Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zijn er nog meer ondersoorten van de edelpapegaai ! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zijn er nog meer ondersoorten van de edelpapegaai !
jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-02-17 - 07:16:34 send message to jurn

De vraag van mij is wordt er door hobbykwekers nog gekweekt, met andere onder soorten van de edelpapegaai dan de NG solomon en de Halmahera edelpapegaai??

in nederland?

m.v.g j.w


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-02-17 - 10:42:39 send message to ParkietenPeter



jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-02-20 - 19:16:35 send message to jurn

Maar zijn er ook nog zuiveren vogels hier van de andere ondersoorten ??


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-02-21 - 09:05:06 send message to ParkietenPeter

Jurn, ik denk gezien de moeilijk te onderscheiden verschillen dat het niet makkelijk zal zijn om een zuivere soort tegen te komen. Gezien de reacties hier denk ik al helemaal niet dat er hier kwekers zullen zijn van de andere soorten dan die je al noemde.

Peter


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-02-21 - 13:43:31 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

ivm verkoopinformatie gewijzigd. De aangehaalde namen waren bedrijven. Sorry.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-02-21 - 16:36:16 send message to mijnkaketoes.nl

Peter

Vraagje ik zie dat informatie is geschrapt omdat het verwijst naar bedrijven. Wanneer mag men wel en wanneer niet naar bedrijven verwijzen ?

Mij onduidelijk want het hele forum staat stark van de bedrijven denk maar eens aan de forums over:
Happybird
Ecobird
Harrison
D uit Amsterdam
L uit Rijswijk
L en C uit Wijhe
etc etc etc

En om ook nog even de vraag van de starter de betantwoorden kijk maar even hier:
http://members.home.nl/riny.verkoulen/home.htm

happy :)Henk




ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-02-21 - 17:24:02 send message to ParkietenPeter

De bijdrage verwees naar bedrijven die bepaalde vogels te koop hebben. Hiervoor is de verkooprubriek.

Het is moeilijk om evenwicht tehouden in wat wel en niet mag. Ik weet ook dat binnen dit soort discussies al snel naar een koppel gevraagd kan worden. De administrator, Agabird, heeft hier paal en perk aan gesteld.

Uiteraard is er een achterdeurtje open. Dat weet iedereen hier ook wel. Alleen zal de hande aan de regel gehouden meoten worden.

wink ;) Peter


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-02-21 - 18:20:07 send message to mijnkaketoes.nl

Helder


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-02-21 - 20:29:56 send message to jurn

Ja deze site had ik al eens gevonden. Maar er staan wel ondersoorten vermeld maar volgens mij worden deze soorten niet door ze gekweekt.

m.v.g j.w


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-02-21 - 22:59:38 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Parkieten Peter.
Even voor de duidelijkheid. Ik ken zeer veel mensen die bedrijven hebben. Ik begrijp dat ik vanaf nu nergens meer op mag reageren?
De vraag was heel duidelijk gesteld naar mijn mening over wie er of met welke soorten er nog word gekweekt.
Ik gaf uitsluitend antwoord op de vraag. Hierin werd nergens beweert dat er jongen te koop zijn, niet verwezen met linken of wat voor commercieel gebeuren dan ook. Alleen de namen van wie er met welke soorten kweekt zodat de vrager duidelijk antwoord kan krijgen of daar meer informatie kan halen!

@jurn, Ja ik ken mensen die met meerdere soorten edels kweken! Eén daarvan heeft zelfs een koppel cornelia's. Hij is zover bekend de enige in ons land die hier een koppel van heeft zitten! Helaas mag ik je hier niet vermelden wie! sad :(


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-02-22 - 08:09:26 send message to denegon

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Het lijkt mij niet zo goed ivm. privesie dat er namen genoemd worden op een forum en als je de poster van het forum deze namen wilt laten weten kun je hem altijd een persoonlijk bericht sturen.

Dat je iemand wilt helpen hawkeye juig ik toe. ik denk dat we veel van elkaar kunnen leren. dus als je de namen echt wilt geven stuur jurn gewoon een persoonlijk berichtje dan help je hem ook

groetjes en blijf meehelpen Den Egon


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-02-22 - 09:34:08 send message to ParkietenPeter

Erwin,

Ik heb je persoonlijk bericht al beantwoord.

Omdat beide namen die jij gaf ook verkopen en er verder geen uitleg bij je bericht stond, nam ik aan dat het hier om te verkopen vogels ging. Het is dus niet nodig om direct beledigd te worden, gelukkig maar.

e.e.a. heb ik denk ik in je pb ook recht gezet.

Zoals ik al aangaf is het niet altijd makkelijk om het evenwicht te houden in de naleving van e forumregels.

TIP: Daarom is het dan ook goed dat als iemand iets vraagt over een vogel of antwoord met een naam, om zoveel mogelijk informatie hieromtrent te geven.
Ik bedoel hiermee dat je uitgebreid vraagt waarom je een kweker zoekt, welke vragen dat je hebt voor hem en of je een vogel zoekt. Bij het antwoord zou dezelfde uitgebreidtheid dan ook tot duidelijkheid bijdragen en teleurstellingen voorkomen.

wink ;) ParkietenPeter


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2007-02-22 - 16:03:23 send message to ferry1

de aru edel papegaai zie je heel soms wel eens aangeboden worden in duitsland. verder zie je zelden andere soorten inderdaad ik ben zelf ook van plan nog eens een koppel aru edels te gaan aanschaffen


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-02-22 - 21:59:34 send message to jurn

Het gaat er mij dan ook niet meteen om, om een koppel aan te schaffen. misschien in de toekomst.
Vandaar deze vraag.

m.vg j.w



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede