Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze rood staard vraagje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze rood staard vraagje
ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2006-11-09 - 17:18:21 send message to ej roelofs

hallo,ik heb 1,5 jaar een koppel grijze en had ze eerst in een kist kooi zitten,maar dat vond ik niks.
heb ze sinds september in een voliere van 3 mtr lang gedaan,ze zitten beschut en overdekt,ik had dus al een jaar het blok in hangen en ze zaten er altijd samen in in september heb ik het blok er uitgelaten wand ik dacht dat ze wel eens een rust periode verdienden met de hoop dat ze het in het voorjaar gaan doen.
maar moet ik altijd het blok er in laten of mag dat in het voorjaar weer.
mvg erwin


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2006-11-09 - 17:52:15 send message to memaa

Hallo,
bij mij blijft de blok altijd hangen. Als ze jongen hebben gehad dan plaats ik iets voor de ingang van het blok zodat de pop niet onmiddellijk terug eieren zou leggen.
Ik zou de blok laten hangen want grijze roodstaarten kunnen altijd beginnen broeden. Daar staat niet echt een tijdstip op.
Wil je liever geen eieren tijdens de winter dan kan je het blok wegnemen maar kunnen ze dan nog warmpjes bij elkaar kruipen? En wie weet van warmpjes bij elkaar kruipen komt er misschien nog het een of het ander van voort. wink ;)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-11-10 - 07:03:51 send message to bert1974

ik laat het blok het hele jaar door hangen.
alleen na dat de jongen uit zijn gevlogen haal ik het blok er uit om hem schoon te maken.
en dan hang ik hem weer terug.
als je grijzen gewoon hun eigen jongen laat groot brengen dan zullen hooguit twee nesten in het jaar groot brengen.
haal je de jongen echter voortijdig uit het blok dan kun je verwachten dat ze binnen een aantal weken alweer eieren hebben [dit kan gebeuren].
maar dan heb je de pop binnen een paar jaar compleet uitgemolken en hoef je niks meer te verwachten.

groeten bert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede