Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ik heb weer vragen ;-) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ik heb weer vragen ;-)
Miranda__
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-05-29 - 10:48:27 send message to Miranda__

Mijn vraag is eigenlijk hoe zit het met het ringen van vogels. zijn daar regels aan verbonden? moeten de vogels allemaal ook ergens aangemeld worden dan? ik heb gewoon vinken. en wat roodruggen.
De voliere plannen zijn even in de wacht gezet. omdat we eigenlijk niet zeker weten waar we die dan willen plaatzen. En ik heb nu drie behoorlijk grote kamervolieres. Dus het zit wel goed zo voorlopig.
Groetjes Miranda.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-29 - 11:00:43 send message to tonnl

quote
ik heb gewoon vinken. en wat roodruggen

Bij roodruggen is ringen niet verplicht, wel nuttig.
Bij vinken (inheemse dus) is ringen zeker verplicht, die mag je zelfs niet ongeringd houden.
Zie de site van de bond (wwwnbvv.nl). Een stukje daaruit:
Voor Europese cultuurvogels, hybriden/bastaarden daarvan en andere beschermde vogels als genoemd in bijlage 1 geldt de wettelijke regeling. De belangrijkste bepalingen zijn:
• U moet gebruik maken van het originele, wettelijk voorgeschreven bestelformulier
• Het formulier moet door het lid worden ondertekend.
• Formulieren die per fax of e-mail worden verstuurd, zijn geen officieel bestelformulier meer en worden niet in behandeling genomen.
• Op het bestelformulier moeten de Latijnse vogelnamen worden gebruikt.
• De ringmaten zijn wettelijk voorgeschreven, het zijn maximale maten. De algemene regel blijft gelden dat de ring bij volwassen vogels goed passend en niet afschuifbaar mag zijn.
• De ringen moeten zijn voorzien van een breukzone, NL aanduiding en ringmaat.
• De bond is verplicht de ringenadministratie in te zenden naar de controlerende dienst van het ministerie LNV.



Miranda__
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-05-29 - 11:05:52 send message to Miranda__

ohwjee. ik heb vinken die geen ring hebben, heb ik zo ook gekocht. wink :) dat betreft mijn staalvinken. Maar als ik het goed begrijp moet ik me dus gaan aanmelden bij een vereniging. en daar ringen bestellen voor mijn jonge vogels.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-05-29 - 11:31:48 send message to Niltava

Staalvinken zijn niet europees en hoogstwaarschijnlijk heb je import vogels.
Vandaar ook geen ring. Deze staalvinken broeden zelf niet maar leggen hun eieren in de nesten van vuurvinken. Ze gooien de jongen er niet uit zoals de koekoek.
Om ringen te verkrijgen voor europesen hoef je niet lid te zijn volgens mij(is wel handig) van een vereniging. Je moet de ringen daar wel bestellen met alle regels die daaraan(terecht) verbonden zijn.


Miranda__
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-05-29 - 11:49:25 send message to Miranda__

Oke, bedankt voor de informatie.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-29 - 14:48:18 send message to theelepeltje

Je hebt zeker geen koppel Vuurvinkjes? En waarom noem je een Staalvink een gewone Vink? Dit zijn twee hele verschillende soorten hoor.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-29 - 15:02:21 send message to natasja

ze zegt toch niet dat het gewoon vinken zijn , ze zegt dat ze gewoon vinkjes heeft..



Miranda__
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-05-29 - 15:05:47 send message to Miranda__

Ohwjee! weten we gelijk waarom je theelepeltje heet. Ja ik wist dat hoor. ik heb het wel vaker over mijn vinken zonder dat ik eerst de hele voliere opnoemwink :)En Vuurvinken heb ik niet nee. Maar echt hard opzoek ben ik ook niet hoor. Ik heb ook niet de indruk dat ik ze gemakkelijk zou vinden. Ik zie het wel. als het lot wil dat ik er vuurvinken bij heb kom ik ze wel tegen, hahahaa. Ik ben toch van mening dat als ik echt op een zinvolle manier staalvinkjes wil kweken dat ik dan meer koppels, en meer ruimte nodig ben. Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. kom ik ze wel tegen zorg ik wel voor ruimte. Maar das niet aan de orde dacht ik, toch?


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-29 - 15:07:59 send message to ZGHKIL

Een Babylonische spraakverwarring! laugh :D


Miranda__
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-05-29 - 15:29:39 send message to Miranda__

javascript:smileyInsert(topicform.message, 'wink ;)');
Wink wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede