Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vraagje volierebouw ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vraagje volierebouw ?
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-02-12 - 13:45:21 send message to dun grijzeroodstaart

hoi allemaal , ik open even een nieuw onderwerp , want ik zit al een paar uur met potlood en kladblok mijn nieuwe voliere die ik wil gaan bouwen uit te tekenen .
ben er nog niet uit want heb maar bepaalde ruimte en ik probeer alle ruimte zo goed mogelijk te besteden voor mijn vogels .

maar deze voliere komt grotendeels zomers in de zon te liggen , wat dus betekent dat het erg warm zal worden .
wat kan ik daartegen doen ? het dak isoleren maar waarmee ?
het is een open voliere , wel wat dichte panelen van trespa , maar geen nachthok eraan !
ik heb nu op mijn voliere snadwichpanelen liggen maar dat word best warm .
alle reacties zijn welkom .

gr

tim


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-02-12 - 17:15:15 send message to tonnl

Een dubbel dak isoleert het best. Ook een dubbel dak van polycarbinaatplaten houdt erg veel warmte tegen maar laat wel licht door. Ik gebruik zelf het 16 mm spul, maar het is er ook dikker. Bevalt erg goed.
Bij extreem warm weer is een schaduwnet een goede optie met als goedkoop alternatief dennentakken.
Succes met puzzelen, leuk he? happy :)
Ton.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-02-12 - 17:26:12 send message to lennard

sproeiertjes onder je dak plaatsen.happy :)


jansens
Website Member
Posts :14

Website Member
2007-02-12 - 18:22:41 send message to jansens

De laatste jaren heb ik tussen mijn dubbele daken blazers geplaatst wat enorm goede resultaten geeft
enkele luchtuitgangen voorzien en klaar is kees.


huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2007-02-12 - 18:57:55 send message to huisjeboompjebeestje

--
De laatste jaren heb ik tussen mijn dubbele daken blazers geplaatst wat enorm goede resultaten geeft
enkele luchtuitgangen voorzien en klaar is kees.
--

kun je dit eens uitleggen, heb hier zelf ook al eens aan gedacht maar was er zelf nog niet helemaal over uit
suc6 met puzzelen, is inderdaad best leuk, maar ik ben zelf altijd bang om iets te vergeten

gr. Erik-Jan


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-02-12 - 19:08:04 send message to dun grijzeroodstaart

hoi allemaal , ja dat puzzelen tjonge tjonge word er een beetje suf van , maar wel leuk .

ton polycarbonaat tja ik heb dat nu ook melkwit maar vind het best warm in de voliere hoor ..
ik weet nu niet precies hoe dik het is .

maar jij bedoelt meerdere platen op mekaar ??

in de zomerdag staat er heel de middag de zon op dus ik moet gewoon echt iets hebben waarvan ik kan uitgaan dat de vogels niet bakken op de stokken !? dus iemand nog meer tips ??
en gewoon trespa platen ??
ik heb in de buurt helaas geen water bij de hand anders kon ik sproeien , maar ik doe dat zomers wel is dan rol ik de tuinslang uit , maar ik merk dan wel dat het bij de vogels veel warmer is [ broeierig ]

gr
tim


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2007-02-12 - 20:14:44 send message to swanny

Tim
ik ben bijna klaar met bouwen van mijn extra kweekruimte annex voliere. hout is eigenlijk de beste isolatie die er is. ik heb dunne betonplex als dat met daarover heen isolatie (heel dus) van onder laminaar vloer (is tempex met zilverpapier. dat zilverpapier naar boven gericht om zon af te kaatsen en daaroverheen mijn golfplaat.
een deel heb ik polycarbinaatplaat om licht door te laten, omdat het anders te donker wordt.
je weet waar ik woon, kom maar een keer kijken
MvG


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-02-12 - 21:05:58 send message to dun grijzeroodstaart

hoi eric

ik kom wel een keer kijken , lijkt me een goeie oplossing wat jij bedoelt.
net wat je zegt ik moet wel een stuk polycarbonaat houden want anders word het te donker .
ik zal je de tekening is mailen en bel je van de week wel even kom ik wel even langs .

mvg

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-02-12 - 21:22:14 send message to dun grijzeroodstaart

Polycarbonaat isolatie dakplaten


De platen zijn dubbelzijdig UV-beschermd hetgeen betekent dat deze niet zal verouderen of verkleuren wat je bij goedkopere platen ziet. Door de meerwandige structuur hebben de platen bovendien een zeer hoge isolatiewaarde.
Lexan Thermoclear® (in het dagelijks gebruik vaak LTC plaat genoemd) bestaat uit 2 of meer dunne Lexan® platen met daar tussen rechte en schuine schotten van hetzelfde materiaal. Het basismateriaal Polycarbonaat is uitzonderlijk slagvast. Grondstof en vorm maken Lexan Thermoclear® tot een hoogwaardig en economisch beglazingsmateriaal met een hoge isolatiemateriaal en een grote sterkte.
De platen zijn slagvast, onbreekbaar, krasbestendig ,UV bestendig.
Betreft nieuwe lichtbeschadigde platen (aan de zijkanten) 2 zijdig gesealed. 250 maal sterker dan glas, een sterker / beter produkt dan persplex , plexiglas of aqryl, aqrylaat, dus geen hornbach platen
Kunststof platen hebben de eigenschap warmte goed te isoleren. Dit heeft als prettig gevolg dat u kunt besparen op uw energienota. Voor met name de serrebouw heeft het echter ook in sommige gevallen en onder bepaalde weersomstandigheden een nadelig aspect. Door intensieve zonnewarmte kan de temperatuur in uw serre namelijk sterk oplopen. Tijdens een hittegolf kan deze zelfs oplopen tot een onaangenaam niveau. Vandaar dat technici op zoek zijn gegaan naar een afdoende oplossing. De opdracht was een plaat te ontwikkelen die hittewerend moet zijn en uiteraard bij koude dagen de warmte binnen moet isoleren.
IR PLAAT
Door homogene toevoeging van een hoogwaardig mineraal door het basismateriaal wordt de zonnewarmte optimaal gereflecteerd en geabsorbeerd in de plaat en is de doorvoer van warmte daardoor minimaal.
En dat terwijl de lichtdoorlaat optimaal is. Deze volledig doorschijnende plaat heeft een prachtige uitstraling. Voor deze revolutionaire, exclusieve "IR technologie" is wereldwijd patent verkregen.
Zelfs tijdens zeer warme zomerdagen, heeft u onder een IR plaat het prettige gevoel in de verkoelende schaduw van een boom te vertoeven; het is in feite een transparante zonwering".

1 van 600x125 cm
1 van 540X125 cm
1 van 4,50x0,6 cm
1 van 4,20x0,6 cm

De “buitenplaten” zijn extra verstevigd en daardoor bestand tegen zware hagelbuien.
Extra warmtewerend en U.V. bestendig
merk: Lexan
32 mm dik / 7-wandig en extra versteviging
De prijs is 25 euro per m2


kwam dit tegen op internet , lijkt me toch wel wat .

ik heb nu ook ploycarbonaat maar niet zulke dikke platen .

mvg

tim




tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-02-13 - 01:54:43 send message to tonnl

Ik bedoelde ook twee platen los van elkaar. De platen die je beschrijft in je laatste bijdrage lijken me dan ook zeer geschikt.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-02-13 - 07:53:50 send message to denegon

Hey swanny ik kom ook eens kijken hoe je het hebt gebouwd. als het mag natuurlijk.
leuk onderwerp dit ik wil ook een voliere bouwen dus lees er in om mijn voliere zo mooi mogelijk te maken groetjes denegon


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-02-13 - 10:16:04 send message to dun grijzeroodstaart

ik zal eens gaan bellen voor wat prijzen van die platen .
en even langs bij een collegakweker hoe die dat gedaan heeft wink ;)

gr

tim


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-03-10 - 17:38:49 send message to noel

hoi
is het alweer gelukt met de voilere?


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-10 - 21:47:00 send message to dun grijzeroodstaart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hoi ja het is gelukt hoor de voliere staat ik geloof dat ik ook nog ergens een foto geplaatst heb hier op het forum ...
alleen moet ik voor dat ik weer komend winter in ga het dak eens goed maken want nu is dat nog niet echt naar mijn zin , maar dat komt nog wel .
hier een foto , sorry parkietenpeter maar als ik deze foto verklein word hij stik wazig ..



mvg

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-10 - 21:51:43 send message to dun grijzeroodstaart

dit was van de week , ben nog niet helemaal klaar maar het grootste werk is gebeurd .


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-03-10 - 23:52:28 send message to noel

ziet er goed uit,.
nou de garage nog?
ging je ook kweekruimte van maken toch



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede