Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Geschrokken van prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Geschrokken van prijzen
aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-02-23 - 18:21:15 send message to aws

Na er een paar uit de exoten zijn geweest had ik het plan opgevat om weer een leuke voliere erbij te zetten voor deze vogels.
Dus wij samen jl zaterdag naar Van Os in Ridderkerk. Het was maar goed dat we met zijn 2en waren want ik sloeg stijl achterover van de prijzen. Waar komen die gigantische verhogingen vandaan??
Bv Irena Buulbuul vroeger 300 Gulden, Nu 295 Euro
Geelkeelgaailijster, ik heb er nog mee gekweekt en kochtb het toen voor 250, gulden , deze zijn nu 365 euro.
Dit zijn maar twee voorbeelden maar op alle vogels zit meer dan 150% en meer tov paar jaar gelden. Nu weet ik wel dat er de quarantaine en garantie is bijgekomen maar is dat dan zoveel.
Dus vandaag even op internet gezocht naar partikulieren maar die zien ook allen maar die € tekens. Die zijn net zo en soms nog duurder dan de handel.

Ik heb het idee maar in de kast gezet en hebin de plaats daarvoor nog maar een koppel kaketoe's besteld. De kast doe ik weer open als de prijzen weer een beetje de normale kant uitgaan. Want je kan mij niet wijsmaken dat je met zulke prijzen veel verkoopt.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-02-23 - 18:45:21 send message to leekgloster

in de winkel moet je al helemaal geen vogels gaan kopen.
Wij hebben in stiens ook een winkel met verkoop van vogels en deze is stinkend duur.
Neem nu een koppels putters kosten daar 125 euro terwijl je ze op de markt koopt voor 50 euro.
En kijk eens een keer bnij een pets place.
Een geel kanariepietje 18 euro op de markt betaal je 7 euro


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-02-23 - 19:54:52 send message to mariannenl

de euro en de nieuwe welzijnswet voor dieren is hier o.a. schuld aan.
Dit is ook de reden dat alle vruchten en insektenetende vogels bij ons oud zijn geworden ( vorige maand vorkstaartscharrelaar van bijna 7 jaar overleden) maar dat we er geen meer bijkopen, en het voer is ook veel duurder geworden !


vele groeten,
Marianne.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-02-23 - 19:56:23 send message to mariannenl

de euro en de nieuwe welzijnswet voor dieren is hier o.a. schuld aan.
Dit is ook de reden dat alle vruchten en insektenetende vogels bij ons oud zijn geworden ( vorige maand vorkstaartscharrelaar van bijna 7 jaar overleden) maar dat we er geen meer bijkopen, en het voer is ook veel duurder geworden !


vele groeten,
Marianne.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-02-23 - 22:26:50 send message to Mario

Hou je maar vast als de vogelpest zich uitbreid wordt er niets meer ingevoerd en uitgevoerd,dan pas zullen de prijzen stijgen van de vogels die je koopt en de prijzen die je voor je vogels krijgt in de handel zal dalen.
Dus dat betekend 2 keer verlies


jongsma
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-02-23 - 23:26:27 send message to jongsma

Beste AWS.hierbij even een paar ophelderingen van een handelaar,over het ontstaan van de huidige prijzen.De tropische vogels die heden ten dage ingevoerd worden moeten verplicht door eur.regelgeving minimaal 30 dagen in quarantaine.De bouw van deze quarantaine afdelingen is een bijzonder dure kwestie Ik ken een importeur die meer dan een miljoen euro daar in geinvesteerd heeft.De vogels worden daar dagelijks gecontroleerd door dierenartsen en de mest opgestuurd naar Leliestad Hoor je de kassa rammelen.????Gedurende die minstens 30 dagen [als alles goed gaat ],worden die vogels gevoerd verzorgt enz.Heb je enig idee wat zo iemand kost die dat allemaal doet met verstand van zaken??Dan eindelijk als de vogels vrijgegeven worden ,wordt O.A.Jongsma -Stiens in geseind en die rijdt dan 600-800 km die dag om de mooiste vogels er uit te zoeken,Die bregt ze dan in een paar weken in zijn bedrijf naar buitenvolieres om zo veel mogelijk nog weer het risico voor zijn klanten weg te halen.Ook daar loopt een man die kosten bedrijf 500 euro per week verdient en terecht want hij is erg deskundig.En aangezien ik hier steeds lees dat ik dollar tekens in mijn ogen heb ben ik zo brutaal om er nog aan te willen verdienen ookNu is het wel zo dat ik als handelaar van elke 100 euro, 19 euro alleen al aan B.t.w.af moet dragen ,ook nog een half jaar garantie op niet ziek zijn moet geven ,alles uit grote volieres verkoop en niet uit kistjes.Jammer dat u weer in die papagaaiesoorten gaat want over 1 a 2 jaar raakt u ze aan de straatstenen niet meer kwijt en zal er steeds meer vraag naar goede tropische vogels komen [ ZIE NU DE ADVERTENTIES OP VOGELARENA MAAR ]Wij betalen voor mooie vogels ,gelijk aan door de door ons verkocht kwaliteit ,als we ze gebruiken kunnen altijd 50% van onze verkoopprijs Dus die meneer van die putters had bij mij meer gebeurd dan op de markt maar......ze moeten wel GOED geringd zijn EN...... WIJ VERKOPEN ZE OOK NOG ONVERWANT .
Hoop dat u iets opgestoken heeft over de prijsvorming tegenwoordig en adviseer u toch nmaar in de tropen te gaan ,om straks niet te hoeven leuren met uw papagaaien Groet Jongsma.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-02-23 - 23:43:55 send message to Mario

Ik moet jongsma volledig gelijk geven,ik zal eens een vb. geven : ik verkoop een zebravink voor 2 euro aan een handelaar die hem zal verkopen voor 10 euro,maar : - de vogel kan de volgende dag doodliggen door schrikken ofzo, het kan maanden duren eer hij verkocht is(dus maanden voedsel geven en kooi uitkuisen,dit vraag tijd dus ook geld),...
Hou jij maar zelf maar eens je vogels enkele maanden in de verkoop bij je thuis dan weet je wat je nog over hebt van al het voer enz...


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-02-24 - 07:40:52 send message to leekgloster

Maar moet je dan echt 75 euro gaan verdienen op koppeltje putters wat ook nog eens eigen kweek vogels zijn die in nederland zijn geboren.
Dacht het niet.
Wij hebben toen die tijd maar 2 koppels putters uit vroomshoop gehaald en daar waren wij inclusief brandstof nog goedkoper uit dan in stiens.
Wie heeft er nu woekerprijzen dan.
Als je hier in de buurt de naam uit stiens noemt word er gelijk geroepen DAAR MOET JE NIET HEEN VEEL TE DUUR.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-02-24 - 07:44:01 send message to leekgloster

en niet alle vogels zijn duurder geworden.
neem nu het blauwfantje vorig jaar 40 euro het koppel en nu nog maar 20 euro.
mozambiquesijs vorig jaar 30 euro nu 17,50 euro
en zo zijn er nog meer vogels die gedaals zijn in de prijs.
En een handelaar geeft echt geen 2 euro voor een zebravink je moet eerder denken aan 50 cent


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2004-02-24 - 09:44:36 send message to ewals

eigenlijk moesten de vogels nog duurder worden, dan bleven alleen de echte vogelliefhebbers over. als ik zie hoe sommigen met hun vogels omgaan!!!! leekgloster, jij schijnt er geen benul van te hebben hoeveel kosten er zijn, bij het grootbrengen van de jongen. als de vogels te goedkoop worden, zullen veel "vogelliefhebbers" het als 'n wegwerpartikel gaan beschouwen, en daar heeft geen enkele vogel baat bij, hoe duurder ze worden, hoe zuiniger de mensen met hun vogels omgaan, en dat komt alleen ten goede aan de kwaliteit en gezondheid van de vogels. punt uit.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-02-24 - 09:56:54 send message to leekgloster

Ik weet drommels goed waar ik over praat.
Dat de vogels nog duurder moeten worden is gewoon lulkoek.
Ik kweek nu al een aantal jaren vogels en doe dit altijd naar behoren.
Er zijn ook inderdaad mensen die puur en alleen voor het geld kweken ben ik helemaal met EWALS eens.
Maar omdan gelijk te gaan suggereren dat de vogels nog duurder moeten ?????????????????
Maar als je in vroomshoop 2 koppels putters koopt en ik reken mijn brandstof en ik ben dan voor 100 euro klaar of ik ga naar stiens waar ik 1 koppel voor 125 euro moet kopen vraag ik mij af hoe ze daar aan de prijzen komen.
En wat eten zulke vogeltjes nu in de week ze eten misschien voor 2 euro voer inde week.
Vogels houden kan duur zijn als je met allemaal middeltjes gaat beginnen boven het gewone voer(waar zij genoeg aan hebben)tja dan kun je verwachten dat ze de prijs omhoog gooien


jongsma
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-02-24 - 09:57:48 send message to jongsma

Beste LEEK GLOSTER,Dat u niet goed lezen en rekenen kunt is geen enkele schande,dat zijn er heel veel in Nederland.Wat leest u n.l. niet goed.Als ik bereid ben 50%van mijn verkoopprijs te betalen ,dan betekend dat,dat voor een span vogels van 125 euro 62,50 door mij betaald wordt. Dat is dus al 12.50euro meer dan dat u op de markt betaald [hoe zou dat toch komen?]IN GULDENS 28 PIEKIES.Zijn ze in Stiens nou helemaal gek geworden of klopt er iets anders niet ??Begrijp daarbij wel even DAT ALS EEN HANDELAAR GEPAKT WORDT MET ONECHT GERINGDE VOGELS, HIJ EEN BOETE KRIJGT VAN 10.000 EURO.Misschien begrijp je dan dat wij wel heel erg streng controleren, op originele nakweek.
Dus even over de prijsvorming verder.62.50 EURO BRUTO WINST.Af B.T.W. 25.00 EURO blijft over 37.50 euro Voor die 37,50 euro moet een deskundige medewerker text en uitleg geven over voeding ,karakter en ga maar door van de vogels die hij verkoopt Als u nou denkt dat de totaal kosten van een vogelverkoper minder zijn dan van een timmerman,loodgieter o.i.d.dan heeft u misschien enig idee ,wat dat praatje voorlichting aan uurloon kost.
Even voor de goede gang van zaken ,de blauwfazantjes kosten nu 25 euro p.paar maar dan wel uit de buitenvoliere.Dat prijzen schommelen is normaal in deze handel maar dat is met een krop sla ook .En wat de zebra vinken betreft,PROBEER EENS IETS TE KWEKEN WAT ECHT DE MOEITE LOONT ,DAN WIL IK JE WEL BELLEN OM DE JONGE VOGELS .Maar vergeet maar dat een handelaar het opslag magazijn is voor zebravinken kwekers.
Elke week ruil ik er honderden in en die gaan allemaal naar de handel voor wat ik er voor betaal.Hoop dat je nu beter begrijpt wat er zo al gebeurt voor prijsvorming.VR. GROETEN Jongsma
STIENS .


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-02-24 - 10:21:28 send message to leekgloster

ik denk dat dhr jongsma zelf problemen heeft met lezen en rekenen en alleen maar aan zijn eigen inkomen denkt.
In vroomshoop zit ook een handelaar en deze had de vogels allemaal goed geringd.
En deze vraagt toch ook géén 125 euro voor 1 koppel en hij heeft nog winst ook.
Dat jongsma de vogels voor zulke hoge prijzen wil inkopen in zijn eigen probleem maar laat de kweker er dan niet de dupe van worden.
En als ik een vogel koop ben ik van te voren al ingelicht over voeding en dergelijke en hoef ik geen tekst en uitleg van één van de medewerkers uit stiens.
Ik ga nu ook niet verder in discussie want dat is toch vechten tegen de beerput


jongsma
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-02-24 - 10:43:54 send message to jongsma

Beste Leek-Gloster.
Als u putters koopt bij een handelaar voor 50 euro dan MOET die handelaar daar 19% BTW.van afdragen dus 10 euro.dat houdt dus in dat als hij ze niet met verlies verkoopt, er hoogstens 40.00 euro voor betaald ,terwijl wij voor deze vogels graag 62.50 euro betalen.RA,RA,Wij hebben als handelaar altijd gedacht dat een kweker een goede prijs voor goede vogels behoort te ontvangen maar bent u het dus niet mee eens.En ondanks de hoge prijs die wij betalen hebben we een kronisch tekort aan deze vogels.Dit is dus met recht de wondere wereld van de vogels Vr. GROETEN Jongsma-STIENS


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-02-24 - 10:57:11 send message to gouldamadine

ik heb de "discussíe" gevolgd maar 1 ding snap ik niet
als jongsma meer voor een vogel betaald aan een kweker dan wat een kweker vraagt aan een particulier dan begrijp ik niet waar om deze kweker de vogels dan niet naar jongsma brengt als het dan toch om het geld te doen is 62,50 is toch nog 22,50 meer dan 40 euro dat was wel ong 50 gulden


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-02-24 - 11:42:01 send message to aws

Meneer Jongsma, ik blijf toch lekker bij mijn kaketoes en papegaaien ondanks het door u gestelde feit dat ik ze straks niet meer aan de straatstenen kwijt kan. En waarom is eigenlijk simpel, de prijzen liggen wat hoger maar de levensduur is vele malen hoger dan bij een excoot. Dus daar bespaar ik in de komende jaren al heel veel mee. Al moet ik maanden leuren met mijn vogels , ik ben een hobbykweker en hoef er zeker niet van te leven. Voor mij is het al leuk als ik mijn kosten van het voer terug verdien.

Dan het broeden.
Bij papegaaien en kaketoes is dat nu eenmaal een stuk makkelijker, ik spreek uit 20 jaar ervaring met beide soorten, laat staan dan nog wat een exoot kost aan levend voer als deze jongen hebben.
Het is al heelveel jaren zo dat er meer parkieten/papegaaien kwekers zijn dan exoten en dat zal altijd zo blijven, een cultuur verander je niet zomaar.

Leuren met papegaaien, het is al vele decennia zo dat als ik vogels wilt aanbieden aan de handel ze er net toevallig 1000 binnen krijgen en er dus niets voor kunnen geven. Maar als ik wat nodig heb is het toevallig altijd de laatste met gouden pootringen om en echte kweekgarantie en dus het veelvoudige van de normale prijs.

100% brutowinst maken ze in geen één bedrijfstak , alleen in de dierenhandel.



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede