Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Blauwkoplories Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Blauwkoplories
Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-06-30 - 19:19:11 send message to Blauwe bergen

Heb nu al 1 jaar een koppel blauwkoplories,het zijn hele lieve vogels,maar de pop broed niet !!! alles geprobeerd, grotere voliere, diverse nestkasten. weet iemand nog iets om te proberen ? inmiddels heb ze al 6x eieren gelegd, ben ten eiden raad


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-06-30 - 20:37:45 send message to Rogert

Mischien beginnen met wat minder te expirimenteren en de dieren wat meer rust te geven. Een jaar is voor de vogels te kort om al direkt top-resultaten te kunnen verwachten. Voor de dieren zelf is het ook een leerproces om steeds verder te komen met het uitbroeden en grootbrengen van de jongen.
Door verstoringen, nestcontrole, verplaatsingen en veranderingen in het hok loop je het risico dat de dieren te gestressd zijn en niet tot broeden over gaan.
Als je al direkt het eerste jaar goede resultaten behaald mag je je zelf een gelukkig kweker noemen, maar je moet er vanuit gaan dat het vaak een paar jaar op zich laat wachten.

Door nieuwsgierigheid en ongeduld van de kweker zwelf gaat er vaak al een hoop mis! Rust en geduld is de eerste stap. Observatie en leermomenten zijn de volgende stap.

Je kan eventueel proberen een stukje ei-begeleiding toe te passen door de eieren te vervangen voor kunsteieren en de echte eieren in een broedmachine uit te broeden. Voordat de eieren uit komen kun je ze weer onder de pop leggen waarna ze nog een of twee dagen hoeft te broeden voordat ze jongen heeft. Je weet dan in ieder geval dat ze vruchtbaar zijn, maar dit zou ik pas toepassen als ze zelf gaan broeden.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-06-30 - 20:55:56 send message to dooren

Als ze 6x eieren hebben gehad en niet gaan zitten wordt de kans erg klein dat ze dit nog zullen doen. Helaas.

Blauwkoppen kunnen vanaf een leeftijd van 14 maanden perfect jongen groot brengen, het zijn vaak perfecte kweekvogels en de gemakkelijkste lori's om te kweken. Ik heb zelf denk ik de afgelopen decinnia minimaal zo'n 50 loris van deze ondersoort trichoglossus gekweekt en met weinig problemen.

Je zou nog wat kunnen uitproberen maar ik vermoed dat de kansen klein zijn. Misschien moet je een andere man of pop aanschaffen.

Je weet toch wel zeker dat het een koppel is?

Leg anders de eieren in de broedmachine, of onder een ander koppel, of geef ze aan een collegakweker om te proberen.

Succes
Gert


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-06-30 - 21:18:29 send message to Blauwe bergen

Bedankt meneer van dooren, ik laat ze gewoon zitten,mskan ik ze ooit ergens anders onderleggen, vandaag waren de paringen dus zullen er wel snel weer eieren zijn ,



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede