Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Takken voor papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-23 - 11:29:37

Op de site van Pakara staat:
Takken van diverse bomen (esdoorn, fruitbomen, wilg, eik, beuk) zijn geschikt, maar mijdt takken van giftige soorten als bijvoorbeeld taxus en goudenregen. Gebruik geen takken die bespoten zijn met chemicalien.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-25 - 16:59:22

Allemaal bedankt voor de tips en ook de aabieding.

Ik heb onlangs ook bamboe in een ton gezet. Wat een mooi gezicht om de kaketoes aan de stevige takken te zien zwiepen. Zijn overigens gek op bamboe.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-05-25 - 17:33:07

quote
Welke takken mag men absoluut niet geven?

Wat echt niet kan zijn takken wan eiken. hier zit een stof in die op lange termijn schade kan toerichten aan je vogels.

Takken van denne (met die lange naalden) bomen heb ik al vaker gezien dat ze die in volieres hangen.

groetjes Egon


Fam. LIEVENS
Geroyeerd
Posts :24

Geroyeerd
2007-05-27 - 20:34:38

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Mijn kaketoes krijgen regelmatig wilgentakken. Nu is hier meestal in mijn omgeving moeilijk aan te komen. Moet het dus meestal kopen. Mijn vraag welke alternatieven zijn er


Wilg is voor vogels wel degelijk het beste alternatief.
Bevat het juiste subtype hemicellulose, verder mooie fracties salicylzuur en tal van nuttige flavonoide verbindingen en andere bioactieve stoffen waar vogeldarmpjes heel blij van worden.

Zoals hierboven reeds gesuggereerd is berk het alternatief wat het meest voor de hand ligt.

Natuurlijk kunnen takken van fruitbomen ook, hoewel de nuttigheid voor vogels op biochemisch vlak daarvan al een stuk minder is. Beter is dan de strak gesloten bladknoppen van fruitbomen.

Wil je een constante voorraad wilg opbouwen, steek dan enkele wilgetakken in de grond, best op middelzware en vooral vochtige grond. En wacht een jaartje of twee.

Lester


O nog vergeten : de harsen van de meeste spar, den en conifeersoorten hebben overigens ook een aanzwengelend effect op het immuunsysteem van de vogel.


(niet ter zake doende link verwijdert)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast


Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede