Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > meyer papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-12-31 - 16:02:15 send message to johanblok

Ook bij bonte boeren heb ik de indruk dat de verschillen niet zo consistent zijn als sommigen in avicultuur willen. Je kunt een classificatiesysteem ook opleggen...


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-01-01 - 19:08:39 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Johan,
quote
Ook bij bonte boeren heb ik de indruk dat de verschillen niet zo consistent zijn als sommigen in avicultuur willen. Je kunt een classificatiesysteem ook opleggen...




Daar heb je helemaal gelijk in, maar als ik een P.s.senegalus (geelbuik b.boer) zoek dan zoek ik ook een echte geelbuik, terwijl in de natuur alleen de westelijke vogels echt geel zijn en verder naar het ooste worden ze steeds meer oranje terwijl dit dan nog steeds de P.s.senegalus
is.Dit teld ook voor de oranje buik en de roodbuik b.boer je blijft altijd met overgangs vogels zitten.

Groeten Meyerwink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-01 - 19:23:05 send message to johanblok

De overgangvogels zijn even wezenlijk voor de soort. Het is een goed voornemen om vogels van ongeveer gelijke aftekening te zoeken, maar op het moment dat het doel is om gele, oranje en rood bonte boeren met zo duidelijk mogelijke verschillen te kweken, dan heeft dit (zeker na verloop van tijd) weinig meer te maken met wat er in de natuur aangetroffen is. Dan leg je het classificatiesysteem op.
Dat mag natuurlijk, maar dan moet je je niet beroepen op zoiets als 'natuurbehoud' of 'wildkleur', etc.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede