Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > hulp gevraagd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hulp gevraagd
jorn2
Website Member
Posts :8

Website Member
2007-01-14 - 20:32:08 send message to jorn2

We zijn sinds kort de trotse bezitters van een maracana happy :) maar sinds gisteren hebben we een klein opvoedkundig probleempje. Onze chico zit zo vaak we thuis zijn vrij in huis ( zo'n zes a zeven uur per dag) en gedraagt zich voorbeeldig happy :) Maar rond een uur of zes a zeven s'avonds krijgt hij volgens ons kuren. Hij vliegt dan op de grootste en hoogste kast in huis en begint dan naar ons te kijken en te knagen aan de kast happy :)nu vragen we ons af wat we het beste doen qua reactie van onze kant ? Ik doe het volgende : ik probeer hem van de kast te nemen maar dan vliegt hij naar zijn kooi sad :( zo doet hij dat een keer of drie en dan zit hij terug op de kast en kan ik hem gewoon afnemen en in zijn kooi zetten met maar een beetje protest van zijn kant. dan negeer ik hem een tiental minuten wat niet altijd even makkelijk is want hij kijkt dan zo lief sad :(.nu vragen we ons af of het geen natuurlijke reaktie van hem is dat hij net dat plekje bekijkt als zijn slaapplaats daar hat voor hem misschien tijd is om te gaan slapen; zou dat kunnen ? alle tips zijn welkom evenals wat raad kwestiehoe ik hem aanpak.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-01-15 - 00:32:32 send message to tonnl

Veel vogels zoeken inderdaad het liefst een hoge plek als slaapplaats, dat zou dus de reden kunnen zijn dat hij daarheen wil.
Een ara van drie jaar kan echter ook bezig zijn met rangorde bepalen; wie hoog zit is de baas.
Ik zou de vogel daarom niet op die plek laten zitten. Misschien tijdelijk even afschermen met een stukje gaas of wat draden?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-01-15 - 07:27:46 send message to ParkietenPeter

Voorkomen is beter dan genezen, zondermeer.
Zelf zou ik ook de gelegenheid creeeren dat hij niet meer de kans heeft om op de kast te komen.

Als hij dit trukje flikt, niet proberen te pakken maar gewoon van de kast afpakken! "Hup geen gezeur!"
In de kooi en dan toch een tijdje daar laten.

Het is zondermeer een natuurlijke neiging om zijn status te bepalen. Hoe vaker hij wint, hoe zelfverzekerder hij wordt.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-01-15 - 08:17:43 send message to Hawkeye_NL

Ara's zijn echte slopers als het om hout enz gaat. Als je de kast heel wilt houden is het al verstandig hem daar niet toe te laten.
Dit kan je idd doen door het af te schermen met een stuk gaas maar de vraag is natuurlijk of je dit zo op de kast wilt zien?

Wat je ook kunt doen is de vogel een half uurtje eerder naar zijn kooi brengen en hem daar in te sluiten voor de nacht. Zo ben je het punt voor en heb je de vogel veilig voor de nacht.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-15 - 11:58:05 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zou ook zorgen voor iets heerlijk knaagbaars in de kooi, of op een papegaaienstandaard, zoals bijvoorbeeld een stevige verse wilgentak. Zo'n vogel moet hoe dan ook zijn/haar knaaggedrag kwijt, het gaat er om dat je het in goede banen leidt. De meesten vinden een verse wilgentak lekkerder dan een kast...


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2007-01-15 - 22:03:23 send message to adriaanbaan

quote
dan negeer ik hem een tiental minuten wat niet altijd even makkelijk is want hij kijkt dan zo lief


als je een vogel negeert, hoe weet je dan dat hij lief kijkt?
Negeren is zeker ook niet kijken naar je vogelhappy :)

Ter voorkoming van problemen en het oplossen van problemen is er een handig boekje te koop dat je zeker zal helpen: Gek van mijn vogel (Bonny Talsma)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede