Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jonge spitsttaart met veren ?? Vreemd of niet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jonge spitsttaart met veren ?? Vreemd of niet
DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-02-08 - 20:57:17

Ik ben sinds 2 dagen in het trotse bezit van 2 jonge spitsstaartamadines. Het 1e jong van gisteren zag er (grotendeels tenminste) uit wat ik gewend ben van mijn gouldamadines,gewoon kaal. Echter het tweede jong heeft tot mijn stomme verbazing een soorte spierwitte pluisje over zijn hele lijfje. Is dit iets wat vaker bij deze soort voorkomt ? En zoja wat is de verklaring hiervoor ? (voor de liefhebbers heb ik eventueel een fotootje,die kan ik hier niet bijplaatsen)


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-02-08 - 21:29:12

Ik denk wel dat dit normaal is want mijn zebravinken hebben ook altijd een wit pluisje of 3 op hun lichaam in de eerste levensdagen.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-02-08 - 22:39:44

Klopt helemaal,maar daar zijn ze het allemaal. In mijn geval is gisteren een "kale" geboren,en vandaag een pluizige. Het pluizige bevreemd me,en het bevreemd me dat de ene wel dons heeft,en de ander niet. Vandaar dat ik daar graag een reactie en als het even kan ook een verklaring voor zoek.. Toch bedankt voor je reactie.wink ;)


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-02-08 - 22:51:35

dennis
mischien komt het omdat het een andere kleur is neem aan dat de ouderswildkleur zijn split voor een andere kleur en dat het jong met de witte pluisjes een witte of isabel wordt


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-02-08 - 23:38:11

Als het een ino of een isabel is, moet het jong ook rode ogen hebben. Kijk daar eens naar.


groat
Website Member
Posts :8

Website Member
2004-02-09 - 13:44:19

jarenlang heb ik tropen waaronder spitsstaarten gekweekt. het jong wat geboren wordt met pluisjes zal waarschijnlijk een mutant zijn (isabel) mogelijk een normale vogel als split vorm. let wel als het een isabel wordt dan is het altijd een pop tenminste als deze uit wildkleur ouders wordt geboren.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-02-09 - 13:52:30

Helaas lagen beide jong koud onderin de kooi dus ik zal niet weten wat er verder uitkomt. De rode oogjes heb ik er niet aan af kunnen zien. Bedankt voor het meedenken



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede