Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > plukken van de jongen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2007-06-12 - 18:38:26 send message to mreyder

Een kweker (ook een die niet voor het geld kweekt) kan die vogels niet houden, want je kunt er niet mee kweken! Jonegn waar de stoppels doorkomen worden al geplukt: die kun je niet in een kooi zetten zodat de ouders ze door de tralies voeren: ze zijn te jong daarvoor, de pop moet ze warm houden. En een gezelschapsvoliere is geen oplossing: Veelkleuren zijn geen vogels voor een gezelschapsvoliere, ze worden agressief zodra ze broedrijp worden: iemand met een gezelschapsvlucht zulke vogels schenken is pas laf! Bovendien: als je goed gelezen had, had je begrepen dat ik de handelaar het plukverhaal erbij vertel! Maar dat ik meteen ook er van uitga, dat het de potentiele koper er niet bij verteld wordt! Heeft geen zin om deze discussie verder te voeren, we worden het hier toch niet over eens.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-06-12 - 19:15:13 send message to dooren

Ik lees tussen de regels door, je gaat er vanuit dat de handelaar het niet verteld, dus dan moet je het niet doen als je weet dat jouw verhaal toch niet wordt doorverteld. Kortom niet je handen in onschuld wassen terwijl je weet dat met jouw informatie niks gebeurd.

Bovendien is het onzin dat ouders niet door de spijlen of gaas heenvoeren of dat jongen dit niet snappen. Ik doe dit al jaren met mijn vogels. Als ouders plukken gaan ze op een moment ook niet meer op de jongen zitten en dan koelen ze ook af zonder veren.

En waarom moet je er mee kweken, toch niet voor het geld, je bent toch een echte liefhebber die ook graag andere helpt.

Ik heb hier ook wel koppels die al 5 jaar niet kweken maar ik vind deze gewoon mooi dus so what!

We hoeven het niet eens te zijn want ik zie ook wel dat dit moeilijk kan met zulke manieren van denken en doen. Onderling moet je respect hebben naar de liefhebbers toe, je zou zelf ook niet willen dat je een plukkoppel werd verkocht.

Eerlijk duurt het langst, breng ze dan maar naar het NOP.
Gert



mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2007-06-13 - 08:49:58 send message to mreyder

Naar het NOP: waar ze uiteindelijk ook weer de handel ingaan? We kennen allemaal de verhalen van de grote aantallen Grijzen die daar zitten en opeens een tijdje later bijna allemaal weg zijn. Maar goed: dat is een ander verhaal. Ook ik lees tussen de regels door Gert: "je bent toch een echte liefhebber die ook graag andere helpt"==> dit komt er wel heel sarcastisch uit. En dat toontje (belerend en spottend) irriteert me mateloos. "Ik heb hier ook wel koppels die al 5 jaar niet kweken maar ik vind deze gewoon mooi dus so what!" Je weet net zo goed als ik, dat als je een koppel als dit dat dus wel broeden wil, het broedblok bv ontneemt, dat het dan oorlog wordt: de man jaagt de pop meedogenloos door de voliere. Koppels die niet willen kweken: daar heb ik geen probleem mee: mijn Jardines hebben 13 jaar gewacht voor ze een jong gaven, m'n Groenvleugel Koningsman heeft zich nooit (3 poppen gehad) voortgeplant, ik heb 'm bijna 25 jaar gehad (ging uiteindelijk van ouderdom dood).

"Onderling moet je respect hebben naar de liefhebbers toe"==> Hmm: het toontje van je posts naar mij toe getuigt anders helemaal niet van respect: belerend, spottend. Dit is m'n laatste post in deze thread, het wordt een welles-nietes-verhaal en daar heeft geen van de lezers iets aan. Zal me in het vervolg beperken tot lezen van de forumposts en het reageren maar aan anderen nalaten. Ik kan mezelf 's ochtends in de spiegel recht in m'n ogen kijken, vraag me af of jij dat met je dubbele moraal over respect ook kunt.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-06-13 - 09:15:34 send message to dooren

Dan laat je ze gewoon thuis broeden op kunsteieren dan kun je ze gewoon lekker zelf houden en zit een ander niet met jouw "verkeerd" koppel te kloten.

Wat een smoesjes zeg, en nu ook nog de zaak een andere wending geven, basis is gewoon dat je je eigen rommel niet aan een ander moet verkopen.

Probeer dan niet een leuk te doen naar anderen, je zou als beginner jouw afdankers kopen zeg.
Wat een instelling Ba.
Gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-06-13 - 10:56:10 send message to ParkietenPeter

Op dit punt aangekomen vraag ik mij af of dit topic nog gaat over het oplossen van het vraagstuk of de wending heeft gekregen om heen en weer verwijten te maken omdat men het niet eens is met elkaar. Dit hoeft natuurlijk ook niet.

Het is echter niet goed om de ander insinuaties in de schoenen te schuiven die ik er echt niet uit kan halen. Gaande weg de discussie voert dit echter wel de boventoon en gaat de essentie verloren.

Het is te bedenken dat het niet leuk is voor lezers en zeker ook niet voor de vraagsteller, waarom reageert hij anders niet meer, om zijn vraag zo om zeep zien gaan en er eigenlijk geen deugdelijke oplossingen meer aangedragen worden.
De waarde van deze vraagstelling is verloren aan het gaan om het te bewaren in een archief.

Het moge duidelijk zijn dat niet iedereen op dezelfde manier omgaat met de 'kneusjes' en dat het altijd goed is of het nu een particulier of een handelaar betreft te realiseren dat een goed kweekkoppel nooit maar dan ook nooit verkocht wordt. Als het een echt goed kweekkoppel is geef je het door aan een bevriende kweker, al of niet voor geld.

Als iemand nog een oplossing kan aandragen voor het probleem van plukken in het blok dan graag, verdere discussie lijkt mij beter te beeindigen.

De aangedragen oplossing is een beproefde oplossing en dus het overwegen wel waard.

VERDER ON TOPIC.

ParkietenPeter


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-06-13 - 11:12:45 send message to mijnkaketoes.nl

Je zou gewoon diagonaal gaas tussen de jongen en ouders kunnen plaatsen. De ouders voeren dan door de tralies (19x19mm.)

let op de jongen moet oud genoeg zijn om te "begrijpen" dat ze moeten bedelen aan het gaas.

Dus goed in de gaten houden desnoods later het gaas terug plaatsen al je te vroeg bent.

Werkt bij mijn loris uitstekend.
Gert

Hier werd volgens mij de oplossing al gegeven.

Verde bestaat er in de handel een soort spray (weet helaas de naam niet meer) wat je op de veren van de jongen kunt spuiten (net als bij nagelbijters) en dat vinden ze echt niet lekker.

Groet

Henk


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-06-13 - 12:59:01 send message to dooren

Wat we met een goed kweekkoppel doen is wel bekent, vasthouden en nooit verkopen.

Echter een koppel met onhebbelijkheden moet men niet afdanken aan derden, of dit nu handel is of niet.

Het is toch typisch dat men b.v. handelaren vervloekt om de slechte kwaliteit die men levert, en vervolgens vergeet men dan in de spiegel te kijken wie deze slechte kwaliteit levert.

Het vervolgens roepen van nou-nou en poe-poe maakt hier dan ook weinig indruk.

Ik hoop alleen dat mensen hiervan leren door zulke zaken aan de kaak te stellen, onze hobby wordt zodiende verpest.
Gert


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-06-13 - 13:18:42 send message to irri

hoi die spray heb ik laatst ook besteld, de naam is: Forto antipick, is online te bestellen, en die spray werkt ook goed, er wordt niet meer geplukt.

groetjes marjan



ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2007-06-16 - 22:36:42 send message to ubels1

ik ga het proberen met het gaas.
maar wat is het beste moment hier voor.als de ouders net beginnen met pikken of al eerder
want soms zit er wel 10 dagen verschil
tussen de eerste en laatste jong.
en weet iemand ook wat die spray kost.


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-06-17 - 13:21:13 send message to irri

hoi, je hebt 100ml voor 7,95 en 200ml voor 12,50, het is te vinden en te bestellen bij hoca als je gaat googlelen kom je het wel tegen

groetjes marjan


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-06-17 - 13:21:14 send message to irri

hoi, je hebt 100ml voor 7,95 en 200ml voor 12,50, het is te vinden en te bestellen bij hoca als je gaat googlelen kom je het wel tegen

groetjes marjan



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede