Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > broedblok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broedblok
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-03 - 19:33:06 send message to dun grijzeroodstaart

hallo ik heb nu nieuwe broedblokken opgehangen bij mijn grijze , maar in deze blokken zit geen gaas aan de binnenkant maar er zijn stokjes tegenaan geniet .
ik zag de pop alwel in en uit klimmen dus het gaat wel , maar wat zijn jullie ervaringen hiermee , kan ik er toch beter een stukje gaas tegenaan schroeven of lekker zo laten ?

gr

tim


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-03-03 - 19:34:19 send message to lennard

Het lijkt mij dat als er gaas opzit dat ze dan zichzelf toch iets makkelijker kunnen vasthouden.happy :)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-03-03 - 19:41:23 send message to denegon

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

hoi tim ik heb zelf een keer zoon blok gehad bij de pruimekoppen en dat is drie jaar goed gegaan en is geen enkel jong niet uit het blok gekomen en nooit problemen er mee gehad.
dus als het blok word geaccepteerd gewoon laten hangen

groetjes egon


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-03 - 19:54:12 send message to dun grijzeroodstaart

hoi egon tja het is voor grijze roodstaarten.
gisteren heb ik even de pop erin gezien .
ik kijk wel , zal wel goed komen er hangen 2 stevige stokjes tegen aan dus die zullen ze niet zo snel doorknagen en anders schroef ik er wel een strookje gaas tegen , maar ik hoop dat ze het accepteren want anders moet ik weer heel dat blok eraf halen , zit namalijk tegen het profiel , met boutjes vast !
zie foto ,

let niet op de rommel want voliere heb ik net gezet , blij dat het bijna klaar is , morgen nog afwerken .



gr

tim


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-03-03 - 20:04:26 send message to lennard

Waar zie jij rommel dan, ziet er perfect uit. Hopen dat ze het gaan doenwink ;)

Groetjes,

Lennard


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2007-03-03 - 20:35:07 send message to catharinakweker

hebben jou papagaaien geen binnenhok tim?
en heb je ze zo het hele jaar zitten? mvg catharinakweker
p.s het ziet er wel goed uit


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-03 - 20:51:48 send message to dun grijzeroodstaart

hoi catharinakweker , nee mijn vogels hebben geen binnehok .
ik heb al vanaf 2001 papegaaien en alles altijd buiten gehad gaat perfect , wel doe ik heel de voliere dichten met polycarbonaat platen als het gaat vriezen , en op het dak ligt 4x1sandwichpanelen en 4x1 polycarbonaat plaat op zodat het er ook ligt is .
en voor de voorkant zit er nu niks , komt omdat ik vrijdag pas de kooi heb neergezet , eerst ston hij op een ander plek .
ik heb wel heel lang liggen twijfelen of ik wel of geen nachthok moest nemen maar ik ken aardig wat kwekers en die hebben alles in rennen van 7bij4 open rennen zitten [wel in het bos] dus ja waarom zou dat bij mij niet gaan .
en zoals ik al zei het is altijd al perfect gegaan , wel zitten ze natuurlijk windvrij en vochtvrij .
in januari zijn er trouwens nog 2 jonge grijze uitgevlogen en die lagen dus in november toen het enkele dagen best koud was ook gewoon buiten in het blok .
..

gr

tim


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-03 - 23:46:47 send message to tonnl

Ziet er prima uit!
Wat betreft die stokjes in het blok, die zijn geniet, schreef je. Is dat wel stevig/veilig genoeg bij papegaaien? Ik zou bang zijn dat ze zich gaan verwonden aan een half uitgetrokken nietje.

Over de rommel, kom je mijn tuin binnenkort ook eens zo "rommelig" maken? razz :p
Ton.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-03-04 - 11:19:47 send message to blg

het gevaar met gaas aan de binnen zijde van het blok is dat het niet strak tegen de wand zit en ze er met een teen achter kunnen haken.
Stokken is beter of nog beter grote krammen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede