Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kanariejong (man?) die babbelt als een parkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kanariejong (man?) die babbelt als een parkiet
chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-06-11 - 18:17:14 send message to chrislaevers

Ik heb twee kanariejongen weggevangen uit de volière. Ze zitten nu binnen en zijn ongeveer 40 dagen oud. Eén van de twee babbelt als een grasparkiet en krijst ook als een parkiet. Hij kan nochtans het mooie gezang horen van de vader in de volière. Zijn dit puberale stemoefeningen of gaat dit zo blijven?
Een lid van mijn vereniging die met kanaries kweekt zei me dat ik een zangman uit het zicht naast de jonge kanarie moest plaatsen maar is dat wel zo? De deur staat open en de geluiden uit de volière (11 soorten vogels) zijn hoorbaar tot binnen. Hoe moet ik dat bizar gebabbel en gekrijs interpreteren? Misschien doen alle jonge kanaries dat wel op die leeftijd. Ik weet het dus niet.
Dank bij voorbaat voor toelichtingen die me wijzer maken.
Christine.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-06-11 - 18:48:37 send message to cocobar

Ik denk dat ie nog de baard in de keel heeft en straks zal zingen als een echte kanarieman...Al doende leert men en oefening ... happy :)


Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2007-06-12 - 14:37:59 send message to Enrico

Hoewel ik weet uit ervaring dat kanaries ook kunnen imiteren. Zo heb ik ooit een kanarie gehad die perfect een toon van een toestel kon nabootsen (ritme en toon). Dus misschien is die 'verborgen leraar' zangkanarie nog niet zo'n slecht idee om zeker wat zang in de kamer te hebben.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-06-13 - 14:51:49 send message to vlindervogel

Ik denk ook dat het vanzelf over zal gaan, maar is het niet zo dat kanaries leren door nabootsing? In dat geval lijkt het me idd wel handig dat ie anderen kan horen. Mijn kruising kapoetssijs kanarie heeft een poos met bergastrildes in de volière gezeten en die kan de zang van het bergastrilde mannetje nadoenrazz :p



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede