Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Controle a.i.d Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Birdman
Website Member
Posts :46

Website Member
2007-03-05 - 09:09:04 send message to Birdman

Euh, waar staan die pagina's precies mbt de Cites? En stel dat al je vogels wel gewoon een vaste voetring hebben en dat het geen Cites vogels zijn. Is het dan een probleem als je geen aankoopbonnetjes of overdrachtspapieren hebt?
Groeten van Ad


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-03-05 - 10:29:45 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Ad,

Met vaste ring is duidelijk aangetoond dat het een nakweekvogel betreft. Oftewel een in gevangeschap gekweekte vogel. Voor de algemene vogels (van lijst II cq. appendix B) is dit ruim voldoende. Hier hoef je dus geen bonnetjes van te bewaren.
Lijst I-vogels (cq. app.A) zijn de vogels waar een 'vergunning' voor aangevraagd moet. Bij aankoop horen deze papieren mét de vogel mee te komen!!

e.e.a Heb ik uitgebreider uitgelegde op http://van-elpeter.nl -> De Vogels -> wetgeving.

De lijst is te vinden op de officiele site van Cites, www.cites.org of op de pagina van het ministerie van LNV.
http://www.minlnv.nl zoek hier op: "Flora en Faunawet" of "Cites"

Ook goed om bij de hand te houden is ook het adres van de AID. (Je mag zijn naam altijd aquut controleren bij de instelling)
quote
Algemene Inspectie Dienst
Kloosterraderstraat 2
6461 CA Kerkrade
Telefoon: 045 - 546 62 22
Internet adres: http://www.aid.nl


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-03-05 - 11:44:13 send message to hj de graaf

@ tonll ik weet natuurlijk wel dat je ze met code ringen moet ringen maar in de haast heb ik toen bij een putterxkanrie een 2,9 mm ring omgedaan zonder nl en breelijst heb me gewoon vergist en een kanariering gepakt in de haast de ander 7 bastaarden hadden wel ring met code aan
dus ben toch al bekend in hun syteem als het goed is

nu geld nog steeds de regel dat de ring niet zomaar van de poot af moet kunnen nou deze ring van 2,9mm kon dat ook niet

dus ik denk netjes ff melden bij de aid dat ik dus een niet correct geringde vogel had wou er ook nog mee na de tt kreeg toen te horen dat ik miss ontheffing kon aanvragen

goed ik dus opnieuw bellen met weer andere afdeling en hele verhaal uitgeled kreeg ik te horen dat het een inheemse vogel was en geen ontheffing kreeg ik weer hele verhaal uitleggen maar ze bleven erbij dat het een inheemse vogel was!! en ze wisten met te vertellen dat een grote putter 2,7 was en kleine 2,5 wat ik allang wist maarja voor putterbastaard staat dus geen vaste ringmaat

maar goed uiteindelijk heb ik de strijd opgegeven de vogels is na de tt geweest en heb 91 punten gehaald rn is daarna na een opkoper gegaan die zelf ongeringde bastaarden kocht maakte hem niks uit

dus tot zover mijn ervaring met de aid


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-03-05 - 13:00:46 send message to molineti

quote
Met vaste ring is duidelijk aangetoond dat het een nakweekvogel betreft. Oftewel een in gevangeschap gekweekte vogel. Voor de algemene vogels (van lijst II cq. appendix B) is dit ruim voldoende. Hier hoef je dus geen bonnetjes van te bewaren.



Volgens mij zijn hier wel uitzonderingen op te noemen B.V amazone collaria en diverse soorten zwarte kakatoesoorten en waarschijnlijk nog meer soorten.

Van Lijst 2 soorten die officieel nooit geimporteert zijn geweest,moet men volgens mij toch de herkomst kunnen verklaren.

Maar ik kan het ook mis hebben,het blijft nogal een moeilijk gebeuren die wetgevingsad :(



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede