Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > dit is toch te gek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dit is toch te gek
chrisgrolleman
Website Member
Posts :8

Website Member
2007-01-22 - 19:46:50 send message to chrisgrolleman

goedeavond
zag net deze advertentie op marktplaats van een man uit deventer
---------------------------------------------------------
hallo,

ik ben opzoek naar kruipertjes dat zijn grasparkieten die door een aangeboren afwijking niet kunnen vliegen. omdat ze niet in staat zijn een volwaardig leven te leiden zijn ze bijna tot niet te verkopen. ik zou ze graag van u overnemen omdat ze wel geschikt zijn als voer mijn slangen.

mvg
---------------------------------------------------------

met ander woorden we kunnen de gehandicapte medemensen ook beter voeren aan de krokodillen want die hebben volgens deze eikel ook geen volwaardig leven

het moet niet gekker worden op dat marktplaats gebeuren

mvg chris


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2007-01-22 - 20:17:21 send message to suk

net hoe je het opvat.razz :p


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-01-22 - 20:20:20 send message to paintim

Ook tamme ratten dienen als slangenvoer.
Tamme mensen dus niet als krokodillenvoer.
Vr.groeten van
Antoni


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-22 - 20:30:33 send message to johanblok

Beste chrisgrolleman,

dit is een mogelijk standpunt, maar het gaat wel erg ver om een mens helemaal gelijk te stellen aan een dier. Dat is wat gebeurd in uw argumentatie. Ik neem aan dat u dan zelf strikt vegetarisch bent.

Er zijn genoeg mensen die bepaalde dieren houden en daar zelf de voedseldieren (insecten, muizen, ratten etc.) voor fokken. Hoewel ik b.v. toekans en uilen fantastisch vindt, wil ik zelf niet aan dieren met dergelijke behoeften beginnen.

Een belangrijker punt vind ik dat bij het fokken van voedseldieren, of dat nu voor mensen of voor dieren is, voldoende aandacht is voor dierenwelzijn.

Overigens is het vanuit verschillende oogpunten veel beter als de mens veel minder vlees zou eten, maar dat is een andere discussie. Voor slangen en uilen ligt dat anders denk ik.


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2007-01-22 - 20:42:12 send message to paddo

Beste Crisgrolleman,

Ik betreur je post en wel om het volgende,

Iemand die vol passie bezig is in zijn liefde en hobby met het houden van slangen en zijn best doet om een zo gefarrieerd mogelijk dieet te bieden schilder jij nogal zwart af..

Dit betreur ik


Eefjuh
Website Member
Posts :22

Website Member
2007-01-22 - 20:46:50 send message to Eefjuh

Als je ze dan niet aan hem geeft, geef ze dan aan mij, ik heb nog wel een baardagame die ze heerlijk zal vinden!


Even serieus, wat is er mis met zo een advertentie? In de natuur gebeurd het dagelijks, alleen vinden wij het zielig levende muizen, konijnen, hamsters, merels, musjes en andere kleine beesten aan katten te voeren, dus kopen we maar zo een lekker blik vol met chemische troep dr in!

Helaas voor ons reptielenhouder kun je nou net geen blikvoer voor ze halen, maar moet je het doen met kuikentjes, muizen ratten en insecten!


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-01-22 - 21:04:08 send message to goulds

Snap zijn standpunt wel hij bekijkt het met vogelliefhebberogen,maar beste deze "kruipertjes worden over het algemeen gedood of probeerd men de pootjes middels ijzerdraad te binden om ze enigzins recht te krijgen.

Maar goed waarom knaagdieren wel als voedseldier accepteren en (kreupele)vogels niet?

kortom niks mis met deze adv en mag er voor mij slotje op deze topic.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-01-22 - 21:56:03 send message to zebraonline

Gevaarlijk om dieren met virusziekten te voederen aan andere dieren...voor je het weet muteerd het virus en krijg je er een probleem bij...


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-25 - 10:31:00 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit is tenminst een eerlijke reactie. ook al is die wat leguber.
Iedereen kan nu zelf bepalen of hij de gehandikepte vogels om die redenen aan de man/vrouw geeft.
Het is erger als mensen er om liegen en dan dit soort dingen doet. (bijvoorbeeld: jonge katjes van de boerderij halen en die als... daar moet ik helemaal niet aan denken)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-01-25 - 11:19:46 send message to goulds

[Gevaarlijk om dieren met virusziekten te voederen aan andere dieren...voor je het weet muteerd het virus en krijg je er een probleem bij...]

Idd een slang met kromme poten laugh :Dlaugh :Dwink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-01-25 - 13:13:51 send message to ParkietenPeter

Ik zou de adverteerder inderdaad eens vragen of hij weet of dit wel of geen kwaad kan.

Van het standpunt van vogelliefhebber uit bezien is de adv. wreed. Maar een slangenmens helpt zo mee om het "afval" (niet oneerbiedig bedoeld) te verwerken. MIts het geen kwaad kan.


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2007-01-27 - 15:49:48 send message to Roosje

Ik heb juist respect voor mensen die hier eerlijk over zijn. En het niet over laten komen alsof ze er goed voor gaan zorgen. Dat is pas triest.

Wel vind ik dat er inderdaad bij de fok van voedseldieren meer op welzijn moet worden gelet. Dus niet met z'n 20en in een saaie vieze laboratoriumbak sad :( Ook al worden ze uiteindelijk gevoerd, dan mogen ze daarvoor wel een fijn leven hebben. Zo denk ik ook over het houden van vee. Helaas moeten wij met zijn allen zoveel vlees vreten dat het alleen bij te houden is door veel dieren op te fokken in weinig ruimte. Ik zelf ben geen vegetarier/veganist, maar eet ook niet super veel vlees.

Maargoed, dat is offtopic allemaalrazz :p


Zonnetje
Website Member
Posts :33

Website Member
2007-01-27 - 16:04:09 send message to Zonnetje

Deze kweker moet is kijken op de site De Toren in Drachten bij polyoma virus dan weethij wat voor virus deze kruipers hebben of hij moet Dr.
Hooimeier eens bellen in Meppel.

Zonnetje.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede