Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mannetje of vrouwtje, wie kan mij helpen?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mannetje of vrouwtje, wie kan mij helpen??
Loesje
Website Member
Posts :43

Website Member
2007-06-14 - 17:42:36 send message to Loesje

Hallo,

Ik heb een grasparkietje van net 2 jaar oud. Ik dacht altijd dat het een mannetje is, vanwege zijn vaak lichtblauwe washuid. Maar zijn (of haar) washuid is ook wel een bruinig, en dan na een tijdje (bijvoorbeeld als ik veel tijd heb om hem veel aandacht te geven) toch weer lichtblauw. Kan het zijn dat de washuid bruinig is omdat hij zich niet goed schoonmaakt (door verveling) en dat het dus viezigheid is??
Ik weet niet of het echt een mannetje is, of dat het toch een vrouwtje is. Ik kan geen foto plaatsen, maar (hij of zij) is geel, met vage grijze streepjes op de veren, en blauwe wangetjes.

Ik wil graag een jong grasparkietje erbij nemen, want die van mij verveelt zich. Maar ik wil GEEN nestje, dus een mannetje en vrouwtje zijn niet zo handig.

Trouwens, als je een mannetje en vrouwtje hebt, en je plaatst GEEN nestblokje, krijgen ze dan ook geen jongen??

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

gr. Loes


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-06-14 - 18:04:06 send message to tonnl

Als er echt blauw in de snaveldop zit zal het toch wel een mannetje zijn.
Je kunt er ook makkelijk een mannetje bijzetten, 2 mannetjesparkieten gaat bijna altijd goed samen.
Zonder nestkast legt een pop soms wel eieren maar die kun je gewoon weggooien, dan krijg je geen jongen.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-06-14 - 22:22:11 send message to pietparkiet 10

poppen hebben ook wel blauw maar poppen hebben rond de neusgaten wit zitten en mannen heb dat niet die hebben meer roze en anders moet je even foto sturen naar mij van de voorkant dan zeg ik het je wel en nee als je geen nestkast geeft ook geen jonge



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede