Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wanneer ringen?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wanneer ringen??
bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2007-04-27 - 22:01:56 send message to bboer

hallo mijn koppel bonte boeren zit te broeden en als het goed komen ze een deze dagen uit. Nu is mijn vraag mijn op welke leeftijd ik ze moet ringen alvast bedankt!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-27 - 22:07:46 send message to tonnl

Meestal rond de 12 dagen. Soms groeien de jongen wat sneller dus vanaf dag 10 even proberen is het veiligst.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2007-04-28 - 08:27:27 send message to kakatoe

Bonte boeren kun je ringen in de loop van de 3e week nadat ze uit het ei zijn gekomen.
Bij mij is de eerste jonge bb op 15-04-07 uitgekomen en kan hem/haar nog niet ringen.
Welke bb heb je versteri ,oranje buik of de zuivere geelbuiken?

gr Jan


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-04-28 - 10:15:01 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

B.boeren kun je ringen rond de 14 dagen, je kunt ook hun ogen in de gaten houden,deze gaan ook rond deze tijd open.De precieze tijd hangt ook af van de maat ring welke je gebruikt,een halve milimeter groter is al snel en dag later ringen.


Groeten Meyerwink ;)


bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2007-04-28 - 11:09:55 send message to bboer

bedankt voor de reactie's. Het koppel wat zit te broeden zijn oranjebuiken, en ik heb nog een koppel geelbuiken hier zoek ik nog een andere man bij want klikt niet tussen die 2. iedereen succes met de kweek!!


bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2007-05-01 - 19:58:39 send message to bboer

alle 3 eieren zijn uitgekomen! zou het ringen op de 14e dag nog lukken??? ik moet volgende week weg voor m'n werk anders moet ik een bevriend kweker vragen of die ze woensdag of donderedag kan ringen. Heb zojuist even gekeken maar de pop is erg agressief. Dus laat ze maar mooi met rust
Hoi.


bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2007-05-12 - 14:13:56 send message to bboer

hoi ik ze vanmorgen geringd ging bij de oudste nog net de oogjes waren ook bijna open. zou de jonge valken ook doen maar die waren allemaal dood
had dit ook al bij het nest van een ander koppel met de jonge bonte boeren gaat het prima


jan koningsp
Website Member
Posts :23

Website Member
2016-02-04 - 12:10:49 send message to jan koningsp

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nou ringen na 14dagen BONTE BOERTJES is toch wel fabel, heb mijn eerste jong na 13 dagen geringd en ging met veel moeite net.
tweede vogel was 11 dagen en dat ging prima zal ook afhankelijk zijn hoeveel jongen je hebt, en voeren ouders dus opletten maar 14 dagen lijkt mij te laat ik zou oudste vogel controleren na 11 dagen anders kon je wel eens pech hebben zou zonde zijn daarom snap ik sommige bonte boer site,s niet staat 14 tot 15 dagen nou dat lijkt mij helemaal onwaarschijnlijk !!!


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-02-04 - 14:52:58 send message to gerrit1950

Per vogelsoort verschilt het tijdstip van ringen. Een van de meest toegepaste regels is: op het moment dat de ogen open gaan!
Er zijn ook soorten waarbij 's mogens de ring er nog afschuift en 's avonds er niet meer op kan (b.v. mex roodmus)


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2016-02-04 - 20:44:16 send message to swanny

@Jan Koningsp: lees even de reactie van Tonnl en Meyer.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede