Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zwartkop caiques Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zwartkop caiques
kuifje135
Website Member
Posts :10

Website Member
2007-03-02 - 20:54:44 send message to kuifje135

Hallo mede liefhebbers,

Ik houd een koppel zwartkop caiques in een kleine vlucht , en er was mij meerdere malen aangeraden om ze in grote kweekkooien te zetten.
Nu schetste mijn verbazing dat ik gisteren de broedkooien aan het klaar maken was om ze hier in te plaatsen , ze ondertijd uitgebreid gingen zitten treden.
Was geweldig om te zien , en dat zonder schaamtehappy :), het leek wel een soort protest van de vogelslaugh :D
Nu twijfel ik met het overzetten , mijn vraag is dus ; zal ik er beter aan doen ze lekker te laten zitten , of heel snel overzetten ???
Persoonlijk ben ik zelf bang , dat het overzetten negatief gaat werken , maar volgens "kenners" in mijn omgeving zou het weinig uitmaken.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-03-02 - 21:23:59 send message to ParkietenPeter

Persoonlijk zou ik ze ook laten zitten. Sommige vogels hebben gewoon wat meer tijd nodig om hun schaamte te overwinnen. wink ;)
Gaat beslist goed komen zo.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-03-02 - 21:38:43 send message to molineti

quote
Ik houd een koppel zwartkop caiques in een kleine vlucht , en er was mij meerdere malen aangeraden om ze in grote kweekkooien te zetten.




Een vraagje met wat voor reden wordt dit Jou aangeraden?happy :)

Terug naar Je vraag:
Ik zou ze voorlopig ook niet meer verplaatsen,caiques hebben nogal problemen met veranderingen in hun omgeving in het algemeen

groeten rene


kuifje135
Website Member
Posts :10

Website Member
2007-03-02 - 21:48:39 send message to kuifje135

Het aanraden komt omdat volgens velen caiques beter broeden in kweekkooien dan in vluchten.
Naar mijn mening persoonlijk , denk ik dat wanneer een vogel goed verzorgt wordt hij vanzelf wel besluit of hij gaat broeden , kooi of vlucht.
Ik laat ze dan ook maar lekker zitten geloof ik , ik kan ze altijd nog over zetten.
En misschien zet ik ze wel nooit over , ik had bonte boeren in de vlucht en die zijn na het overzetten wel begonnen en zitten nu op eieren , maar als ik die in de vlucht had gelaten hadden ze misschien nu ook wel eieren gehad.
Alvast bedankt voor jullie reacties , waren eingelijk wel wat ik gedacht had en ook wilde doen , wilde toch graag even de mening van anderen peilen.


kuifje135
Website Member
Posts :10

Website Member
2007-03-02 - 21:54:38 send message to kuifje135

en ehhh parkietenpeter ???

Als ze uitgebreid flink van "bil" gaan als ik voor de kooi sta te klussen hebben ze toch echt geen schaamte meer volgens mij.
Heet dit niet exhibiotisme ?? laugh :Dlaugh :D


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-03-02 - 21:57:45 send message to Dennis Fr.

ikzelf kweek nu in kweekkooien .maar ik ben nu aan het verbouwen en stop dus met kweekkooien en gaan me caique`s staks in vluchtjes niet zo heel groot maar toch groter als me kweekkooien die dus 120x80x80 zijn en komen straks in nachthok 100 lx100 bx200 h met buitenvlucht 200 lx100 bx 200 h.ik heb geloof ik wel is foto`s gezien van rene (geloof ik,weet het niet meer zeker)met caique`s met jongen in een zeer grote vlucht war menig kweker jaloers op ishappy :)ik denk dat het niet uitmaakt kweekkooi of voliere voor de kweek.maar voor de vogels zeker wel.ik heb nu aantal jaar vogels gekweekt in broedkooien.voor mij was daar de lol er voor af en heb me bestand nu flink ingekrimt.en bouw nu veel minder maar grotere hokken terug.en ga dus ook minder vogels houden. En denk dat ik me plezier in de vogels heel gauw terug ga hebben omdat ik ze nu veel beter kan observeren en van ze geneiten inplaats van de kleine kooien die ik had.happy :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-03-02 - 22:20:23 send message to molineti

quote
En denk dat ik me plezier in de vogels heel gauw terug ga hebben



Dat zal best goed komenhappy :),het zou inieder geval jammer zijn als het niet zo zou zijn

Groeten Rene


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-03-03 - 12:05:16 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kuifje ik zou de vogels laten zitten in de vlucht er is toch niets mooiers om ze in de vlucht te zien. ik kweek zelf in kweekkooien. dit gaat tot nu toe redelijk. Ik heb jonge vogels en ze zijn net begonnen met kweken. Ik heb nog geen jongen op stok gehad maar wel eieren en jonkies. Als ik de ruimte zou hebben dan zouden de vogels mooi in een vlucht komen. Ik zou ze laten zitten ze zullen heus wel kweken in de vlucht. ik heb zelf ook een item over de caique gehad en daar staat een foto op in de vlucht en een in de kweekkooi. dan is een vlucht een stuk mooier
groetjes egon
PS kijk maar voor foto op 'wanneer ringen van caiques'


Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2007-03-03 - 14:59:52 send message to Zeekat

als vogels niet treden kan je een broedkooi proberen, soms slaat het aan, misschien door de knussigheid


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2007-03-07 - 18:58:32 send message to wings

Lekker laten zitten sucses met de kweek



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede