Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > verkoopprijs voor Cinese dwergkwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : verkoopprijs voor Cinese dwergkwartels
chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-04-26 - 20:04:43 send message to chrislaevers

Kunnen verschillende mensen me een tip geven in verband met de prijs die je kan vragen voor natuurbroed in volière wildkleur Chinese dwergkwartels. Ik heb een eerste nest van 7 en heb een bod gekregen voor alle 7. Ik heb er geen idee van hoeveel ik mag vragen. Ik wil de normale prijs graag te weten komen.
Dank bij voorbaat.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-04-26 - 20:40:45 send message to maikeltje

Ik denk de mannetjes 1,50 per stuk en de popjes 5 euro per stuk dus ik zou akkoord gaan met 20 euro maar je dat moet u natuurlijk zelf weten wat u er voor wilt hebben.
groetjes, maikeltje


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-04-26 - 20:44:17 send message to chrislaevers

Bedankt Maikel!


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-26 - 21:40:48 send message to Zjurre

Ik vraag altijd tussen de 5 en 8 € voor een hennetje, en hier krijgen ze dan een gratis haantje bij. Geen haantje, dan ook geen hennetje. Anders blijf je met al je haantjes zitten, das natuurlijk ook niet de bedoeling!

Zjurre


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-04-27 - 17:17:52 send message to theelepeltje

Ik heb nooit grote nestjes gehad (altijd maar 2-3 stuks), maar worden er over het algemeen meer haantjes dan hennetjes geboren?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-04-27 - 17:54:44 send message to lennard

neey dat niet, maar mannetjes kan je niet makkelijk verkopen, dit komt omdat er maar 1 man in kan, en dan kopen de meeste er 2 of 3 popjes bij zodat de man de broedende poppen niet stoorthappy :)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-04-27 - 18:11:03 send message to chrislaevers

Dat er geen twee hanen of meer bijkunnen is denk ik omdat de ruimte en de diversiteit op het grondoppervlak te klein is. Ik had drie hanen en drie hennen en die ene hen had 11 jongen. Vier jongen zijn de eerste dag onderkoeld geraakt omdat ze elke kwartel achterna liepen. Ik heb de drie hanen en de twee hennen dus in een ander deel van de volière gescheiden gehouden (dag twee van de kuikens). 't Was mijn eerste nest en nu weet ik wat ik moet doen. Bij kwartels reken ik in vierkante meter. Dus mijn conclusie is : 3 hanen en drie hennen op 8 vierkante meter met voldoende beschutting en wilde beplanting en dan kan je ook broeden. Sommige mensen verwachten dat kwartels broeden op één vierkante meter. Dat vind ik nogal krap en dan krijg je reacties van kaalpluk of van het wijfje of van een jong. Ik heb twee hanen en twee hennen verkocht om de leefbaarheid in de volière in stand te houden (zeven jongen en voor hoelang?) Voor mij hoeft er dit jaar geen broedsel meer te komen, ik ben ruim tevreden met dit eerste broedsel. Nog een tip: creëer natuurlijke 'muurtjes' zodat de kwartels elkaar niet de hele dag zien. Dat bevordert de rust enorm.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-04-27 - 18:56:30 send message to theelepeltje

Goed gezegd christine, ik heb eens 9 kwartels gehad (4-5) op een oppervlakte van 3m2. Dit ging prima, ze vochten niet met elkaar en ik had nog natuurbroed ook.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2007-04-27 - 20:48:59 send message to BZB

Ik vind dat je voor natuurbroed chinese dwergkwartels best wat extra's mag vragen. De 1,50 voor een haantje en 5 euro voor een hennetje geld eigenlijk voor broedmachinekwarteltjes. Ik vind natuurbroed zeker 2 euro per stuk meer waard, dus 10 euro voor een koppeltje, goedkoper zou ik ze niet wegdoen.

Maareh zijn ze al 2 maanden oud, zodat je goed kunt zien wat hanen en hennen zijn?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-27 - 22:05:24 send message to tonnl

Beetje jammer is dat je niet ziet of het natuurbroed is. Iedereen kan dat wel zeggen.
Een tientje voor een mooi gezond koppel vind ik ook een mooie prijs. Losse hennen 8 euro.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-04-27 - 22:15:14 send message to chrislaevers

Mijn kwartels zijn nu een dikke maand oud en de witte halsring bij de hanen is dus wel heel duidelijk te zien.
Bewijzen of het natuurbroed is, dat kan ik als je kijkt naar mijn volière. Ik heb foto's genomen op dag 1, op dag twee en nog later. Ik weet dat sommige historische foto's (SU bv en anderen) vervalst werden na verloop van tijd maar zo gesofistikeerd ben ik niet laugh :D. Ik ben niet zeer technisch aangelegd maar weet me toch dankbaar voor die digitale camera.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-29 - 01:21:11 send message to tonnl

Ik doelde niet op jou maar op aanbieders in het algemeen.
Natuurbroed is helaas vaak net zo'n misbruikte term als "bewezen kweekkoppel".


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2007-04-29 - 08:42:52 send message to basbr_94

ik had een albino kwartel ( hen ) en een wildkleur man ik moest toen een 10 euro betaalen
( 7 hen + 3 man = 10 euro )


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-04-29 - 11:10:21 send message to theelepeltje

Had je een echte albino? Dus spierwit met rode ogen? Of een witte zwartoog? Echte albino's zijn wel zeldzaam volgens mij, ik heb ze nog nooit gezien.
Ik betaalde destijds zo'n €2,- per kwartel, ik denk dat zo'n €5,- voor een koppel een redelijke prijs is. Althans in deze omgeving.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede