Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vijver in voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vijver in voliere
harry k
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-04-20 - 10:07:03 send message to harry k

Ik heb een vijver met een paar goudvissen (24 karaat), nu wil ik een voliere daaroverheen bouwen. hierin wil ik een paar mozambique sijsjes, zebravinken en japanse meeuwtjes laten vliegen. Nu is mijn vraag of ik hierin nog problemen kan verwachten. groet harry.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-04-20 - 10:45:15 send message to ParkietenPeter

Harry, welkom op VOgelArena.

Het probleem waar je mee te makne krijgt is dat de ontlasting van de vogels in de vijver vallen. Hierdoor wordt de zuurgraad van het water hoger en is het balans hierin weg.

Jonge vogels die stuntelig uit het nest vliegen kunnen makkelijk in het water terecht komen en verdrinken.

Planten die in en rond de vijver staan, in de voliere zullen ondergepoept worden en dit is niet makkelijk schoon te maken.

Om deze redenen heb ik de voliere over de vijver weer weg gedaan. Maar het zag er wel leuk uit.

Groetjes,
Peter


harry k
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-04-20 - 11:13:25 send message to harry k

bedankt voor de tip, op dit moment zijn er wel veel mussen en merels bij de vijver, het water wordt continu ververst, ik zal dus een oplossing moeten zoeken voor de jongen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-20 - 11:28:30 send message to tonnl

Fijnmazig (kunststof) gaas over de vijver kan de jongen beschermen tegen verdrinken. Als je het gaas 1 cm onder het oppervlak spant zie je het haast niet.
Als je geen zitstokken nmaakt boven de vijver zal de vervuiling erg meevallen, bijna alle vogels ontlasten alleen zittend.
Een klein moerasgedeeltje is ideaal voor voedseldiertjes, zowel voor de vissen als voor de vogels.
het kàn wel dus... happy :)


lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2007-04-20 - 11:29:46 send message to lorius

Ik heb jarenlang een vijver in de volière gehad. Nu moet ik zeggen dat ik geen vissen in die vijver had maar wel een paar eendjes. Verder zaten er ongeveer 20 vogels in de volière welke zelf 40 m² groot was. De hele volière was beplant en nooit vuil. In de 10 jaar dat ik het zo heb gehad heb ik de buitenvolière NOOIT schoon gemaakt. de vijver werd in de zomer iedere dag en in de winter 1 x per week schoon gemaakt. Ik moet wel zeggen dat ik een paar vogels ben verloren door verdrinking. Dit waren meestal jonge vogels die net uit het nest waren. In dat opzicht is het dus af te raden maar het lijkt wel heel erg mooi.

Johnny


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-04-20 - 17:48:22 send message to Rogert

Het gaas is wel een mooie oplossing voor je vogels maar niet voor je vissen. Als er dagen zijn dat er even wat minder zuurstof in je vijver zit kunnen ze geen lucht happen en kunnen ze stikken. Je krijgt, wat Peter al zegt, niet alleen zuur water door de mest maar ook veel voedingsstoffen die een gigantische algenexplosie kunnen veroorzaken. Nu zal dat het eerste jaar wel mee vallen maar zodra de winter is geweest loop je het risico dat je je vijver niet meer helder krijgt.

Is het een idee om je vijver aan de buitenkant tegen de voliere te bouwen met een uitloop in de voliere die je ondiep maakt of waar je een stuk gaas in maakt? Dit maakt je voliere optisch veel groter. Ikzelf heb bijvoorbeeld mijn beplanting in- en buiten de voliere laten doorlopen en ook dit geeft optisch een ruim effect.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-04-20 - 21:19:53 send message to blg

Bij onze vorige woning hadden we een vijver in de voliére ongeveer 2X1 meter en 0.8 diep vol met zuurstofplanten als de kakerikies jongen hadden haalden ze de raarste toeren uit om ze er uit te halen en aan de jongen te voeren.
Met de vleugels omhoog waden ze tot de borst het water in, ze hingen aan de stengels van planten om maar bij de zuurstof planten te kunnen komen.
Verder zaten er grasparkieten, kwartels en tropen in en af en toe nakweek van de lories nooit problemen gehad.
Als er genoeg zuurstof planten in de vijver zitten voorkomen die dat er alg vorming ontstaat.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede