Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bevruchting pop . Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : bevruchting pop .
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-18 - 11:52:32 send message to dun grijzeroodstaart

hallo allemaal ,

ik heb eerder deze week wat foto,s gepost , maar nu vroeg ik me eigen af of grijze roodstaarten ook paren , net als de amazone,s .

ik heb al meerdere malen gezien dat de pop op stok zat en de man beetje interesant zat te doen tegenover de pop vleugels laten hangen etc etc en ik zag ook dat de man op een gegeven moment telkens op de pop wou maar toch niet erop sprong.
toen zag ik wel dat de man met 1 poot op de pop zat en zijn staart ging schuin naar de pop dr staart en die ging ook een beetje schuin staan, en zo zaten ze een 5tal min en wat bewegingen met de staart .
zou dit al een bevruchting geweest kunnen zijn ?
pop knaagt wel alle wilgentakjes in het blok mooi fijn en de man zit er ook vaak in .

afgelopen jaar heb ik 2 nestjes gehad en toen heb ik ze jammer genoeg nog nooit zien paren maar mijn vrouw wel 2keer en die zei dat de man toen bovenop de pop zat !
graag hoor ik jullie ervaringen hierover.

gr

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-19 - 12:42:07 send message to dun grijzeroodstaart

tussen de middag tot net toe heb ik een hele paring gezien niet normaal meer hoe ze tekeer gingen hahaha echt grappig om te zien .
in zijn geheel heeft de man wel 20 min echt bovenop de pop gezeten en zijn staart helemaal naar beneden gedrukt naar de pop dr kont en dan rijend gingt die op en neer .
dus dat moet wel raak zijn anders weet ik het niet meer , alhoewel het een bewezen koppel is hoor , maar toch weer leuk om te zien .
maar ik weet eigenlijk niet hoe lang het duurt dat er eikes zouden kunnen zijn ?? iemand ?

mvg

tim


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-03-19 - 13:05:39 send message to ParkietenPeter

Prachtig schouwspel zoiets. laugh :D
Kun je uren heen kijken.

Zelf eens met Barrabandparkeiten gehad, puur genieten.

Succes,
wink ;) Peter


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-19 - 14:12:58 send message to dun grijzeroodstaart

idd ja , maar dat is nog een hele klus hoor voor die man , om zijn evenwicht te houden goei dag mooi man !

maar weet je niet hoe dat nu zit , zouden er al eieren geproduceerd zijn en die worden nu bevrucht door de man en hoe lang zou dit hele ciclus nog moeten duren dan , of zou het een kwestie van dagen zijn ?

gr

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-19 - 15:16:30 send message to dun grijzeroodstaart








hierbij wat foto,s zijn geen geweldige maar goed wou het toch even laten zien .
toch maar eens weg voor een goed digitaal cameratje


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-04-12 - 21:00:32 send message to dun grijzeroodstaart

jaja het eerste eitje is er weer , vanmiddag toch even voorzichtig nestcontrole gedaan en ik zo mooi het eerste eitje liggen .
ik zal over een week nog eens kijken dan zal ze wel uit gelegd zijn , de vorige nesten waren allemaal 3 eieren en dan ook allemaal bevrucht dus ben benieuwd of het er weer 3 worden of mischien meer of minder , komt het vaak voor dat er v erschillende keren minder of meer eikes gelegd worden ?
ik zag het koppel eergisteren nog wel boven op mekaar zitten vollop te treeen is dit normaal nog zo kort voor het leggen ?

mvg

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-10-28 - 12:11:35 send message to dun grijzeroodstaart

hallo collegakwekers ,

helaas is het legsel van april/mei mislukt , koppels had wel 3 eieren waarvan 2 bevrucht jongen waren in een laat stadium afgestorven helaas , of niet uit het ei kunnen komen .
ik geef mezelf hiervan maar de schuld , toch teveel gerommeld bij de voliere of teveel gekeken ik weet het niet , of te zwakke jongen [ natuur hey ] .

maar 5 weken geleden is het popje weer begonnen met leggen , 3 eieren deze keer maar 2 keer gekeken en inmiddel liggen er 3 jongen van een week oud in het blok , echt weer een leuke tijd dus !
de jongen zijn in een week tijd echt goed gegroeid , mannetje voert het popje , en popje de jongen echt machtig om de jongen dan te horen .
vanmorgen ffe supersnel een foto gemaakt niet zo,n superkwaliteit maar toch mooi .
ik hoop dat het goed blijft gaan , maar daar maak ik me eigen niet zo druk om , omdat het toch een ervaren koppel is maar je weet het nooit natuurlijk .
zal straks een supermooi gezicht zijn het ouderkoppel met de 3 jongen in de voliere , want ik doe uiteraard natuurbroed , alhoewel handopfok ook prachtig blijft om te doen .

hierbij 2 foto,s

http://img518.imageshack.us/img518/8831/spa0396gb2.jpg

http://img518.imageshack.us/img518/6883/spa0397jb4.jpg


mvg

Tim

(foto's mogen/kunnen nog steeds niet breeder dan 640Dpi zijn, helaas.)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-28 - 13:21:05 send message to denegon

hey tim ik heb bij mijn koppl pruimekoppen (mijn oude koppel een paar jaar geleden) eens goed de paring zitten bekijken maar ik kreeg toen wel medelijde met de pop want als de man zijn evenwicht niet kon houden hakte hij zo zijn snavel in de vleugel van de pop en niet tre flauw maar dat zal wel horen denk ik dan.
groetjes egon


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-10-28 - 18:02:17 send message to dun grijzeroodstaart

hoi egon

ja dat het er hard aan toe kan gaan weet ik , gelukkig valt dat bij dit koppel mee.
wel een apart schouwspel om te zien dat treeen .

hoe gaat de kweek bij jou of hoe is het gegaan dit jaar ?

mvg

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-11-06 - 11:33:53 send message to dun grijzeroodstaart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

de jongen groeien goed echt prachtig spul ...wink ;)

echt een super goed koppel , voert de jongen prima en houd ze ook lekker warm .





dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-11-06 - 11:39:19 send message to dun grijzeroodstaart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



mvg

Tim


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-06 - 11:45:23 send message to tonnl

Het gaat wel erg goed bij je Tim, gefeliciteerd alweer.
Heb je al gemerkt dat er meer vraag is naar natuurbroed jongen?


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-11-06 - 12:07:34 send message to dun grijzeroodstaart

hoi tonnl ,

ja of er echt heel veel vraag naar is weet ik niet , maar ik vind dat de kwekers het allemaal moeten doen zo kunnen we samen onverwante koppels maken .
kijk een keer handopfok oke , het is gewoon ook zo mooi en leuk om te doen .

ik zit weer met smart te wachten totdat de jongen samen met de ouders op stok zitten , ik wil ze deze keer zo lang mogelijk bij de ouders laten .
ik ben trouwens wel al diverse malen gemaild inverband de grijze , maar ik ben van plan om ze mischien zelf door te houden en 1tje ofzo te ruilen voor onverwant , en zelf heb ik nog een pop zitten en die te koppelen .

mvg

Tim,


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-11-06 - 12:15:24 send message to denegon

Ik heb dit jaar voor het eerst een jonge caique gekweekt.
Ik dacht dat ik klaar was maar het schijnt dat dezelfde pop weer gaat beginnen.
Hopelijk komen er nu meer jongen groot.
groetjes egon


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-11-06 - 17:35:39 send message to dun grijzeroodstaart

kijk dat is leuk om te horen , nou hoop het voor je en toch een resultaat dat je het goed doet ...
met de voeding dan !

want ik ben s,ochtend een tijd bezig met voeren maar het resultaat ligt toch weer in het blok .

succes en we horen het wel als er eieren zijn bij jou koppel ...

mvg

Tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-11-11 - 10:50:49 send message to dun grijzeroodstaart

vandaag 11 november 2007 nog is nestcontrole gedaan ringen lukt me niet meer sad :(sad :( ik wou het doen maar ik krijg het niet meer voor mekaar .

van de week naar die vogelarts bellen voor mischien in de toekomst te laten chippen , ik wil ze zeker natuurbroed laten en er mischien 2 zelf houden voor onverwant te maken .

maar het belangrijkste vind ik dat ze het goed doen en moeders houd ze lekker warm .





mvg

Tim



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede