Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bruinkop jong gestorven Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bruinkop jong gestorven
afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-03-23 - 10:53:48 send message to afican parrot

Ik heb een vraag ivm jonge vogels want het gaat om mijn eerste nestje van poicephalussen. Ik heb sinds januari een koppel bruinkoppen. Een goeie maand na de aankoop lag er een eitje. Het zouden er 3 worden. Zo snel na aankoop, ik dacht dat ze alle 3 onbevrucht zouden zijn. Ik heb toch de pop laten broeden. Ze kan alleen maar ervaring opdoen dacht ik. Tot al mijn verbazing kwamen er 2 jongen uit. Die goed gevoerd werden. Na enkele dagen kwam er een enorm groeiverschil tussen beide jongen. Nu is het jongste vandaag gestorven op een leeftijd van 16 dagen. Het verschil in grote was echt enorm.
Nu is mijn vraag: zijn er methodes om dit tegen te gaan. Iets bijvoeren bijvoorbeeld. Ze krijgen hun zaadmengeling + fruit en eivoer. Indien ik iets fout doe hoor ik het graag.


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2007-03-25 - 11:47:21 send message to wings

vraagje het is toevallig toch niet de dag na het ringen, ik had dat n.l. met mijn boertjes ook
afgelopen week.
groeten Jan


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2007-03-25 - 12:12:47 send message to kakatoe

Het is niet gezegt dat je het tegen kunt gaan de natuur gaat ook zo z'n gang.
Leg de jonge vogel in de koeling en laat het onderzoeken door een vogelarts.
Als de jongen goed gevoerd worden en je weet voor je zelf dat je goed en gevarieerd voerd moet het goed wezen.
In de natuur overleven ook niet alle jongen voor ze zijn uitgevlogen.
Bij mijn koppel bonte boertjes heb ik dat ook gehad de jongen werden goed gevoerd en toch bleef er 1 ziender ogen achter als bij het eerste jong en is ook gestorven

gr Jan


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-03-25 - 14:10:19 send message to Dennis Fr.

ik heb dit nu gehad met een koppel zwartkop caique`s brengen ook iedere keer maar 1 jong groot ik heb helaaas geen tijd om het jong zelf te voeren heb het wel geprobeerd maar ik kon helaas te weinig bijvoeren smorgens en savonds .sommige koppels brengen soms maar 1 jong groot en rest is gewoon reserve tenminste daar lijkt het op.


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-03-25 - 15:59:59 send message to afican parrot

Hij was zeker nog niet geringd omdat deze nog zeer klein was tov het andere jong. Misschien een paniekerige reactie van mij maar denk dat het jong gewoon te zwak was. Was maar 3 dagen later geboren of het andere jong. In grotere nesten komt dit ook voor. De oudervogels zijn ook bij mij op een ander menu gezet dan bij de vorige eigenaar. Misschien dat hier de oorzaak ligt. Met het ander jong gaat het gelukkig goed.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-03-25 - 17:09:03 send message to meyer

Als het andere jong een normale groei heeft dan zal dit jong waarschijnlijk iets gemankeerd hebben.
Als dit zo is kan het beter nu dood gaan dan als het toch met veel moeite op stok komt en het gaat bij de volgende eigenaar dood.
De natuur is soms hardsad :(

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede