Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe Grijze roodstaarten koppelen? (advies) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe Grijze roodstaarten koppelen? (advies)
markricardo
Website Member
Posts :47

Website Member
2007-06-18 - 15:45:49 send message to markricardo

Ik heb een grijze roodstaart man welke buiten in een nieuwe voliere komt en kan daar een pop bij kopen,maar nu wilde ik van de ervaren liefhebbers onder ons graag weten hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Zelf denk ik er aan om man en pop eerst gescheiden te houden,maar wel naast elkaar met een tussenpaneel voorzien van gaas,of zou ik ze beiden tegelijk in de voliere kunnen plaatsen?
Dit wordt m'n eerste koppel Grijzen dus heb geen ervaring met de beste manier van nieuwe koppels samen te zetten.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-06-18 - 16:00:33 send message to mootje

Man en pop, gelijktijdig in de voor hun nog vreemde volliere zetten.
Je ziet verder snel genoeg of het klikt of niet.
Niet te snel ingrijpen, als ze elkaar ff op de plaats zetten.

groetjes Monica.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2007-06-18 - 16:31:52 send message to kakatoe

het aller beste is nog dat ze hun eigen partner kunnen uitkiezen,maar dan moet je wel meerdere koppels geld en een grote voliere hebben
en anders gewoon bij elkaar in de vlucht doen en dan goe achtgeven wat ze naar elkaar gaan doen


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-06-18 - 16:54:56 send message to johanblok

Ik zou ze direct bij elkaar zetten, maar wel in een voor allebei nieuwe vlucht!


markricardo
Website Member
Posts :47

Website Member
2007-06-19 - 17:22:19 send message to markricardo

Ok,dan denk ik dat ik ze beiden direct bij elkaar plaats.
Is het verstandig om ze in het binnenverblijf los te laten en de schuif naar de buitenvoliere nog even dicht te houden zodat ze binnen een vertrouwde plek creëeren waar het voer en water staat voor een dag of twee?Of gewoon binnen los laten en de schuif open houden?Ik wil ze 's nachts wel graag in het binnen verblijf hebben,dit geeft mezelf een "veiliger" gevoel,ook voor evt. "noodweer" hagel,wind,etc.


R.D.
Website Member
Posts :44

Website Member
2007-06-19 - 19:31:01 send message to R.D.

Ik zelf laat de vogels meestal een week wennen in hun nieuwe binnen verblijf, zodat ze daar een verborgenheid kunnen crieëren. En na een week ze pas naar het buitenverblijf kunnen. En zeker als je ze s'nachts naar binnen wilt hebben. Mijn ervaring is tot nou toe nog altijd geweest, als ik dat op deze manier doe, dat de vogels als het donkerder begint te worden ze vanzelf naar het binnenhok gaan waardoor ik daarna de kleppen dicht kan doen.In het begin gaan de vogels dan wel als je in de buurt komt naar binnen, maar die gewenning heeft ook tijd nodig doordat de vogels je beginnen te kennen. Zeker bij papegaaien.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede