Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > bonte boer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bonte boer
liandekat
Website Member
Posts :3

Website Member
2007-04-23 - 18:43:12 send message to liandekat

Ik heb een half tamme bonte boer gekocht. Als je tegen hem praat is ie erg leuk, praat en maakt geluiden. Zodra je je hand bij de tralies hebt of in de kooi dan neemt ie je te grazen en niet zo zachtjes ook. Wat kan ik hieraan doen. Ik neem aan dat hij moet wennen, maar stel noudat hij het blijft doen? Hoe pak ik dat dan aan. Overigens als je hem wat lekkers geeft pakt hij het heel voorzichtig aan.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-04-24 - 09:16:20 send message to ParkietenPeter

Beste Lian,

Zoals je al schreef is de bonte boer half-tam.
Doorgaans heeft dit met de inprenting te maken. Soms omdat ze te veel (of uberhaupt) van eigenaar verwisseld zijn in deze belangrijke fase van hun leven. Hier is nu natuurlijk niets meer aan te doen. Het enige dat jij kunt doen is jouwzelf zo interessant mogelijk maken voor de vogel.

Veel tijd en heel veel geduld. Bedenk dat een vogel normaal gesproken alleen maar bijt uit angst!
Straf hem hier dan ook nooit voor want dan wordt zijn angst alleen maar bevestigd en groei je alleen maar uit elkaar.
Probeer angstgedrag te voorkomen als het mogelijk is.

Niet dwingen maar motiveren!

Daar ligt een enorme uitdaging maar dat is inherent aan het opvoeden met de hand! (cq. handtam maken)
Dit is absoluut niet voor iedereen weggelegd om met goed gevolg te doen en de ene vogel leent zich hier beter voor dan de andere.

Het is goed als er meer tips komen en ik wens je succes en wijsheid hierbij. wink ;)

Algemene noot: Dit is een probleem dat wel vaker voorkomt, helaas!
Velen denken dat het een eitje is om een vogel met de hand groot te brengen, want het ziet bij die ander o zo makkelijk uit.
Het is daarom onontbeerlijk om je vantevoren gedegen te informeren. Niet alleen over wat geef ik hem te eten en hoeveel. Maar zeer zeker ook over de problemen die zouden kunnen voordoen. (en bij sommige vogels zich zondermeer zullen voordoen)

Beter een keer te veel geinformeerd dan één vogel die gedoemd is voor de opvang!
Met alle stress vandien voor de vogel dan, de stress van de mensen is helemaal ondergeschik hieraan, die doen het zichzelf dan aan!

Een strenge noot, maar ik denk wel op z'n plaats.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede