Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Kunnen kanaties tegen varens ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kunnen kanaties tegen varens ?
De Fret
Website Member
Posts :3

Website Member
2007-06-13 - 18:11:43 send message to De Fret

Goedendag gevleugelde vrienden,

Ik zit met een groot probleem. Mijn kanaries hebben last van bloedluis, nu las ik dat een varen de bloedluis tegen kan gaan. Is dit zo, en kunnen kanaries überhaupt wel tegen varens ?

(Ik weet niet zeker in welk gedeelte ik mijn bericht moest plaatsen, ik hoop dat dit de goede sectie is )

Alvast bedankt voor uw antwoord(en)!



chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-06-13 - 19:33:35 send message to chrislaevers

Hallo,
Er zijn verschillende zaken die de bloedluis kunnen voorkomen, zoals tabaksbladeren en misschien de varen ook, ik weet het niet.
De varen zal in elk geval de bloedluis niet doden. In het beste geval zal de luis op afstand van de varen blijven.
Ik kan niet spuiten in mijn volière en laat regelmatig een portie levende roofmijten los. Zij jagen namelijk op de bloedluis en eten die op. Deze roofmijt is totaal onschadelijk voor de vogels.
Het is ook interessant om te weten wanneer de bloedluis toeslaat en diens meer.
Alle verhelderende info kan je vinden bij Refona.nl. Zij leveren ook de roofmijt.
Hopelijk krijg je nog meer reacties.
Christine.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-06-13 - 20:41:41 send message to Rogert

Denneboompjes schijnen ook te helpen tegen luis. Als de vogels in de dennen zitten blijven de luizen aan de hars die de 'den' uit scheid plakken. Oude kerstbomen kun je daarom goed recyclen in bijvoorbeeld het kippenhok.

De werking van varens weet ik ook niet, ik weet wel dat de vogels er niet aan dood gaan.


Calimero
Website Member
Posts :17

Website Member
2007-06-13 - 22:05:03 send message to Calimero

een vraagje? werken deze roofmijten echt tegen bloedluizen? want ben er nog niet echt van overtuigd happy :) als je voliere echt vol bloedluizen zitten dan gaan de roofmijten aanwezig blijven tot alles echt weg is? want heb gehoord van een kweker die bloedluis had samen met roofmijten en dat er evengoed nog bloedluis in zijn kooien was? iemand goede ervaring met roofmijten dan?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-06-14 - 00:35:44 send message to tonnl

Ik heb een tijdje varens gehad in de binnenkooien, geen probleem met de vogeltjes. Helaas stonden ze kennlijk iets te donker of te droog want de varens zijn niet meer. De vogels wel gelukkig. happy :)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-06-14 - 13:01:31 send message to chrislaevers

De hoeveelheid roofmijten speelt een rol en de manier waar en hoe je ze in de ruimte plaatst. Ze moeten bijvoorbeeld twee weken lang vochtig worden gehouden; zomaar uitstrooien is geen oplossing.
Eventueel kan je die vraag richten aan Refona. Ik heb al tweemaal een vraag gericht specifiek voor mijn situatie en ze hebben me zeer correct geantwoord.
Broednesten of broedblokken kan je na gebruik natuurlijk uit de vogelruimte nemen en grondig bespuiten met een middel.
Als je de vogels kan verplaatsen, kan je de hele kooi onder handen nemen, maar als ze aan het broeden of aan het voederen zijn kan dit niet.
Verwar de bloedluis ook niet met de vederluis en de vedermijt. Deze twee laaatsen zitten constant op de vogels (ook tijdens de dag) terwijl de bloedluis overdags schuilgaat in kieren en spleten en 's nachts te voorschijn komt om op de vogels te gaan zitten.
In de nesten vindt de bloedluis natuurlijk een schuilplaats zodat die niet ver moet gaan om bloed te zuigen (jonge vogels).
Of de roofmijt ook de vederluis en de vedermijt opeet (mijn vraag aan Refona), hebben ze niet bevestigd. Ze vroegen het zich ook af en hadden aanwijzingen die in die richting gingen maar ze gingen dat onderzoeken om zelf zeker te zijn en uitsluitsel te kunnen geven.
Combinatie spuiten en roofmijten gaat niet omdat de roofmijten niet bestand zijn tegen de toxische stof.
Heb je de info op hun site al gelezen?
Hopelijk krijg je nog meer reacties van mensen die al meer en langer ervaring hebben.
Christine.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede