Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pionus vraag !? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-03-13 - 21:38:06 send message to Pionara.nl

Nog ff over de luchtwegen.
Als een pionus wat stress heeft doordat er bijvoorbeeld een vreemde voor de kooi staat, gaat de vogel erg snuiven ; dat lijkt op een luchtweg infectie maar er is niks aan de hand. Dus als je vogels aanschaft observeer de vogel onopgemerkt. Doet ie het dan nog dan niet kopen.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-03-13 - 21:48:12 send message to Pionara.nl

nog 2 boekentips.
1. Pionus Parrots a complete guide door Roger Sweeney. isbn 1-8952709-22-7 engelstalig. Goed en duidelijk boek. Was wel wat moelijk te verkrijgen.

2. Rotsteiss-Papageien door ehlenbröker en lietzow
isbn onbekend maar kan volgens mij bij de PS besteld worden. Duitstalig.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-19 - 11:43:19 send message to dun grijzeroodstaart

hallo nog bedankt voor jullie reacties ,

maar ik ben een gelukkige bezitter geworden heel toevallig van een koppel geelwang amazone,s .
ik kwam toevallig met een kweker in contact en die moest om prive omstandigheden stoppen met mijn vogels , hij had nog een ara [ stond op mp] en dit koppel dan maar daar adverteerde hij niet mee , maar hij heeft het toch verkcoht aan mij .
koppel heeft elk jaar al jongen gehad bij hem .
zijn echt hele mooie geelwangen en door het gele een beetje rood dus waarschijnlijk uit mexico , althans het is wel natuurbroed maar de ouders dan !
ik ben nog aan het zoeken voor wat info op het net want daar is moeilijk aan te komen vind ik .
een foto komt nog wel maar lukt nog niet echt om de foto,s te verkleinen .
ik ben zeer blij en heb veel geluk hierbij gehad .
koppel is van 98 en toen ook gesext .
waar ik ze vandaan heb dan weet ik wel genoeg dus na sexen dat doen we niet .

mvg

tim



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-19 - 15:19:31 send message to dun grijzeroodstaart





mijn nieuwe aanwinst , zodra ze een beetje gewend zijn zal ik eens van wat dichterbij foto,s maken , nu zijn ze nog een beetje schuw.

gr

tim


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-03-19 - 22:27:54 send message to Pionara.nl

Het zijn dan geen pionussen geworden maar , je heb in elk geval een koppel waar je blij mee bent en daar gaat het toch om. Succes ermee.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-03-20 - 08:28:32 send message to johanblok

Veel plezier er mee! Amazones zijn de mooiste en interessantste vogels die er zijn! Wel gedacht aan hun prachtige stemmetjes die misschien door de buren minder gewaardeerd worden? Als ze in broedstemming raken zullen ze er heel wat van kunnen. Verder vooral niet te vet voeren en rustig aan hun verblijf laten wennen.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-20 - 08:39:34 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ja over de stemproductie , ja dat ken ik al wel ik heb vroeger 2 blvhgeelschouders gehad 2poppen , nou nou die konden er wat van , deze heb ik nog niet gehoord , ja heel zachtjes .
de buren van mij zijn gelukkig niet de moeilijkste en ik heb het met ze erover gehad .
maar moet zeggen dat mijn grijze s,ochtends en savonds ook een heel fluit concert laten horen en nog nooit geen problemen of wat dan ook van gehoord .
ik weet wel dat de amazone,s echte clowns zijn prachtig koppel , en als er iemand is die er nog wat meer kan over vertellen over deze amazone,s dan hoor ik dat graag of een interessante site, altijd welkom .

mvg

Tim


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-03-20 - 09:17:17 send message to johanblok

Het boek van Rosemary Low over amazones is een aanrader.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede