Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > leesvoer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : leesvoer
Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-06-20 - 14:02:05 send message to Daniel

hey iedereen ik reis iedere dag vrij veel met de trein en ik zit dan vaak te lezen (of als ze er zijn naar interessante gesprekken te luisteren shocked 8O) en heb net "on the wing: to the edge of the world with the peregrine falcon" van tennant uit. En was benieuwd of iemand meer leesvoer kan aanraden dat direct of indirect iets met vogels te maken heeft (dit verhaal was meer avonturenverhaal dan een vogelboek) heb hiervoor ook al "the spix macaw or the race to safe the worlds rarest bird" en een boek over de ivorybilled woodpekker gelezen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-20 - 15:04:20 send message to Karel

Ik kan je "Zoals de valk haar bellen" van Phillip Glasier aanbevelen.
Oorspr.titel: As the falcon her bells

In dit al wat oudere boek beschrijft deze pionier op valkerijgebied, op een verhalende en avontuurlijke manier zijn ervaringen met deze en andere vogels.
Geen literair hoogstandje maar wel goed en leuk leesbaar.



roffel
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-06-20 - 15:35:25 send message to roffel

heb je de bijbel al gelezen?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-06-20 - 16:15:47 send message to Daniel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

As the falcon her bells is besteld (lang leve de antiquariaten voor oude boeken happy :) )


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-06-20 - 16:21:16 send message to Daniel

ps had ook zijn boek falconry and hawking besteld maar de levering vanuit de vs kost nogal wat tijd.


pps nog meer ideeen?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-20 - 16:55:33 send message to Karel

Ook erg aardig is Sprookjesvogel:wespendief van Frank Wezel (natuurfotograaf) en Rinke Tolman (Ned.versie)
Oorspr. titel: Eventyrfuglen

Beschrijvend boek over het geheimzinnige teruggetrokken leven van de Wespendief.
Als je dit hebt gelezen weet je alles over de bijzondere levenswijze van deze vogels en hoe ze hun jongen grootbrengen. Boeiend voor wie er van houdt.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-06-20 - 19:07:38 send message to Rogert

Ik ben momenteel het boek: Denken als de Dieren aan het lezen van Temple Grandin.

Dit boek gaat over dierengedrag gezien vanuit de ogen van een autist. Hierdoor kun je zelf tot inzichten komen waarom dieren dingen doen (of waarom ze het niet doen) en daar zelf dus aanpassingen in bedenken.

Mischien kom je wel tot een dusdanig inzicht dat je de sterren van de hemel kweekt!


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-06-21 - 08:40:46 send message to erika

Dat laatste boek ben ik wel zeer geintereseerd in. Laatst een boek gelezen over een vrouw die met dolfijnen en autisten werkte ook erg interesant hoe ze die vergelijking maken. Weet zo niet meer hoe het boek heet.

Groetjes erika


rick
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-06-21 - 13:37:21 send message to rick

Ik ben eens aan het boek: De stelling van de papegaai van Denis Guedj begonnen met lezen. Dit boek heeft indirect iets met vogels (papegaai) te maken. Het is een lichtvoetige roman over wiskunde en wiskundigen, dus als je een beetje om wiskunde geeft is het een leuk boek. En een papegaai speelt een belangrijke rol in het boek.

Verder nog een leuk boek over het onderwerp of dieren nadenken. Titel: Denken dieren na? Auteur: Clive Wynne. Ik heb beide boeken, maar nog niet verder gekomen dan de eerste paar hoofdstukken, omdat ik simpelweg hier geen tijd voor heb i.v.m. mijn studie. Maar voor mensen die 'leesvoer' zoeken, twee goede aanraders!


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-06-21 - 18:24:24 send message to ROCIO

Hoi Hans waar kan ik dat boek krijgen??


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-21 - 23:04:53 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-06-22 - 10:48:46 send message to Daniel

ook bij www.boekwinkeltjes.nl zijn veel oude boeken te vinden


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-25 - 19:01:39 send message to Karel

Daniel, heb je nog een van deze boeken kunnen bemachtigen en lezen? Hoe vond je ze?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-07-25 - 19:20:43 send message to Daniel

Hoi Hans,


ik heb eerste as the falcon her bells uitgelezen en dit was zeer interessant zeker om te lezen hoe Phillip Glasier met roofvogels omgaat en hoe hij denkt.
Het wespendief ligt nu klaar om gelezen te worden.. de andere heb ik niet gekocht


Daniel



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede