Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > beste gras eters voor in de vogeliere ...? tips graag hier reactie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : beste gras eters voor in de vogeliere ...? tips graag hier reactie
thijsn
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-04-26 - 18:14:18 send message to thijsn

ja graag een paar goeie tips van kleine vogelsoortjes die graag en veel gras eten bv eenden ofzo ...


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-04-26 - 19:56:53 send message to chrislaevers

Hallo Thijsn,
Ik begrijp je vraag niet goed. Waarom zou je het gras willen korthouden in je volière? Eendjes zie ik niet meteen zitten in een volière. Na een mum van een tijd denk ik dat alles onder de ontlasting zit. Kan je meer uitleg geven?


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-04-26 - 21:05:29 send message to theelepeltje

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Waarom zou je eenden niet in een volière kunnen houden? Dit gaat prima. Je moet dan alleen wel degelijke afmetingen hebben en je kan ze niet met alles combineren.
Geschikte eendjes zijn: Smienten (Europese, Amerikaanse en Chileense), Roodschoudertaling, Mandarijneend, Carolina eend, Manengans (ook een eend), Laysan taling, Hottentottaling.
Dit zijn een aantal kleine eenden soorten die tevens gras eten, kunnen zich prima redden met een klein vijvertje, betaalbaar.
Alle ganzen zijn dol op gras, maar die zijn al gelijk een stuk groter.
Je kan ook denken aan hoenderachtigen, zoals kwartelsoorten, Goudfazant, Patrijzen..
Hoenders en eenden als combinatie is niet echt aan te raden, daar het voor hoenders beter is een droge grond te hebben en eenden houden meer van water. En het is wel te zeggen, als je te veel eenden in een te kleine ruimte houdt wordt het al gauw een modderpoel.

Roodschoudertalingen


Hottentottalingen


Overzicht volière


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-04-26 - 21:13:18 send message to Rogert

Het ligt er wel een beetje aan wat voor gras je hebt maar misschien zijn wevers wat? Gebruiken het gras om nesten te maken.


thijsn
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-04-26 - 21:58:34 send message to thijsn

mischien kan je ff kijkn in mijn foto's van mijn buitenvogeliere. het is om dat gras kort te houden happy :) ik dacht ook aan een koppeltje carolientjes en elk appart en ze dan soms samen te steken happy :)
oftewel samen laten en af en toe versteken van kooj happy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-27 - 01:09:39 send message to tonnl

Moeten het per sé vogels zijn? Een paar cavia's kunnen er ook wat van...


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-04-27 - 01:40:44 send message to Karel

Tja, om eerlijk te zijn: ik heb sinds kort een accu-trimmertje (Gardena) en dat werkt prima in de voliere.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-27 - 10:07:34 send message to tonnl

Genus Gardena, species trimmertje... niets van te vinden, heb je een foto? wink ;)wink ;)

Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 84 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede