Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > rode kardinalen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : rode kardinalen
gebe
Website Member
Posts :3

Website Member
2007-04-07 - 18:05:55 send message to gebe

Wie kweekt met rode kardinalen en weet wat mogelijk een oplossing is? Mijn koppel heeft een eigen ren van 4 bij 2 bij 1.70m. Hierin hangen 4 verschillende nestmogelijkheden. In het nachthok hebben ze ook nog een nestmogelijkheid.Het koppel is van 2004. Vorig jaar heeft de pop 13 eieren gelegd waarvan er 3 zijn uitgekomen. De man heeft de jongen uit het nest gegooid ( kreg meelwormen en was te fel).
De pop legde een aantal eieren niet in het nest maar overal war dat mogelijk was. Op dit moment begon ze , nadat ze een nestje had uitgekozen , op 1 -4 te leggen. 1e ei in het nest , 2e,3e,4e, vanaf een zitstok op de grond ( terwijl ze even voor het leggen wel op het nest zat)5e (!!) ei weer in het nest.Is op 6-4 gaan broeden.... vanaf 9.00 tot 13.30 uur. Is gestopt . Heb de eieren verwijderd omdat ze ook vandaag ( 7-4) geen enkele bellangstelling meer had voor het nest. Is wel begonnen een ander nest te maken en sleepte de hele dag met sisal. Mijn vragen: wat kan van dit vreemde gedrag de oorzaak zijn ? Kan de man , die nu de pop steeds voert ( gezien de ervaringen van vorig jaar: jongen uit het nest gooien ) dit jaar wel zijn jongen in het nest laten ? Graag wil ik van ervaren kwekers horen wat zij hiervan denken. Alvast bedankt . Mocht je meer informatie willen, mail dan maar.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-04-07 - 20:25:16 send message to Rogert

Mogelijk is je man te fanatiek. Uit verveling blijft hij achter de pop aan jagen. Als er jongen zouden zijn zal de man veel rustiger worden omdat hij dan bezigheidtherapie heeft. De man blijft de jongen voeren terwijl de pop al weer nieuwe eieren heeft.

Ik zou stoppen met het voeren van insekten totdat de eieren bijna uit zijn.

Is er voldoende beplanting in de voliere zodat de pop uit het zicht van de man kan gaan zitten? zijn de nesten goed gecamoufleerd zodat de man niet continue de pop ziet?

Je zou eventueel een koppel vogels in deze voliere bij voegen zodat de dieren wat afleiding hebben. Dan is de man niet alleen gefocust op de pop.

Probeer allerhand verrijkingen in het verblijf toe te voegen zodat de man bezig blijft. Bv zaad uitstrooien, insekten uitstrooien nadat ze jongen hebben, kruiden in de voliere hangen en verzin zelf nog dingen.

Uit nood kun je na het eerste ei de man eventueel uitvangen en in een aparte kooi in de voliere plaatsen, totdat de eieren uit komen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede