Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Tui parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Tui parkieten
rvdberg
Website Member
Posts :3

Website Member
2004-02-07 - 21:48:08 send message to rvdberg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


marajo
Website Member
Posts :60

Website Member
2004-02-10 - 22:00:25 send message to marajo

h


marajo
Website Member
Posts :60

Website Member
2004-02-10 - 22:46:24 send message to marajo

hallo,

een intresante vraag stelde u.
u bent op zoek naar iemand die u wat meer kan vertellen over tuiparkieten. ik hoop dat dit wat bij draagt.
u vroeg of geelstrepentuiparkieten geboren werden met hun streepje. die vraag kan ik niet beantwoorden omdat bij mijn weten er nog nooit mee gekweekt is in gevangenschap, walrode en het loropark konden u vraag niet beantwoorden omdat ze ze niet in hun bezit hebben.
ik kan wel verder ingaan op de tui parkieten.
de geelstrepentuiparkiet is zeer zeldzaam in gevangenschap er zijn er maar een klein aantal in europa. zelfs voor een hobbyist is het verschil soms nog niet helemaal duidelijk. ook al is het niet zo moeilijk te zien.

met de gewone tui word wel gekweekt in gevangenschap.de gewone tui is in formaat iets groter en donkerder van kleur. het makkelijkste kun je de gewone tui herkennen aan zijn geel/oranje ring in het oog.

de geelstrepen tui is iets kleiner en lichter van kleur. de geelstrepen is voornamelijk te herkennen aan zijn zwarte ogen en zijn geel streepje terhoogte van het oog. de hoeveelhied geel van het streepje varieerd per vogel de eene vogel heeft een klein streepje dat voor het oog stopt en de ander heeft een streepje dat achter het oog verder loopt.
het komt voor, dat de gewone tuiparkiet ook een klien streepje laat zien, maar dat betekend niet dat het een geelstrepen tui betreft.
van de gewone tui met een streepje weet ik wel dat de vogels met weinig geel worden geboren en namate ze ouder worden meer geel gaan laten zien

ik maak op uit u vraag dat u zelf een koppel heeft ik ben zeer benieuwd naar de vogels ik zou graag met u ik kontact komen.
stuurt u uw telefoonnummer naar marajo dan bel ik u om er over te praten lijkt me intersant

vriendelijke groet emil meems


marajo
Website Member
Posts :60

Website Member
2004-02-10 - 22:50:21 send message to marajo




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede