Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > handelaren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : handelaren
mieke
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-02-05 - 13:33:50

Wij zijn op zoek naar een jonge grijze roodstaart, Nu hebben we zitten kijken op de site van rentenaar en van Insulinde, kunnen jullie ons advies geven naar wie we het beste kunnen gaan?


diana
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2004-02-05 - 13:38:28

hoi wij hebben zelf een grijze roodstaart gekocht bij leo handels
ik weet niet waar je uit de buurt komt
ik zou aanraden om er een keer tekijken
groetjes diana
ps als je meer wilt weten
hoor ik het wel


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-02-05 - 15:15:50

Beste niet bij rentenaar komen, heb met verschillende mensen gesproken, die daar naar zeggen van de man een jonge papegaai kochten en vervolgens een wildvang meekregen, dus doe jullie zelf een plezier en koop bij een erkende kweker, die hier op de site staan met advertenties


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-02-05 - 16:21:09



goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-02-05 - 17:51:27

www.ellen-parrots.com/tommy-01nl.html
Lees dit maar dan weet je waarom je niet bij rentenaar moet kopen.


ARGO LIVE KINDERWENS
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2004-02-05 - 18:23:24

BESTE

EN OOK BIJ LEO HANDELS heb ik mensen die ik ken die behoorlijk bedrogen zijn geweest bij hem en het is er vooral heel erg veel in de winkel en de kooien laten ook ten wensen over

koop bij een kweker en ik keb er wel 2 die grijse roodstaarten verkopen handtam of gewoon
info@argolive.be

kijk ook is op onze site www.argolive.be/kinderwens

groetjes en bedankt


Krist
Website Member
Posts :8

Website Member
2004-02-05 - 18:31:08

Ook bij LEO HANDELS twee ek, handopfok, niet meer zo heel tamme pionussen gekocht. Vogels blijken achteraf(ordinaire)importvogels te zijn. Beste man reageert niet meer op mailtjes e.d. NIET THUIS DUS.

Grijzen worden voldoende aangeboden bij kwekers derhalve sluit ik mij aan bij bovenstaand advies.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-02-05 - 22:52:58

Ik heb zelf ook ooit een papegaai gekocht bij rentenaar en ik kan zeggen .. NOOIT meer !!

ten eerste zou het gaan om een hand opfok die wat schuwer was geworden omdat ze in de kooi zat bij wildvang , ze ozu echter met veel tijd erin steken met ca. 1,5 week weer geheel tam zijn .. en Ja daar trapte ik inderdaad in .. achteraf gezien bleek ze zelf dus wildvang te zijn .. en ze is dan ooknooit tam geworden .. we hebben haar herplaatst bij een kweker waar ze gezien haar schuwheid gewoon veel beter op d'r plek is.

Dat is nog niet het enige , toen we haar kochten zat ze in een hele kleine kooi , ca. 50 bij 50 bij 50 , eenmaal bij ons heeft het heel lang geduurd voor ze haar vleugels durfde te strekken , dit kon ze in de winkel uiteraard niet en haar hele gedrag was dan ook onnatuurlijk , een lekkernij kon ze niet eens vasthouden in haar pootjes zo was ze al gewend om alleen maar zaden te krijgen ..

Het was ipv. een groot plezier gewoon in en in triest om te zien hoe getraumatiseerd ze was .. voor ons dus nooit meer een dier van rentenaar ..


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-02-05 - 23:49:42

Een goede raad koop zulke vogels enkel bij kwekers die ze zelf met de hand grootbrengen en niet in winkels of bij handelaren die je toch maar wat wijs maken,er zijn hier op de site genoeg serieuze kwekers aanwezig die je kunnen helpen aan een tof huisdier.


diana
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2004-02-06 - 09:45:40

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

weet wat het vage is als je zelf over leo handels vraagt kennen ze hem niet
dus zet je neer dat je hem daar gekocht heb
en geen problemen heb met hem
krijgje in eens van alles tehoren dat je hem daar niet moet kopen
wij zijn er geweest en alles zag er netjes uit de kooien ook iedere vogel zit apart
je zou zelf gewoon eens moeten kijken
en dan zelf besluiten waar je hem koop
groetjes diana
ps onze baco is echt een schatje


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-02-06 - 16:29:27

ik denk alleen dat ervaringen meer zeggen over een winkel/kweker etc. als hoe het eruit ziet ...

een handelaar zal altijd moeten zorgen voor een goede indruk dat is tenslotte waar hij zijn geld mee verdiend ..



ARGO LIVE KINDERWENS
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2004-02-07 - 12:11:56

natasja

hele goeie opmerking!!!
en op de 10 verkochte vogels kunnen er altijd 1 of 2 goeie zitten
dus diana veel geluk gehad waarschijnlijk

groetjes


verkoulen2
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-07-31 - 20:34:52

ik wil even reageren op jullie berichten.Ik heb ook ervaring met Leo Handels ben voorzichtig.Wij kweken voor de hobby edels> Koop NOOIT BIJ EEN HANDELAAR OF BROODFOKKER,Ik ben al 14 dagen bezig met iemand die in Erp bij een handelaar een edel heeft gekocht( ik ben blij dat hij nog leeft maar hij is er nog niet.Hij is nu 9 weken en eet nog steeds niet zoals het hoortIk kan wel een boek schrijven over verkoop van papegaaien door handelaren.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-07-31 - 20:51:52

mensen wees nou eens een keer eerlijk een slechte naam heb je zo dat blijkt hier wel weer.
met eerlijkheid bereik je meer dan dat het om geld gaat.
verkoopt men een goede vogel dan verdien je ook meer.
maarjah sommige kwekers handelaren broodkwekers importeurs exporteurs enz enz zien alleen maar het $ teken in de ogen jammer is dat


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-07-31 - 22:31:21

Hmm Verkouwen2, is die meneer al naar de dierenarts geweest en wat mankeert de edel dan??
Groet Gert


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-07-31 - 23:52:06

quote
ik denk alleen dat ervaringen meer zeggen over een winkel/kweker etc. als hoe het eruit ziet ...

een handelaar zal altijd moeten zorgen voor een goede indruk dat is tenslotte waar hij zijn geld mee verdiend ..

Vandaag was de dag, ik had mijn gewenste schamalijsters op zijn website zien staan, en voor een lagere prijs dan de standaard is. Op zijn website stonden een paar foto's waar je van kon zeggen, het ziet er niet fris uit. Maar daar aangekomen, na 150km ben ik toch hard geschrokken van de stank die uit het hok van deze mooie vogels kwam, ze hadden alleen een waterflesje, waaruit ze moeilijk kunnen drinken, geen eten en en nog een hele vieze bak water in de kooi staan. Een meneer vertelde mij dat hij alleen op woensdag en zaterdag eten kwam geven aan de vogels wat eigenlijk ook wel te zien was. Er was in zijn achtertuin geen schone kooi te bekennen. Ik heb alles laten zitten zoals het was maar mijn vriend wilde niet dat ik voor niks had gereden en kocht toch een paar prachtvinken.
Deze zaten er redelijk tot goed bij en daarom toch maar meegenomen.

Als wij nu eens met zijn allen een database aanleggen van vieze handelaren/kwekers, dan zullen deze gauw uitgeroeid zijn. Het gaat tenslotte om de vogels en hun gezondheid. Als je er niet koopt verdienen ze niks en hebben ze geen bestaansrecht.
We kunnen bv kijken naar de kooien, hoeveel vogels zitter er in 1 kooitje, hoe zitten de vogels erbij etc etc

Misschien zijn er meer mensen die er zo over denken.



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 217 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede