Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Geen vitamines en mineralen meer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Geen vitamines en mineralen meer
zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-02-04 - 03:13:45 send message to zebraonline

Weet u dat er regelgeving is gerectificeerd die alle landen binnen de WTO (World Trade Organisation) regels op ... alle » legt aangaande voedsel? Op hun eigen website kunt u zien dat er inmiddels al 149 landen lid zijn van deze organisatie, waaronder ook Nederland en Belgie. Ondertekend op 4 juli 2005 wordt in deze overeenkomst bepaald wat wel en wat niet verhandeld mag worden als het gaat om voedsel. U zult deze documenten niet even gaan lezen, het zijn namelijk 16 duizend pagina's.

De consequenties van deze regelgeving die per 31 december 2009 van kracht wordt:

Vitamine, mineralen en kruiden zullen ILLEGAAL worden, ZULLEN VERBODEN ZIJN.

Dit zal serieuze gevolgen hebben voor onze vogels maar ook voor onszelf...


Bovendien zal alle fruit en groenten verplicht bestraald moeten worden en vlees behandeld worden met speciale groeihormonen om een max. rendement te verkrijgen,bovendien moet elk voedseldier dan ook verplicht behandelt worden met antibiotica om bacteriele besmettingen volledig uit te sluiten...

Als kers op de taart is Europa samen met de VS en andere grote blokken ook nog bezig om een wet te stemmen om vanaf diezelfde periode verplicht alle huisdieren(hoe klein of hoe groot ook) te chippen...


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-02-04 - 10:16:02 send message to tonnl

quote
Vitamine, mineralen en kruiden zullen ILLEGAAL worden, ZULLEN VERBODEN ZIJN.

Ik zou toch een paarhonderd bladzijden nog eens goed lezen, wat jij schrijft staat er niet.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-02-04 - 10:47:05 send message to Wickingh

Hallo,

zou wel een probaat middel zijn om de een drastisch eind te maken aan de overbevolking laugh :D .
Zonder deze noodzakelijke elementen gaan we met zijn allen snel de pijp uit,

mvg Frank


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-02-04 - 13:44:16 send message to zebraonline

@Tonnl : natuurlijk staat het er niet zwart op wit in...zo slim zijn ze wel maar als je alles uitpluist dan komt het er op neer...

Misschien eens luisteren :

http://video.google.com/videoplay?docid=2944803407975749033&hl=nl


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-02-04 - 13:56:53 send message to Niltava

Passen volgens mij maar twee woorden bij.
Paranoïde en propaganda


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-02-04 - 15:49:41 send message to paintim


De gekste verhalen en propoganda.
Zouden degenen,die zulke zaken aanhalen of schrijven al die onzin nou geloven of willen ze alleen maar opvallen.
Uiteindelijk zijn er ook die allerlei zoals ufo's zien vliegen. Er is ook een gezegde
"Die ziet ze vliegen".
Vriendelijke groeten van
Antoni


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-02-04 - 16:39:11 send message to zebraonline

Misschien eens de moeite doen om het op te zoeken...het hoort allemaal bij het plannetje van een controle maatschappij, iedereen en alles gechipt,overal camera's,databanken van alles en iedereen vastleggen,wetten en regels maken die de vrijheid beperken,voedselcontrole,...

De volgende generatie zal nog bestaan uit 2 onderdelen : supperrijk en straatarm

Bovendien zijn we met teveel op deze planeet en gaan ze er dus alles aan doen om het zaakje wat uit te dunnen...

Iedereen zou vrije toegang moeten krijgen tot de database van universiteiten,grote bedrijven en politieke organisaties...als je daar eventjes de kans hebt om rond te snuffelen wordt je niet goed...


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-02-04 - 17:43:43 send message to zebraonline


Worden wij niet als welwillende, vaak onwetende, goede burger met goede intenties in deze maatschappij op deze manier feitelijk gedwongen een agressieve, defensieve en eigenlijk strijdende houding aan te nemen tegen welke regelgeving ook? Herkent u dit? Het creëren van angst door onredelijkheid? Gaat deze respectloze houding van "het eronder krijgen" niet voorbij aan de werkelijke zin van regelgeving? Wat wordt hiermee eigenlijk voor een soort maatschappij gecreëerd?

Ik weet niet hoe u erover denkt, maar zo langzamerhand krijg ik de indruk dat de overheid van het zogenaamde regulerend, controlerend en besturend systeem meer een zichzelf onderhoudend project is geworden dan een wezenlijk ondersteunend orgaan die erop is gericht juist de burgers die de samen-leving vormen te ondersteunen. De chaos wordt steeds groter, de gaten in de regelgeving worden gedicht met nog meer regels, terwijl hiermee alleen maar een nog onwerkzamere situatie gecreëerd wordt en vervolgens wordt aan de burger gevraagd verantwoordelijkheid te nemen voor het oplossen van het falen van het beleid.

Tegelijkertijd lijkt wel of de wetten geheiligd worden en alleen nog maar volgens de regels gehanteerd en geïnterpreteerd in plaats van ook met de Geest! Dreigt er een onbeheersbare situatie te ontstaan waardoor strengere regelgeving en naleving hiervan het gevolg is uit angst, macht en controle te verliezen? Maar werkt deze liefdeloze orde handhaving van vaak onmogelijke regels met daarbij een controlerende onredelijkheid en onbillijke houding niet juist burgerlijke ongehoorzaamheid en maatschappelijke verdeeldheid in de hand?

De verstikkende greep van de regelgeving op welk niveau ook : justitie, onderwijs, landbouw, natuur, verkeer, volksgezondheid en andere organisaties en betrekkingen, lijkt wel een op zichzelf staand "ziek" controlerend orgaan te worden die, in plaats van de burger te ondersteunen in de groei en verbetering van de manier waarop wij het met elkaar moeten "rooien", alleen maar als handenbinder een nieuw keurslijf vormt ter voorkoming van nieuwe initiatieven, ondernemerschap, en andere vrije ontwikkeling. Terwijl er JUIST in deze zo snel veranderende tijd zoveel ruimte gevraagd wordt voor flexibiliteit, creativiteit, vernieuwing en oplossingen. Het gevolg is een volledig geestelijk armoedige en doodgeslagen hardwerkende samenleving die zijn vreugde alleen nog maar lijkt te halen uit de materie, "brood en spelen". Hoezo: gevoelloze, doelloze ont-aarde jeugd en midlifecrises, burn-outs, psychische ontregeling.

Verbaast u zich nog over de toenemende criminaliteit als u contactloos en met een sleutel om de nek grootgebracht bent in een uitzichtloze "strijdende" welvaartsmaatschappij waarbij u het voorbeeld krijgt van jaloezie, macht, zelfverrijking ten koste van anderen, onrecht, streven naar materie, z.g. elite-systemen, veinzerijen, en onbetrouwbaarheid? Hoezo terreur met (oorlogs)terreur bestrijden! Daar gaat de geest van een kind, van ieder mens, toch aan ten onder? U zou eens moeten weten hoe schrikbarend hoog het percentage van jonge- en middelbare leeftijd zichzelf het leven ontnemende mensen is! Bijvoorbeeld 16 boeren in Nederland gerelateerd aan de MKZ-crisis. Gehangen aan een balk in de lege koeienstal! Volledige psychische ontreddering.en daar hoor je niets over! Algemeen in de Europese unie sterven 58.000 mensen per jaar door zelfdoding , dat is even veel doden door kanker en zelfs meer dan ten gevolge van een auto ongeval..

Waar gaat dit naar toe? Hoeveel vrijwillige en onvrijwillige lijken moeten er nog vallen om de Geest van de beleidsmakers wakker te schudden dat zij uiteindelijk op deze manier bezig zijn de poten van hun eigen bestaansrecht (dat zijn wij) onderuit te zagen? De liefdevolle en begripvolle samenleving en verantwoordelijkheid voor het welzijn van elkaar wordt ondermijnd. De hersenen hebben de plaats van het hart ingenomen. Verantwoordelijkheid? Inzicht in oorzaak en gevolg? Wie zijn er eigenlijk ontaard (niet meer afgestemd op de aarde-processen ) en blind?

Is het de bedoeling dat de overheid met de regeltjes de verantwoordelijkheid juist ontneemt van de burger, en haar afhankelijk en onvrij maakt DOOR haar regelgeving? De nuchtere boer die zijn beleid MOET aanpassen aan de afhankelijkheid van de subsidies die verleend worden voor zijn overleving omdat een gezonde, met liefde en natuurlijke kleinschalige productie onmogelijk is gemaakt DOOR de "orde" van de beleidsmakers?Wie wordt hier eigenlijk beter van? Welk doel dient het veranderen van een vaak goed lopend systeem? Waarom wordt er zoveel instabiliteit gecreëerd, die alleen maar tot wanhopige schaalvergroting leidt?

Hoe is het mogelijk dat de "machtige" beleidsmakers zoveel moraliteit, ethiek, verdraagzaamheid, stabiliteit, integriteit, flexibiliteit, liefde voor elkaar, ondersteuning, begrip, creativiteit, taakgerichtheid, toewijding, offers en vooral vertrouwen !! vraagt van de burger in de samenleving terwijl zijzelf, - inclusief Brussel- op dit gebied de ene blunder na de ander begaat. Hoe lang kunnen wij deze door ons duur betaalde blunders en de vreselijke gevolgen hiervan nog opvangen voordat wij er zelf aan kapot gaan?

Zullen wij zo langzamerhand niet de handen ineen slaan in plaats van de verdeeldheid te tolereren, en het voorbeeld gaan geven wat werkelijk verantwoordelijkheid nemen betekent voor het bestaan? Met respect en liefde voor elkaar, moeder aarde en al wat leeft en is.. met omgangsnormen en waarden vanuit waarachtige innerlijke moraliteit en ethiek, vanuit het innerlijk weten en geweten! In veiligheid en vrijheid leven en ontwikkelen! Laten we geen slaaf worden van machthebbers die leefregels bepalen zonder dit af te stemmen op de werkelijke natuurlijke en aardse processen. STOP dit uit de hand gelopen ontkrachtende systeem. Het is genoeg geweest.

Word Wakker mensen, STA OP. Red de aarde en de toekomst van uw kinderen. Bescherm uzelf, uw omgeving en de samenleving tegen overheidsmaatregelen die meer ellende dan ondersteuning veroorzaken. Wees bewust, laat uw innerlijk weten en geweten spreken. Wees een goede meester voor uzelf en uw omgeving in liefde... Laten we Samen-Leven, het goede voorbeeld geven en in onze authentieke liefdevolle kracht blijven staan ten behoeve en ondersteuning van elkaar en niet ten koste van elkaar.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-02-05 - 02:06:45 send message to tonnl

Heb je misschien ook een alternatief in gedachten voor ons huidige systeem, de democratie?
Over overbevolking: ik kan je de film "Soylent green" aanraden, ik vond hem erg leuk.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-02-05 - 16:45:28 send message to chrislaevers

Het zijn de multinationals die ons leven bepalen. De politici zelf staan machteloos, worden gebruikt en misbruikt of fungeren als stromannen.
Ik koop nooit van Nestlé en mocht ik een auto hebben dan kocht ik nooit Shell. Ik koop van een boerderij de yougourt en niet van Danone. Maar om echt consequent te zijn (want dat ben ik natuurlijk niet) dan zou ik me volledig moeten terugtrekken uit de maatschappij. Ik zou wel willen hoor, maar die twee kinderen van mij zijn van de maatschappij. Ik kijk met lede ogen toe.
Ik verzamel zoveel mogelijk zaden in mijn tuin van bloemen, kruiden en groenten. Voedermais voor de veeteelt is nu al zo behandeld dat je er geen mais meer van kunt telen. Monsanto en consoorten verkopen zaaigoed in India en in Afrikaanse landen waarvan je de oogst nog kunt binnenhalen en opeten maar je kan het niet meer als zaaigoed gebruiken zodat die mensen elk jaar opnieuw zaaigoed moeten kopen. Mijn grootvader was een boer. Ik denk dat hij zich in zijn graf omdraait. Ik denk dat het niet zal blijven bij tarwe en mais. Binnen enkele jaren koop je zaadjes van bloemen en groenten die alleen nog onvruchtbaar of onkiembaar zaad voortbrengen. Dan is het monopolie op de voedselbank volledig.
Je zou zeggen dat dit niets met vogels te maken te maken heeft maar wie even doordenkt beseft toch ook dat vogels in de natuur en vogels in gevangenschap door de groeiende monopolies en fusies van multinationals bedreigd worden in hun voedsel qua kwaliteit en qua diversiteit. Ik wil de diversiteit en de kwaliteit in mijn voedsel en in dat van mijn dieren zelf bepalen en het niet opgelegd krijgen door een soort mensen dat de reuk van hun eigen zweet niet kent. Vogels, de natuur, voedsel, klimaat; het is één geheel.
Hopelijk worden die plannen voor 2009 duchtig geamendeerd. Zoiets moet nog besproken worden, vermoed ik.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-02-05 - 17:32:31 send message to chrislaevers

Ik heb de video grotendeels bekeken. Dat Monsanto er bij zit verwondert me niet.
De president van Malawi heeft bakken kritiek over zich gekregen omdat hij voedselhulp van de USA weigerde. Het ging om mais dat kon opgegeten worden maar niet als zaaigoed gebruikt kon worden. Zie je hoe mensen bij de keel worden gegrepen en in de klem blijven zitten. Voor mij bestaat er maar één soort zaad. Zaad dat kiemt.
Wat ik op de video gezien heb komt overeen met late avond reportages op BBC, Duitse posten, Franse posten van de laatste 10 jaar. Als je wil weten wat er echt gebeurt in de wereld moet je TV kijken vanaf 11u30. Voor de meesten onder ons is dat een onmogelijke zaak. Jammer, ik zou ze op prime time zetten maar ja dan moeten de soaps wijken. De zonneboemen in mijn tuin komen van het volièrezaad. (compost en dan tuin). Van die zonnebloemen houd ik elk jaar wat zaad bij dat ik opnieuw zaai. Mijn tuin staat ook vol met gierst. Sommige planten laat ik zaad schieten. Ik denk dat ik zo verder ga doen. Ik vertrouw die multinationals voor geen haar.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-02-05 - 17:49:30 send message to zebraonline

Zo is het, niemand weet echt wat er allemaal beslist wordt achter onze rug en het zijn zeker geen beslissingen voor ons welzijn dat genomen worden...alles draait om geld en macht...dat de natuur en wijzelf eraan kapot gaan kan hen geen zier schelen...om ons wat kalm te houden voeren ze af en toe een maatregel in die positief is voor het milieu en de mens maar dat zijn steeds druppels op een hete plaat en zo berekend dat er geen negatieve invloed is op hun beurs...
Als ze zo verder gaan wordt het milieu,ons leven en onze hobby onleefbaar...


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-02-06 - 02:28:05 send message to zebraonline

quote
Heb je misschien ook een alternatief in gedachten voor ons huidige systeem, de democratie?
Over overbevolking: ik kan je de film "Soylent green" aanraden, ik vond hem erg leuk.


De democratie zoals de meesten het noemen is bullshit...de juiste naam is communistisch kapitalisme...en ja ik heb een alternatief maar jammer genoeg niet het kapitaal dat je nodig hebt om in deze maatschappij iets te betekenen ,laat staan iets te bereiken of in te voeren...

Alhoewel jaarlijks is er een meeting waar toch een groot deel van die gangsters samen komen...als iemand zo vrij zou willen zijn om daar een grote bom te gooien of iets in het eten/drank te doen...dat maakt het al iets gemakkelijker...


R.a.rook
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-02-06 - 10:34:16 send message to R.a.rook

kijk...
als ik voor mijzelf mag spreken.
Dit soort kwesties zijn toch een vrij abstracte zaak voor mij (en ik denk velen met mij)een ver van mn bed show.
En het is ook niet zo dat het me niet boeit, maar als ik me hier ook nog eens druk over moet gaan maken, dan worden we toch met zn allen stapel gek. ik moet ook gewoon werken, gezin onderhouden, en heb nog veel meer dingen die ik persoonlijk belangrijker vindt dn dit abra cadabra...
Als ik me dan ook hier nog mee bezig moet gaan houden....tjonge,en het heeft geen ene drol zin, ik verander er helemaal niets aan.

(oh ja ik heb de video deels bekeken


birdyman
Oud Lid
Posts :53

Oud Lid
2007-02-06 - 13:44:40 send message to birdyman

anarchie.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-02-06 - 14:29:44 send message to chrislaevers

Ik heb momnteel anarchie in mijn tuin : een kip is uitgebroken uit de ren en maakt amok met de lentebloemen. Mijn konijn terroriseert de kippen en eet duchtig mee van het nieuwe groene. De tortels en de mussen zijn als ufo's neergestreken maar dat doen ze elke dag. Ik zal met harde hand moeten optreden. Ik zal repressie moeten overwegen maar eerst ga ik ze nog wat eten geven.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 120 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede