Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > spiruline Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : spiruline
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-01-04 - 21:44:51 send message to dun grijzeroodstaart

hoi nou was ik op de site van avian aan het kijken en ik vroeg me eigen af of spiruline nu ook goed was voor papegaaien ?
en dan bijv. de grijze ??

gr tim


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-01-05 - 07:35:44 send message to bert1974

ik geef het twee keer in de week aan mijn grijze roodstaarten [en ook aan de rest van de papegaaien]
ik doe het dan door het eivoer.
het probleem is alleen dat ze dan haast geen eivoer opnemen terwijl ze anders hun bakje eivoer helemaal op eten.
verder geef ik ze om de dag er een beetje geweekt duiven voer bij en wat lorie pap.
ook dit meng ik door het eivoer.
dit doe ik allemaal om een beetje te varieren.
de lorie pap geeft er een beetje zoetere smaak aan en dan eten mijn edel papegaaien ook eivoer.
zonder de lorie pap komen de edels niet aan het eivoer.
ook gedroogt fruit van de vogeljungle geef ik regelmatig[dit is allemaal 100 procent biologisch] is wel wat duur maar ze vinden het heerlijk.
en sinds kort ook met regelmaat wat gedroode vijgen deze worden goed opgenomen behalve door de amazones niet.
en natuurlijk elke dag vers fruit.
en dan nog met regelmaat een beetje groente
zoals sla en witlof.

groeten bert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-01-05 - 09:24:34 send message to ParkietenPeter

Zelf heb ik twee edelpapegaaien terug in de veren gebracht nadat de pop bijna helemaal kaal was en de man flink geplukt. Hierbij werd ook mij aanbevolen spirulina van de-imme te gebruiken. (merk maakt natuurlijk niks uit)
Het beoogde effect dat de spirulina zou moeten hebben kan ik niet zeggen dat bereikt werd.

Anderen zullen misschien ander resultaat gehad hebben. De vogels zijn overigens wel terug in de veren gekomen.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-01-05 - 10:10:58 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ik heb net spiruline besteld bij avian , en carmix dat heb ik al eerder gegeven en ben daar best tevreden over .
de spiruline is nieuw voor me maar ik las op het net een aantal dingen erover en leek me wel de moeite waard , dus ik ga het proberen .

voor de grijze zal het wel wennen zijn , maar ik doe altijd alles mengen , dus kiemzaad[duivenvoer en ander zaad] eivoer en universeel , en dan zaad en stukjes appel en dan strooi ik de carmix of spiruline over het voer heen , en natuurlijk af en toe vitamine ad van davitamon door het drinkwater en calcilux van orlux is wateroplosbaar voor extra calcium dat doe ik ook zo af en toe .
en dan probeer ik zo af toe ook wat groente te geven maar dat nemen ze niet veel op , ja met jongen dan wel .

ben benieuwd met de spiruline zal het begin volgende week wel binnen hebben samen met de carmix.
nu gebruik ik overigens topvit een soort van breedmax denk ik , daar stop ik even mee en probeer nu eerst even de spiruline met de carmix !

gr

tim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede