Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kan dit of heeft iemand ervaring.. (edel koppel met 2 mannen) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kan dit of heeft iemand ervaring.. (edel koppel met 2 mannen)
xxErwinxx
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-02-18 - 16:45:06 send message to xxErwinxx

Hallo allemaal ik heb een "koppel" edels. Ze zijn nu bijna 6 jaar oud maar tot nu toe alleen nog onbevruchten eieren. ik vermoed dat het niet klikt als "koppel" nou vraag ik me af of ik er een andere man bij kan plaatsen (ik wil het huidige mannetje om deze reden niet weg doen)Maar is dit mogelijk of heeft iemand hier ervaring mee? Het vrouwtje wil wel paren maar het mannetje klimt er op en aan de andere kant er net zo hard weer af :s wie heeft er een oplossing.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2007-02-18 - 17:32:14 send message to kakatoe

Dit moet je naar eigen inzicht doen.
Hier kan niemand jou een antwoord opgeven alleen kunnen ze jou een advies geven.
Ik heb zelf een koppel bonte boeren die 3 jongen heeft groot gebracht in het bijzijn van 2 bonte boer mannen (die ik gekocht had als koppel) en een koppel ruppels.
Maar heb ook een bonte boer pop die kon kiezen uit 3 mannen maar sloopte 1 van die 3 mannen bijna (alleen een stuk uit de ondersnavel gebeten).
Mijn advies is wat je zelf niet probeert zul je het nooit weten.
Maar houd wel de vogels goed in de gaten als je ze bij elkaar plaatst.

gr Jan


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-02-18 - 18:29:23 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


rvdmolen
Website Member
Posts :73

Website Member
2007-02-18 - 20:25:15 send message to rvdmolen

hallo
volgens mij heeft het nu geen zin meer om dat koppel te plagen met een tweede man . daar is de tijd nu te ver voor .
dan zou ik het proberen in het eind van het jaar . zodat ze de tijd hebben aan elkaar te wennen


xxErwinxx
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-02-18 - 22:12:48 send message to xxErwinxx

hallo rvdmolen. Met het einde van het jaar bedoel je daar het broedseizoen mee? Zo ver ik weet hebben Edels geen broed seizoen die broeden aan de hand van het aanbod voedsel en nestgelegenheid. En niet na het aantal uren licht zoals de meeste vogels. Maar het was meer een vraag wat ik misschien nog zou kunnen overwegen een 2e man er bij. Maar bedankt voor je reactie happy :)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-02-19 - 04:50:23 send message to bert1974

edel papegaaien zijn rare dieren.
de pop die is als ze 3 jaar is ongeveer broedrijp.
de man daar in tegen word pas veel later broedrijp dat kan wel tot 5/6 jaar duren.
mijn broer heeft een koppel waar hij wel al een keer of twaalf eieren bij heeft gehad.
ze zijn nu allebij 7 jaar en vorig jaar had hij er pas voor het eerst een bevrucht ei bij.
daarvoor was alles onbevrucht.
en daar komt nog bij dat de pop vaak sneller in broedstemming komt dan de man.
ze heeft soms al eieren voor dat de man haar heeft kunnen treden.
ik zou dus nog niets doen als ik jou was gewoon afwachten.
als het koppel verder wel goed klikt dan komt het vast wel goed.

groeten bert


xxErwinxx
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-02-19 - 17:27:20 send message to xxErwinxx

Bedankt voor jullie reacties als er veranderingen komen zal ik het hier posten wie weet zijn er meer met de zelfde vraag.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-02-19 - 18:22:19 send message to kaapsen

Dag Erwin,het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de man onvruchtbaar is,dus als je onbezet blijft houden,zou je mis in de toekomst even laten kijken of alles van binnen klopt bij deze man.

Gr Kees.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-02-19 - 18:55:00 send message to wiechmann

hallo erwin
bij mij heeft het 5 jaar geduurd voor het eerste jong er was en nu 2 jaar later hebben ze nog maar totaal 2 jonge grootgebracht en tussen door enkele malen onbevruchte eieren .dus gewon geduld met je kipjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede