Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wat moet ik hier nu mee!? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Wat moet ik hier nu mee!?
ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-27 - 19:21:57

Hoi allemaal,

Zoals sommige van jullie wel weten heb ik een eigen website en mensen die dat willen kunnen daar een advertentie plaatsen. Iemand heeft mij het volgende bericht gestuurd met de vraag of dit geplaatst kon worden: (Niet afhaken, even doorzetten na de "Nederlandse vertaling")

> Gezonde en goede kijken die ara papegaaien te koop, goed getrainde prat en temde met een mooie familie te leven, bevrijd van enig ziekte en bevrijd ook van het HN5 virus, deze vogels zijn wens die door ons getraind wordt om met kinderen en andere dieren deze papegaaien zijn bekwaam van commissaris van sociale zaken 4000 woorden te leven, zullen met een goed geventileerde kooi komen indien interesseerde, post ons steunen
>
>
> healthy and good looking talking macaw parrots for sale, well trained and tamed to live with a lovely family,free from any disease and also free from the HN5 virus, these birds are will trained by us to live with kids and other animals these parrots are capable of keeping 4000 words, will be coming with a well ventilated cage if interested do mail us back


Klinkt niet echt betrouwbaar hè? Om nog maar niet te spreken over de belabberde vertaling.
Ik vraag me eigenlijk af of het uberhaupt mogelijk is een ara zoveel woorden te leren?
Ik heb de advertentie niet geplaatst. Volgens mij zit er een luchtje aan. Graag jullie bevindingen.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-27 - 19:31:49

Deze meneer staat op behoorlijk wat site. Dan weer zogenaamd uot nederland, dan weer uit Engeland etc . Boodt laatst ook hyacint aan voor 500 euro hahaha. En of je eerst maar even geld wilt overmaken. Vraag hem maar even na referenties hahaha. Nee duidelijk een oplichter

henk


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-27 - 19:34:05

Nouja hij zegt ook niet dat ze 4000 woorden spreken al .. alleen dat het mogelijk is ..

Vreselijke vertaling inderdaad en dat van die 4000 woorden vind ik een beetje een lokkertje wat niet echt waar gemaakt is .. maar da's mijn idee..

Verder hangt het er toch voornamelijk vanaf wat voor advertenties je normaal gesproken toelaat op je website .. het is eigenlijk gewoon een advertentie met aangeboden vogels , alleen in een wat belabberde versie wink ;)


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-27 - 19:44:12

Een van mijn vereisten is dat de advertentie in normaal ABN geschreven moet zijn. Hij valt ook niet direct af omdat hij vogels aanbied of omdat ik twijfel aan zijn praktijken, maar meer omdat de advertentie op generlei wijze aan mijn, niet veeleisende, eisen voldoet.

Ik lees dus dat deze man op allerlei website al voorkomt en dat hij wordt bestempeld als oplichter. Dat is precies wat ik weten wil, want om nou zomaar iemand te bannen is mischien een beetje overdone. Maar dit soort mensen wil ik niet op mijn website hebben dus... volgens mij gaat het hierop neerkomen: Bannen die handel.

Vind het ook een beetje raar dat als je zou betalen en een mailtje stuurt, dat hij dan even een Ara opstuurd, alsof het de Wehkampgids is! Het is uiterraard nog maar de vraag of je de vogel daadwerkelijk krijgt.

Wouter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-27 - 19:46:38

nou als dat al 1 van je vereiste was was je er snel mee klaar toch laugh :Dwink ;)


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-27 - 19:54:16

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

laugh :D Ja was ik ook, maar ik wilde weten hoe anderen over deze advertentie denken en vooral wat de intenties zijn van deze man. Ik zou waarschijnlijk wel akkoord gaan met een advertentie in goed Engels, desnoods vertaal ik 'm zelf nog even. Maar als andere mensen deze man al vaker tegen zijn gekomen met "aparte" advertenties. Dan blok ik even zijn ip-adres. Hij kan mij dan ook niet meer mailen, dus dan zijn we daar ook weer vanaf, ja toch?

Trouwens, denken jullie dat het zin heeft deze man eens subtiel aan de tand te voelen over zijn praktijken en handeltje in Ara's met een mailtje?


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-27 - 20:14:01

hier in ned is het nog zo je bent onschuldig tot het tegendeel is BEWEZEN


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-27 - 20:22:36

Piet

Als ik jou was zou ik er dan een bestellen , probeer het maar eens uit. Hierin Nederland geld ook een gewaarschuwd mens teld voor tweehappy :)

Hier onder andere een mailtje van deze meneer:
hier, de vogel sturen en het is vervoer zal kosten 350 euro.goed
indien okay met u post mij steun met de sex en hoe veel u wil.goed
hier zijn sommige papieren van de vogels u een blik aan het kan
hebben, voorziet ook mij van uw adres bijgevolg dat ik Papieren in uw
naam.wanneer doen spoedig u nodig hebt de vogels? goed zal wachten van
u te horen


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-27 - 20:29:06

wat zal ie een tevreden vrouw hebben laugh :D


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-27 - 20:30:44

Weer lekker "Nederlands" zie ik.

quote
mij steun met de sex

laugh :Dlaugh :D Ik weet het niet hoor...

Nee ik zal nooit zo'n vogel bestellen. Bovendien heb ik daar het geld niet voor. Ik zou alleen subtiel proberen zijn eigen praktijken te laten toegeven, maar als dit ook in zijn eigen taaltje gebeurt kan ik er toch geen wijs uit. In Nederland is het zeker zo dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is, dat wil echter niet zeggen dat ik met een aankoop het tegendeel wil gaan bewijzen.

Het is volgens mij wel een kick als je deze man op z'n bek kan laten gaan doordat ie zijn eigen ongure pratijken toegeeft.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-05-27 - 22:02:59

Dat vertalen is gewoon letterlijk uit een woordenboek overgenomen.
Zo word 'mail' post en "good looking" goed kijken etc etc. Die comisaris van sociale zaken staat er wat vreemd tussen.
Met een woordenboek zou ik bvb een advertentie net zo schrijven in het noorslaugh :D en 'je snakke ikke norsk'


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-05-27 - 22:52:30

De stijl lijkt ook van toepassing in deze advertentie waarin (illegaal!) aapjes worden aangeboden:

http://www.allerlei.nl/1669/



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-27 - 22:59:54

ach wat sneu die kleine ukjes zeg sad :(


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-27 - 23:16:45

Goed gevonden!! Hetzelfde e-mailadres is van toepassing. Het gaat hier waarschijnlijk om dezelfde man. Wat erg van die aapjes! Niet dat het verhandelen van Ara's als Wehkampgidsen niet erg is, maar een handeltje in Capucijnerapen is toch wel bizar.

Deze man mag hier niet mee doorgaan. Hij komt er gewoon mee weg!

Wouter.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-05-27 - 23:17:15

Ja , betrouwbaarheid is natuurlijk altijd wel een grote vraag.
De Engelse tekst ziet er prima uit,maar het "Nederlands" geeft nou niet precies weer wat er wordt bedoeld.
De betreffende persoon kan beter de advertentie in het Engels zetten of anders een juiste vertaling daarvan.
Vriendelijke groeten
Antoni


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-27 - 23:23:56

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik heb hier nog een advertentie van deze man:
http://www.wattedoen.be/emmanuel-61707.shtml

Opvallend is dat deze man steeds onder dezelfde, al dan niet valse, naam gebruikt. Echter geeft hij steeds een ander adres op. Wel geeft hij steeds hetzelfde telefoonnummer op. Raar!




Ahhhh... dit is echt te zielig! Deze beestjes horen niet bij mensen in huis. Het zijn buitenbeesten die niet in een huiskamer tussen de mensen horen op ge groeien. Vreselijk zielig. (Deze foto's komen van een advertentie die door een andere adverteerder is geplaatst, maar welke opvallend veel taalovereenkomsten vertoont met onze "Emmanuel".)



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede