Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybryde Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : hybryde
erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-26 - 08:41:36 send message to erika

Hallo,
Ik heb een tamme ara severa en maracana bij elkaar zitten. Nu allebij nog jong 2 en 1 jaar. Het klikt erg goed tussen die 2 en misschien zouden ze in de toekomst wel jongen willen krijgen.
Weet iemand de naam van de hybriede die je dan zou krijgen?

(ik weet dat veel mensen tegen hybriede zijn)

Alvast bedankt
groetjes erika


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-26 - 08:44:28 send message to erika

how, ik zie dat ik de naam verkeerd heb geschreven, het moet natuurlijk hybride zijn.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-04-26 - 11:00:34 send message to rupicola

quote
(ik weet dat veel mensen tegen hybriede zijn)




Dan weet je ook dat je tegengas kunt verwachten!

Afgezien van de vraag of we met elkaar op dergelijke hybride vogels zit te wachten, is het in ieder geval onverantwoord om bewust hybriden te fokken met vogels en dieren die vermeld staan op CITES appendix I!





erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-26 - 11:36:09 send message to erika

ben ik met je eens. Daarom was het ook niet mijn bedoeling om deze 2 bij elkaar te zetten, maar omdat ze allebei duidelijk lieten merken (lees horen) dat ze het zelf toch wel zaten zitten hebben we er voor gekozen het toch wel te doen.

Er mee kweken is niet mijn bedoeling, maar omdat het een man en pop is is dit ook niet uit te sluiten.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-04-26 - 13:09:25 send message to ParkietenPeter

Beste Erica,

Echt niet om je af te vallen. Ik weet dat het soms kan verkeren. Maar graag zou ik er een algemene noot bij willen plaatsen;

*** Vaker heb ik al eens de vraag gekregen, en hier op VA ook, "welke papegaai kan ik bij onze 'Amazone' zetten, ik wil er geen andere amazone bij hebben maar liefst een ara".
(puur als voorbeeld)

Nu zullen hier wellicht geen hybriden uit kunnen komen (mijn voorbeeld dan) Maar wat is er mis met een partner van dezelfde familie? Als het dan eens tot een paring komt, welke drang ieder beest in zich heeft, dan is er niets aan de hand.

En dan bedoel ik niet alleen omdat het gevaar in zou kunnen zitten dat het onverkoopbaar jonkie is of omdat hij teveel lijkt op een van beide en als ras doorgaat.
Maar wat te denken over de zwakte van zo'n hybride vogel? Het is niet alleen meer ter versterking van een ras dat met kruist. Het heeft ook net zoveel nadele.

Als je al twee verschillende vogels bij elkaar wilt hebben in je kamer omdat jij het mooi vindt, zul je op de koop toe moetne nemen dat zo'n vogels als ze broeds zijn rare kuren krijgen! ***

@Erica, Volgens mij is er nog geen naam voor jou combi.


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-26 - 13:52:20 send message to erika

hoi peter. zal het allemaal wat beter uitleggen.

Allereerst: ik begrijp je punt helemaal, zo dacht ik er zelf ook over !. Ik had daarom dan ook een severa man voor mijn pop gekocht. dit klikte echter totaal niet. Het vinden van een andere man is me tot nu toe nog niet gelukt.
De maracana is bij ons gekomen omdat de kweker hem niet kon verkopen. Waarschijnlijk (denk ik) omdat hij geleewiekt is, wat gebeurd is door 1 van de ouders. Hij kan dus ook niet vliegen.
Severa en maracana hebben de eerste paar maand ook niet bij elkaar gezeten, maar toen ze eenmaal van elkaars bestaan afwisten kon je bijna niet meer in huis wezen door dat geschreeuw. Toen besloten om ze bij elkaar te zetten.

Kweken is helemaal niet mijn opzet met deze 2, maar ik weet dat de mogelijkheid eris dat ze het zelf wel willen. Ook weet ik dat ze agressief kunnen worden als ze broeds zijn. Onze maracana begind er nu al wat mee door mij te waarschuwen als ik in de buurd van onze severa kom.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-04-26 - 13:59:34 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Onderstaande is meer algemeen bedoeld dan op dit specifieke geval:

de gehele vogelhouderij ligt momenteel op diverse fronten onder vuur.

Critici laten daarbij uiteraard geen enkele aanleiding liggen om het houden van vogels onderuit te halen.

Behoudens allerlei al dan niet vermeende illegale praktijken, falende ringsystemen en extreme dierenwelzijnsgedachten, vermeende verspreiding van ziektes en noem alle punten verder maar op, vergt het vrij weinig inlevingsvermogen om je voor te kunnen stellen dat er mensen zijn, die niet zo positief staan tegenover het houden van vogels in gevangenschap.

Het houden van in de natuur bedreigde soorten in avicultuur maakt de critici al helemaal niet gelukkig.

Wanneer er vervolgens ook nog hybriden mee worden gefokt hebben ze zeker een punt, waarmee ze hun politieke aandacht verder kunnen en ook zullen genereren.

Het zelfregulerende vermogen binnen de vogelhouderij staat momenteel ter discussie en daarmee ook de wijze waarop het voortbestaan van diezelfde vogelhouderij gestalte moet krijgen!

Wanneer we binnen avicultuur met elkaar maar genoeg hybriden kweken, met name van CITES appendix I soorten, dan kunnen we wachten op beperkende wetgeving. En daar zitten we vast niet op te wachten!

Het permanente importverbod op wildvangvogels betekent een extra verantwoordelijkheid voor de houders van vogels om de thans in avicultuur aanwezige soorten zoveel mogelijk te behouden.

T.a.v. CITES appendix I vogels zou ik haast zeggen een morele verplichting!

Voorts is het door de 'liefhebbers' fokken van CITES hybriden in avicultuur op zich een 'omgang' met dieren, welke gemakkelijk is te vertalen naar een vorm van minachting voor hetgeen in de CITES bepalingen is gesteld, het(veld)werk van wetenschappers en onderzoekers en niet in de laatste plaats van de betrokken soorten zelf.




meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-04-26 - 19:23:50 send message to meyer

Dit alles is erika niet vreemd.

quote
Hallo,

Ik ben op zoek naar kwekers van de ara severa. Volgens mij zijn er hier namelijk heel weinig van en ik zou graag wat meer over deze vogel willen weten, omdat ik er later ook graag zelf 1 zou willen hebben.

mvg erika van oostenbrugge.



Groeten Meyerwink ;)


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2007-04-26 - 19:45:35 send message to Triton

Hallo erika,

Ik heb eigenlijk het zelfde niet bewust meer ik heb een bonte boer man en een meijer papegaai man bij elkaar zitten. Deze twee kunnen ook niet zonder elkaar. Ik heb ze al wel is zien treeen maar ik heb geen broedblok hangen in hun voliere. Ik zit nu toch te denken om een broedblok om te hangen ben wel benieuwd wat eruit komt heeft iemand hier foto`s van. Weet iemand hoe deze vogels gaan heten (bonte meijer


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-04-26 - 19:54:27 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Triton en Erika jullie zijn lekker bezig.
Zoek bij deze vogels een partner van eigen soort en stop met het verk... van vogelsoorten.angry


Groeten Meyerwink ;)


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-26 - 20:04:09 send message to erika

Hoi meyer

Ik begrijp niet helemaal goed wat je met je bericht wil zeggen. Ik heb die oproep inderdaad gezet toen ik op zoek was naar een severa. Na lang zoeken heb ik een severa gevonden, een popje van nu bijna 2 jaar.

Groetjes erika


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-04-26 - 20:40:36 send message to Karel

Goed verhaal Rupicola. Helemaal mee eens.

Ik vraag me wel af wat voor zin het nog heeft dat de voorzitters van de diverse bonden en verenigingen vrijwel constant bezig zijn om de wetgever uit te leggen hoe goed we met onze hobby bezig zijn, als dezelfde wetgever in dit forum kan lezen hoe "goed" men bezig is.

Als het vogels houden straks aan banden wordt gelegd of zelfs helemaal wordt verboden, dan weten we in ieder geval hoe dat komt...sad :(


R.a.rook
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-04-26 - 20:55:22 send message to R.a.rook

na eem heleboel reacties, heeft erika nog geen antwoord gekregen...wink ;)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-04-26 - 20:56:22 send message to theelepeltje

Hopelijk krijgt zo'n hybride geen eigen naam, dat wordt alleen maar verwarrend en straks gaan mensen denken dat het een op zichzelf staande soort is.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-04-26 - 21:24:03 send message to molineti

quote
Weet iemand de naam van de hybriede die je dan zou krijgen?



Denk niet dat die er al is(gelukkighappy :))Dus Ik zou zeggen verzin maar wat.

Voor het overige,ben ik het volledig met Rupicola eens.

Voor in het algemeen:Toevallig Hybriden jongen krijgen bestaat niet!!!

Is of moedwillig of slordigwink ;)



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-04-26 - 21:42:58 send message to meyer

quote
Hoi meyer

Ik begrijp niet helemaal goed wat je met je bericht wil zeggen. Ik heb die oproep inderdaad gezet toen ik op zoek was naar een severa. Na lang zoeken heb ik een severa gevonden, een popje van nu bijna 2 jaar.

Groetjes erika


Je snapt het inderdaad niet terwijl je het zelf eigelijk al aangeeft.


quote
Volgens mij zijn er hier namelijk heel weinig van ...............


Ik wil je hiermee alleen zeggen, ben zuinig op deze vogels en als je wil kweken, kweek dan zuiver zodat we er in de toekomst ook nog van kunnen genieten.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede