Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Huismussen kweken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Huismussen kweken
denkmachine
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-02-24 - 10:27:46 send message to denkmachine

Hallo,

Dit jaar is het de eerste keer dat ik met huismussen wil kweken. De huismussen hebben de eieren op de grond gelegd. Ik heb wel een kast opgehangen. Ik dacht ik leg ze onder de kanarie om ze uit de broeden want de huismussen broeden niet op de grond. 1 ei was bevrucht en is uitgekomen, maar er is wel een probleem, mijn kanaries willen het geen eten geven. Ik heb de gewone gele kanrie, lig het aan de soort kanarie die ik heb of is het toevallig. Welke soort kanaries kunnen de mussen grootbrengen in noodgevallen.

Hartelijk dank


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2007-02-24 - 16:03:58 send message to kakatoe

Als je al weet dat ze niet op de grond nestelen dan weet je ook dat ze niet in een broedblok nestelen.
Een mus nesteld in hagen die dicht begroeit zijn.(luguster)


Tosa
Website Member
Posts :47

Website Member
2007-02-24 - 16:21:52 send message to Tosa

Hoezo huismussen broeden niet in broedblokken? Waarom kruipen ze dan onder de dakpannen en verkoopt men in de winkels tegenwoordig zoveel zogenaamde "mussenvilla's" (3 à 4 broedblokken aan elkaar)

Grtz


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-02-24 - 18:22:38 send message to roodmus

Volgens mijn bescheiden mening maakt de kleur niets uit.

Ik heb Groenlingen-Goudvinken -Putters -Sijsen en zelfs kwartels onder kanaries uitgebroed.

Wat wel belangrijk is dat de kanaries het voer en de insecten wat de echte ouders eten ,ook op willen nemen.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-02-24 - 18:26:37 send message to hj de graaf

huismussen broeden juist erg graag in neskasten beste zijn de parkieten kasten die rechthoekige met invlieggat van 3 cm.

altijd meer nestkasten ophangen want ook de mannen slapen graag in een nestkast en bouwen er een slaapnest in

huismussen kweken beste in kolonie van bijv 2 mannen en 3 poppen in een voliere. verder moet je een kolonie nooit in het broedseizoen uit elkaar halen dit doe je in de herfst (september)

dat kanaries geen mussen voert komt omdat mussen holenbroeders zijn hun bek is anders gebouwd en een kananrie voert van uit de krop en de huismus zeker de eerste paar dagen insecten van uit de snavel

zo hoop dat je hier wat aan hebt mvg HJ de Graaf

ps heggemussen maken wel nesten in bijv. liguster maar heggemus is geen echte mus maar insecten eter.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-02-24 - 18:31:26 send message to hj de graaf

hey roodmus die vogels die jij opnoemt zijn ook allemaal geen holenbroeders volgens mij ligt het daaraan en die voeren ook uit de krop vanaf de eerste dag

en tja die kwartels die eten zelf toch al ze er uit zijn lijkt met wel grappige gezicht een kanarie met kwartel jongen. mvg


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-02-24 - 19:33:31 send message to Niltava

Komt het niet omdat de kanarie verwacht dat de jongen hoog sperren en de mussen dat liggend doen?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede