit project!



Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2006-11-07 - 23:22:13

Waarom €.10,00 betalen als bijna iedereen die een computer heeft zo'n paspoort zelf kan maken.
Wat is dan het verschil tussen de een en de ander.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-11-07 - 23:22:37

Ik heb mijn best gedaan om zoals Hans het al mooi zegt, de daad eens bij het woord te voegen.

Maar met een leuk bewaarhoesje erbij word het echt niet goedkoper! sad :(






tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-07 - 23:51:01

Lijkt me een heel goed idee, hopelijk wordt het goed opgepikt. Via dierenartsen is één kanaal, misschien is (ook) via de Dibevo nog wel veel nuttiger...

Succes,
Ton.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-11-25 - 06:22:32

Waarom €.10,00 betalen als bijna iedereen die een computer heeft zo'n paspoort zelf kan maken.
Wat is dan het verschil tussen de een en de ander.
Jammer he dat je zelf niet op het idee bent gekomen.
Weet men wel wat het kost om een boek telaten drukken.
Het is altijd makkelijk om iets gelijk de grond in tetrappen,maar zelf met zo iets tekomen nee daar heeft niemand aan gedacht of het initiatief voor genomen


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-11-25 - 13:07:10

sad :(ik zie er het nut ook niet van in,alleen de verkoper word er hier weer beter van.
De info van een vogel is ook met behulp van een ring te verkrijgen.En de paspoort van grote mensen is makkelijk te vervalsen dus waarom deze dan niet.....,of ben ik weer te naief.shocked 8O


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-11-25 - 13:10:41

wink ;)voor duurdere soorten parkieten en papagaaien vind ik het overigens wel een goed idee.
Maar voor een rosella die gedurende zijn leven 30 keer van eigenaar verandderd niet.laugh :D


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-11-25 - 21:31:31

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Tja, een ieder kan zelf het best bedenken waarom hij of zij nu wel of geen paspoort bij de vogel{s} zou willen.
Waarom ik denk dat er wel vraag naar zou zijn is duidelijk te lezen op de site van het vogelpaspoort zelf. Kort gezegt:

Waarom het vogelpaspoort?
Ter identificatie van de vogel.
Bewijs van herkomst.
Bewijs van eigendom.
Ter voorkoming van inteelt.
Diefstal preventieve werking.
Alles in 1 boekje overzichtelijk bij elkaar.


PS! juist bij een vogel die vaak van eigenaar veranderd is het juist van groot belang dat de vogel herkenbaar blijft. Om bvb inteelt op de eerste lijn te kunnen voorkomen is het het gemakkelijkst als de gegevens van de vogel juist bewaard en onveranderd blijft. Zelfs als je 100 maal een vogel zou verplaatsen en het paspoort elke keer netjes mee geeft blijven belangrijke gegevens zoals afkomst, ouder gegevens enz. bekend.


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-11-25 - 21:40:23

happy :)misschien moet hij dan wat goedkoper worden,zo`n €2,50 ofzo,misschien dat er dan meer mensen een paspoort gaan gebruiken.
De meeste mensen die vogels kweken van €10,00 tot € 50,00 p/st gaan er vast geen één aanschaffen per vogel.
Mensen met duurdere soorten misschien wel,we zullen zien....
In ieder geval hoop ik voor de ECHTE kwekers dat het gaat lukken.wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-11-25 - 22:55:56

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik weet niet wat je bedoeld met de ECHTE kwekers?

sad :( wat je ook probeert, volgens mij kan je het nooit goed genoeg doen! Er zijn er altijd die alles beter kunnen. sad :(


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-11-26 - 09:42:45

wink ;)met echte kwekers bedoel ik diegene die hun hobby wel serieus nemen en niet de broodkwekers die zo`n paspoorst zowiezo niet aanschaffen.happy :)


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-11-26 - 09:56:01

met echte kwekers bedoel ik diegene die hun hobby wel serieus nemen en niet de broodkwekers die zo`n paspoorst zowiezo niet aanschaffen.
Herman had ik niet achter jou gezocht dat jij je hobby niet serieus neemt.
Ik meende dat jij echt serieus met je hobby bezig bent maar jij zegt het inprincipe zelf!!!!!


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-11-26 - 10:28:46

Of iemand een goede en serieuze kweker is wordt volgens mij op andere zaken beoordeeld dan het hebben van een paspoort en/of keurmerkwink ;)

Goede wijn behoeft geen kranshappy :)



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede