Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybride x hybride ara
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-28 - 09:43:37 send message to ROCIO

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Beste Jim.
Als je zoveel kweekt, bijna alle ara soorten zeg je, dan zou ik graag een keer bij jouw kijken ,als dat kan hoor ik het wel ,en ook Wiechman dat zijn mijn doel groepen altijd geweest, 25 jaar geleden fokte ik al geeelvleugels blauw groen 3 soorten dwerg en 8 amezonas 4 pionus 4 kaketoe kraagen,grijze kaapse 2 jardins edels twee soorten daar voor zuidamerikanen australie parkieten eenige ervaring heb ik wel opgedaan daar om is mijn stokpaart ook het behoud van de natuur vorm met de goede genen en ja daar hooren hybriden en mutatie's niet bij, even op de edels terug te komen, hoeveel hybrides zin daar wel niet van in omloop ,de zuivere moet je met een lamp zoeken ,die er nog zijn dat is aan een aantal mensen te danken .en dat moeten we voorkomen met de mooie soorten die nu nog zuiver zijn, oke dat was het zo denk ik er over .

GR Rocio



theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-28 - 10:20:31 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
dus theelepeltje in het wild mag het wel en in avicultuur niet.


Dat punt heb ik nergens aangehaald.

quote
Mensen zijn er ook in verschillende soorten en maten, als jij een nederlander x chinees kruist, daar hoor ik ook niemand over klagen


Nu maak je een verkeerde vergelijking, je begrijpt het niet helemaal. Een Nederlander en een Chinees zijn allebei van dezelfde soort, namelijk Homo sapiens sapiens. En het onderwerp vermenging van rassen is tegenwoordig redelijk beladen, let dus goed op je uitspraken wink ;).
Kijk anders eens hier, misschien dat dat wat opheldert:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mens
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ras_%28mensheid%29


jim
Website Member
Posts :69

Website Member
2007-05-28 - 10:21:54 send message to jim

Ik plaats hier geen reacties,om mensen uit te nodigen om te komen kijken.

Daar heb ik echt geen behoefte aan,als mensen
iets willen zien kunnen ze ook naar een vogelpark gaan.

Groeten,

Jimwink ;)


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-28 - 11:06:07 send message to ROCIO

Kijk dat had ik dus al verwacht jammer wand als je echt zo kweekte had je er een vogel vriend bij gehad ondanks de hybriden die je kweekt waar ben je bang voor kan je eventueel wat reverenties geven waar je kan informeren wie ik ben.

Rocio


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-28 - 11:25:24 send message to wiechmann

sorry theelepeltje dit zijn jou woorden

Wat betreft de uiterlijke gelijkenissen weet ik niet precies hoe het zit met ara-hybriden, maar de talloze Canadese- x Grauwe gans hybriden die hier in Nederland in het wild voorkomen zien er allemaal anders uit, ze zijn soms zo moeilijk te herkennen dat er amper nog gezien kan worden welke soorten er inzitten. Vaak kruisen deze hybriden weer met een andere soort, zoals Sneeuwganzen, Indische Streepkopganzen of Brandganzen. Hierdoor wordt het een onherkenbaar mengelmoesje. Ik heb eens een de jongen van een koppel Canadese x Grauwe gans gezien en deze zagen er allemaal anders uit.



theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-28 - 11:34:39 send message to theelepeltje

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

quote
to wiechmann


De Canadese ganzen komen hier oorspronkelijk niet vandaan, alle exemplaren die hier voorkomen zijn losgelaten of ontsnapt. Ze weten zich hier goed te handhaven en planten zich naar hartelust voort. Dit leidt helaas tot hybriden met de inheemse Grauwe gans. Tevens zie je steeds vaker ontsnapte exotische watervogels die kruisen met de inheemse soorten.
Ik vind dit juist zeer jammer, en keur het helemaal niet goed. Het beste zou zijn om ze af te schieten of eieren te schudden/prikken.
Deze vogels weten zich dus al te kruisen in het wild, dit is moeilijk onder controle te houden in tegenstelling tot de ara-hybriden die gekweekt worden in gevangenschap. Voor foto's:
http://waarneming.nl/soort.php?id=1666&wno_datum_van=&wno_datum_tm=&tab=foto
http://waarneming.nl/soort.php?id=1629&wno_datum_van=&wno_datum_tm=&tab=foto


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2007-05-28 - 11:50:35 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Het beste zou zijn om ze af te schieten of eieren te schudden/prikken.



Als we dat ook zouden doen met de catharina's , zouden er geen meer over zijn.
Dit zijn nl allemaal bastaarden tussen de Bolborhynchus lineola lineola en de Bolborhynchus lineola tigrinus en worden daarom Bolborhynchus lineola domestica genoemd. De gedomesticeerde vorm van de Catharina parkiet.





ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-05-28 - 11:56:03 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

pfff, gaat dit ooit nog goed komen?
Jawel, maar dan begint het gewoon weer opnieuw.

De vraag was: "Wat ik me nu al een tijdje af vraag is ofdat je nou met harkelijn ara's nog door kan kweken. De een zegt van wel en de andere zegt van niet, weet iemand hier een antwoord op. "

En is ruim beantwoordt. Case closed.



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede