Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Geschrokken van prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2005-12-01 - 23:16:37 send message to Frankies

Toevallig kwam ik op deze discussie.
Ik ben zelf vogelhandelaar, maar vooral vogelliefhebber uit België.
De marge bij detailverkoop lijkt idd groot; maar is zeker niet overdreven. En dat is dan de detailverkoop. Als wij wekelijks van een aantal kwekers vogels opkopen in augustus september hebben wij snel 500 vogels (kanaries, zebravinken, parkieten). Deze vogels kunnen wij in deze periode echt niet verkopen in detailhandel. Hier komt dus export aan te pas. Vroeger was export naar US nog interessant. Toen was 2 USD nog +/- 5 Gulden. Nu is 2 USD nog slechts 3,5 Gulden ....
De grote marges in de detailhandel zijn ook volledig terecht, want de meeste mensen beseffen echt niet welke vergunningen, infrastructuur je allemaal nodig hebt. Ikzelf krijg ook regelmatig een faktuur van de boekhouder. Hij vraagt mij simpel 50 Euro per uur. Als ik de uren tel die ik met mijn vogels bezig ben, verdien ik nog geen 5 Euro per uur; maar het is dan ook meer hobby dan beroep...
Ikzelf ben trouwens handelaar, maar kweek ook vele kwartels. Op de markt kan ik augustus, september dwergkwartels kopen van particulieren voor 5 Euro per paar. Ik zou dit met mijn kwartels ook wel willen doen. Maar in België heb je voor pluimvee nog een extra sanitaire vergunning nodig die jaarlijks 200 Euro kost. Om dit geld terug te hebben moet ik al 40 paar verkopen en den heb ik enkel mijn vergunning terugbetaald, zonder marge. Dus ik vraag 8 Euro per paar; zonder BTW heb ik dan ongeveer 6,5 Euro. Maar ik verkoop bijna niets omdat ik bijna het dubbele vraag dan mijn buurman partikulier, die dus helemaal geen vergunningen en boekhouders moet betalen.
In individuele gevallen lijkt het dat handelaars woekeraars zijn. Maar als je denkt dat het echt een goudmijn is, dan moet je er zelf aan beginnen en ook btw, vergunningen en zo betalen.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-03 - 22:57:23 send message to hdra

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Kortom laten we de koper gunnen dat hij een redelijk prijs mag bedingen en laten we de verkoper gunnen dat hij er wat aan verdiend. Laten we niet te zielig doen met al die berekeningen ik ken een aantal handelaren/winkels persoonlijk en die verdienen er echt wel een leuke boterham aan (volgens eigen zeggen). Maar dat mag van mij,dat doet de fietsenmaker toch ook. Is iemand je te duur dan zou ik adviseren ga naar een ander. Wij hobbykwekers kunnen er ook wel eens wat van als we eerlijk zijn. Ik heb zelf meegemaakt dat uit de handel mij jonge inka kaketoes voor 7000 euro werden aangeboden (inclusief test) En ik heb ook verscheidene aanbiedingen gehad van hobbykwkekers die mij tussen de 7 en 9000 euro vroegen.

Henk
Hobbykwkeker


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-12-03 - 23:09:16 send message to paccie

ja henk geld is geld en als je erin trapt pech gehad


reinder987
Website Member
Posts :18

Website Member
2008-09-26 - 19:06:55 send message to reinder987

beste mensen heb de discussie ff gelezen en wil ook ff meedoen
ben het eens met leekgloster dat de vogels bij jongsma aan de dure kant zijn. ik heb zelf vorig jaar bij jongsma putters gekocht voor 70 euro per stuk. daarnaast is er mij een pop verkocht voor een man (de kennis is dus niet optimaal). ben er pas na het kweekseizoen achter gekomen. dit is mischien wel eigen schuld maar ben beginnend vogelliefhebber en heb zelf in de winkel nog uitleg gevraagd over hoe ik kan zien wat mannen en poppen zijn. tuurlijk had ik er we over gelezen maar dan is het voor een beginner nog moeilijk. gelukkig heb ik bij het andere koppel wel geluk gehad en er jongen bij gehad vogels zijn later verkocht voor 50 euro. meer wilden de mensen echt niet geven. ik koop geen vogels meer bij jongsma in stiens, ben er achter gekomen dat ik via andere wegen goedkoper aan goeie vogels kan komen.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-09-26 - 19:25:54 send message to pietparkiet 10

aldoende leert men kijken kijken en nog eens kijken scheelt echt geld


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2008-09-26 - 20:30:06 send message to henkdelaat

Let wel op dat de cultuur vogels de juiste ringmaat hebben,anders krijg je grote problemen als ze komen controleren.(vogels kwijt + een boete).
Kijk ook op de Topic BESCHERMDE VOGELS IN BESLAG GENOMEN deze persoon was ook goedkoop met zijn putters e.d. en daar zijn al div kwekers hun vogels door kwijt geraakt en beboet die van of via deze man vogels hebben gekocht.



lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-09-28 - 11:54:58 send message to lapland

Het is inderdaad wel even slikken als je het vergelijkt met een aantal jaar terug maar dat had je toen Australie dicht ging ook toen schoten de prijzen ook zo om hoog, zag op de markt in Zwolle twee paar Geel kop troepialen ooit mee gekweekt in het verre verleden prijs toen 45 gulden per paar nu 750 euro het paar ,als het de portomonee het toe laat gaan ze er zeker komen je leeft maar een keer toch? en de zang van hun vond ik geweldig


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-11-16 - 11:34:09 send message to denegon

Ik ben ook een beedtje geschrokken van de prijzen ik heb 4 jaar geleden een koppel overjarige caiques (2 jaar oud) gekocht voor 400 euro het koppel.
Nu moet er voor een losse vogel 500 euro betaald worden. Het rare is dat dit nog betaald wordt ook.
De opmerking 'van ach dat verdien je toch terug als ze gaan kweken' lijkt me hier al niet meer van toepassing want voordat je een goed kweekkoppel hebt ben je 4 jaar verder met caiques.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij vraagt voor vogels en wat hij er voor wil betalen maar ik ben hier wel van geschrokken.
Als ik jongen heb bij de zwartkop caique worden ze voor 200 euro minder verkocht en dan vind ik dat ze netjes zijn betaald.
Maar ja dat is mijn mening


Te koop wegens succes volle kweek:

0-1 zwartkop caique 2008 (oranje dijen)
0-1 zwartkop caique 2008 (gele dijen)

Vogels zijn geringd, gesekst en helemaal compleet.
Ze komen niet van de zelfde ouders, zijn dus onverwant van elkaar.
In één koop, beide vogels voor 1000 euro.
Vaste prijs.




P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-11-16 - 12:18:53 send message to P.Rooth

Inka kaketoes doen al jaren een dergelijke prijs Passie dus erin trappen zoals u aangeeft dat Henk gedaan zou hebben is geen kennis van zaken/prijzen hebben

Inka's kosten 5 jaar terug al 7000 Euro en zie maar eens een stel voor minder te vinden .

Hetzelfde geld inmiddels voor veel vogels waar ik me over verbaas waaronder de tropen die sinds de importstop als raketten in prijs omhooggeschoten zijn .

Is er een importstop waar ter wereld dan ook gaat de prijs omhoog als er grote vraag blijft .

Is er geen vraag daalt de prijs gewoonlijk .

Gewoon niet zo moeilijk doen vind iemand de prijs aanvaardbaar is dat zijn/haar zaak .

Paul


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-11-16 - 12:35:22 send message to lapland

Zo is het Paul


Adrie Jonkers
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-11-17 - 12:35:44 send message to Adrie Jonkers

Beste mensen, ik lees de berichten over de vogelprijzen op het juiste moment. Al enkele weken probeer ik aan de weet te komen, wat een eerlijke vraagprijs is voor: pop diamantvink isabel geringd 2008 natuurbroed zit buiten, goed uitziend en fors. Adrie Jonkers.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-11-17 - 21:36:34 send message to Rik

quote
In één koop, beide vogels voor 1000 euro.



Da's duur. Zeker vergeleken met het koppel witbuikcaiques dat wordt aangeboden voor €1.200,--
Deze vogels hadden inmiddels dan al zo'n €3.600,--moete kosten.

Momenteel is er veel nakweek en wordt Marktplaats overspoeld door ex-huiskamervogels van 1 jaar oud.




Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede