Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kwartels in voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kwartels in voliere
RobertoCipo
Website Member
Posts :36

Website Member
2007-03-20 - 17:00:24 send message to RobertoCipo

Hallo,
Ik heb pas een voliere met parkieten (valkparkieten, grasparkieten en bourkes parkieten) en 1 zebravink. Nu hoor ik van verschillende mensen dat ik kwartels in de voliere moet plaatsen om de boel schoon te houden en te voorkomen dat er muizen in de voliere komen. Klopt dit??

groetjes,
Robert


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-03-20 - 17:48:32 send message to lennard

Ze ruimen de boel wel lkkr op, maar dat ze muizen verjaagen geloof ik niet echt. happy :)

Groetjes,

Lennardhappy :)


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2007-03-20 - 18:10:57 send message to suk

misschien omdat de kwartels alles opruimen ,dat je dan minder kans heb op muizen.

dat zou kunnen. happy :)
sebastiaan


Birdboy79
Website Member
Posts :26

Website Member
2007-03-20 - 18:20:07 send message to Birdboy79

Heb zelf voor dezelfde reden kwartels gehad, houden de boel redelijk schoon maar de muizen houden ze niet weg, een nieuw/ander hok bouwen met een hoge betonnen rand is iets wat wel tegen muizen werkt.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-03-20 - 18:33:25 send message to theelepeltje

Echt veel opruimen doen ze ook niet, de muizen weten toch altijd nog wel wat te vinden.


cruentata
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-03-20 - 19:00:14 send message to cruentata

als je dat doe ,dan alleen die op de grond blijven dus alleen ch.dwerg want de rest gaat allemaal op stok en dan zijn al je andere vogels overstuur


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-03-21 - 09:36:39 send message to Rogert

Je zal je vogels altijd voldoende moeten voeren willen ze in conditie blijven dus je kan de gok niet wagen zo weinig te voeren dat elke dag je voerbak schoon leeg is. Dus muizen komen dan op het restantje af.
En als een muis zich dan vol gegeten heeft en je vogels te weinig zul je automatisch meer moeten gaan voeren! Want je kwartels zullen toch ergens van moeten leven!
Kwartels ruimen wel een hoop gemorst zaad op, maar dat doen de muizen ook!


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-03-23 - 11:23:35 send message to denegon

kwartels zorgen er niet voor dat je geen muizen hebt. die komen toch wel als je een voliere hebt.
het is wel een geinig gezicht die vogeltjes op de groen. echter ze lopen wel door de schijt van je andere vogels dus echt hygienisch lijkt het me niet maar succes met je beslissing
groetjes egon


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-03-27 - 22:58:39 send message to lZebravinkjel

Ik heb zelf ook muizen in de voliere gehad en pas na intensief bestrijden met gif (uiteraard BUITEN de voliere) en na het plaatsen van alle planten in plantenbakken en het storten van beton op de vloer gingen ze weg.

De voerbakken zou ik ophangen en geen aparte voerbakken op de grond neerzetten. Als je dan een koppel kwartels hebt dan pikken zij voldoende gevallen zaad van de vloer.

Ik heb nu gelukkig al een tijd geen last meer van muizen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede